woensdag 28 augustus 2013

"Eten jullie ook lijm?",...


Hier worden weer mandjes gemaakt, zonder dat ik er te veel bij nadenk dat ik er nog heel veel moet voor een quilt.
Geeft niets,
want het is wel een fijn werkje om snel op te pakken,
als je wat minder tijd hebt.
Of even zin hebt om wat anders te doen dan waar je eigenlijk aan werkt.


En als je dan net een mandje uit een stukje stof kan halen en als beloning nog een kleintje,...
Ben ik wel heel tevreden.
De kleine mandjes lijken nu wel erg scheef en toch kan ik vertellen dat het mooie vierkantjes zijn met een klein mandje erin.

84 mandjes,...

Veel "geld of je leven" mandjes liggen voorbereid in een mandje en 4 zijn er klaar.
Moet alleen een navulling voor mijn lijmstift kopen want die zijn alweer op!!
Het lijkt werkelijk wel of ik die opeet.
Waar blijft die lijm, toch?

75 mandjes,...

Dit domme blondje heeft ook al wat geplakt met een pritstift en ik kan je wel verklappen dat dit niet zo'n geweldig plan was,...
Kreeg de papiertjes er werkelijk niet goed uit,...
Goed excuus om naar de patchworkwinkel te gaan!!

ppppffff,....
wat vervelend nu,..

Fijne mandjesdag,
Wilma

25 opmerkingen:

  1. oh Wilma daarom is er 10 kilo minder van jou je eet lijm!!!!!!!!!!!!

    nee alle gekheid op een stokje het is een prachtige prestatie en ik ben helemaal niet jaloers@%^%%$^


    je mandjes zijn weer geweldig ooit wil ik de grotere mandjes ook maken voor als tussen doortje maar ik ga nu de antieke quilt maken met driehoekjes ben al druk aan het sparen van lapjes. wil het graag een rood bruine uitsraling van hebben ook een beetje antiek en beige natuurlijk .
    je weet wel die echte antieke (weet niet hoe die heet van het quilters gilde''


    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee, wel scharen en potloden...........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als er kartonnetjes aan te pas komen dan gaat de lijm snel...
    Prachtige mandjes en.... veel plezier in een quiltwinkel!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe het tegenwoordig ook met de prittstift en dat gaat goed, niet te dik anders wordt het een zooitje.
    Je mandjes zijn weer prachtig!!!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zijn ze Wilma, ik vind lijm niet fijn om te gebruiken, zo'n gedoe! :(
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. als je het lijmen eenmaal ontdekt hebt zijn de lijmpennen niet áán te slepen ;) Handig zijn ze wel, ik gebruik ze zelf ook steeds meer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook een fan van lijmpennen, zeker in combinatie met freezerpapier. Maar ik heb hier een recept voor mandjes waar je werkt met stijfsel. Daar ben ik nu zelf ook mee bezig en in combinatie met mylar (= hittebestendig paternoplaat) gaat het geweldig.
    http://quiltdingen.blogspot.nl/2013/06/recept-voor-mandjes.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja zo'n lijmpen is echt een uitkomst.
    Je mandjes zien er weer heel mooi uit.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee ik doe niets mer lijm maar je mandjes zien er wel geweldig mooi uit en wat is je quilt mooi geworden van het vorige logje.Prachtig zelfs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat vreselijk dat je naar de quiltwinkel moet voor lijm, stel je voor je ziet nog meer hebben dingetjes die je graag hebben wil (LOL)
    De mandjes zien er schitterend uit Wilma.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. LOL, misschien moet je aandelen nemen bij de lijmfabriek, dan verdien je ook nog wat aan je eigen gebruik.
    Wat een enige mandjes, heel veel plezier met er nog veel meer maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie mandjes heb je gemaakt, zie ik daar lekkere dropjes staan? Hhhmmm!
    Zo´n lijmpen gebruik ik ook, heb ook al heel wat lijmvullingen verbruikt,
    groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie mandjes heb je gemaakt, zie ik daar lekkere dropjes staan? Hhhmmm!
    Zo´n lijmpen gebruik ik ook, heb ook al heel wat lijmvullingen verbruikt,
    groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat schiet lekker op, geen wonder dat het zo hard gaat met je lijmstift! Gelijk maar een voorraadje in slaan zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Naar de quiltwinkel is toch geen straf? Je hebt vast meer nodig dan lijm.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, pritstift gebruikt! Nee dat is geen goed idee van je. toen ik mijn applecore aan het maken was heb ik 5 navullingen moeten kopen. Net wat je zegt....eet ik ze op. Maar het ideaal spul.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige mandjes!!!
    geen wonder dat de lijm op is, het verbaasd me niks
    Leuk om weer naar te kijken hè?
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb echt medelijden... Weer zo'n bezoek aan een quilt winkel? Super mooie mandjes en top.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I love basket quilts, I have started a few! time to finish them.
    thanks for sharing the blocks with us
    Kathie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een boel mandjes! die lijm, die gaat heul snel! maar ja, jij maakt er dan ook een heleboel mee :0) mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Op dit moment 'eet' ik geen lijm, maar ik appliceer dan ook niet, maar wanneer ik dat wel doe, ja, dan gaat het snel.
    Enig je mandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou, zeker vervelend... moet je weer naar een patchworkwinkel... hahaha...
    Ze worden schitterend, je mandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Best wel zielig voor je dat je weer naar de patchworkwinkel "moet".(LOL) Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Best wel zielig voor je dat je weer naar de patchworkwinkel "moet".(LOL) Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Pritt werkt misschien niet zo goed, maar met (uitwasbare) kinderknutsellijm gaat het perfect. Ik heb in de dop van de lijmfles de punt van een vulpotlood gedaan (tip van internet) en kan nu hele kleine druppeltjes op de stof "spuiten". Perfect (en veel voordeliger). Maar ja, dan kom je wel minder in de quiltwinkels ......... Enne, de mandjes zijn werkelijk prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma