donderdag 8 augustus 2013

"Alles om te gebruiken",...


Van de week lagen in ons huisje hier en daar logees.
Altijd weer een rommelige bende waar ik zo vreselijk van houd!!
Dit keer geen dekbedden voor de logees,
quilts werden gepakt en gebruikt nadat er eerst werd gevraagd of je hier onder mocht slapen,...
Natuurlijk mag je eronder slapen,
daar zijn ze voor,....


De quilts liggen hier en daar te wachten totdat ze iemand kunnen verwarmen.
Dat ze overal hangen en liggen is gewoon omdat het zo gezellig en warm staat in je huis.
Natuurlijk begrijp ik ook wel dat je soms zal denken dat ze voor de sier onder de beer liggen of onder een stapeltje boeken.

Maar niets daarvan,...

Als quiltster geniet ik zo vreselijk van de mensen die graag onder een eigen gemaakte quilt willen zitten, liggen of zelfs slapen,.....


Zoveel uurtjes zitten er in een quilt vooral als je dit zo heerlijk vind om met de hand te doen.
Ontspannen in mijn stoeltje en alles bij elkaar op een dienblad om weer wat lapjes aan elkaar te zetten of om wat steekjes te prikken in een quilt die al opschiet.
Zo nu en dan worden er ook steekjes geprikt en ontstaat er een echte teddybeer.

Met zoveel plezier worden er dingen gemaakt en ben er door de jaren wel achter dat dit bij mij wel gebruikt moet kunnen worden.
Net als deze teddybeer die gewoon door kinderhandjes aangeraakt mag worden en natuurlijk een heerlijk knuffel krijgt,...


Nu mams hier in huis is merk ik dat zij dit zonde vind om te gebruiken en het liefst alles voor de sier houd.
Vol verbazing kijkt ze naar iemand die op een kille avond onder een quilt kruipt en dat een quilt bij ons op bed ligt is helemaal onbegrijpelijk voor haar.
Veel te zonde om te gebruiken!!

Voor mij niets anders dan genieten om in de avond achter de rug van mijn mannetje te kruipen die toch weer even moet zeggen dat het heerlijk slaapt onder de quilt,...

Niets over de stoel heen ,...


De afgelopen dagen ben ik heerlijk met de mandjes wezen rommelen waar straks ook weer een heerlijke quilt van gemaakt wordt en natuurlijk weer gewoon wordt gebruikt op kille avonden of gewoon heerlijk op je bed.

En als er dan iemand komt logeren mag je gerust de mandjesquilt pakken,...

Groetjes Wilma

17 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk. Een zelfgemaakte quilt slaapt heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. he wat een heerlijk verhaaltje en prachtige mandjes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het helemaal met je eens. Als je zulke prachtige quilts maakt dan wil je niets liever dan dat ze ook gebruikt worden. Je beren zijn trouwens ook prachtig.
    Groetjes,
    Linda Knowles

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie mandjes en je hebt helemaal gelijk quilts moet je gebruiken,ik pak steeds een andere.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige quilts Wilma en ze zijn voor de koude nachten, lekker gebruiken, voor de sier is ook wel leuk,maar gebruiken is veel leuker!
    Je mandjes zijn prachtig!!!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat weer mooie mandjes.
    Ja quilts liggen ook op de beden, en ook hier een op de bank, war mijn man geregeld even zijn middag knipperke onder doet
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het is gewoon een stukje huiselijke rijkdom zoveel prachtige quilts waar iederen van kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellig verhaal en ja je kunt er beter nu gebruik van maken. Een quilt moet je kunnen voelen. ruiken en er fijn onder weg kruipen.... Daar doe je het toch voor????

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helenaal mee EENS!!!
    fijne dag!
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk verhaal ga er zelf ook van ontspannen hahahah en wat ziet het er mooi uit allemaal
    en helemaal mee eens

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie mandjes en ja, ik ben het met je eens, quilts zijn er om te gebruiken. Ik hoop over een paar jaar ook een paar quilts voor het grijpen te hebben :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier was het ook een drukte van belang en binnenkort zal dat weer zijn, maar het is en blijft genieten.
    Bij mij liggen de quilts waar ik mee bezig ben ook regelmatig op de grond, daar moeten bezoekers ook aan wennen, behalve mijn lieve quiltvriendinnen, want die hebben dat ook.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ben ik helemaal met je eens! Soms zeggen mensen het ook wel eens tegen mij... vind je het nou niet zonde om zo'n mooie quilt te gebruiken?? Maar niks ervan hoor, dat vind ik nou juist zo leuk!
    's Winters pakken mijn jongens ze ook lekker uit de mand wanneer ze zin hebben om eronder te kruipen en lekker televisie te kijken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt helemaal gelijk Wilma. Quilts horen te worden gebruikt en er ook zo uit te zien, dat maakt ze nog mooier! En het voelt ook zo heerlijk een quilt over je heen. A quilt gives you comfort in many way's.
    Wat een enige beer, kan verliefd worden op dat snoetje, zo knap dat je dat kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelijk heb je het geeft een heerlijke warmte en voldoening.

    Groetjes van Ria '0))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Groot gelijk. Gebruiken die mooie quilts. Wat een schatje van een teddybeer heb je gemaakt. Je kan ook echt alles, he! Geweldig.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!