vrijdag 30 augustus 2013

"Ik ben begonnen!!",...


Loop je mee naar de patchworkwinkel?
We lopen eerst even langs deze huizen want anders moet moeders met haar rollator een trap af.
Kom dan lopen we dit straatje door,...


Huissen in Gelderland is altijd een gezellig dorpje om even door de winkelstraat te lopen.
Gezellige oude huisjes die helemaal tot mijn verbeelding spreken.
Ik denk dat je het geen straf zal vinden dat je met me mee gaat!!

Houd je het vol mams?


Kijk, hier gaan we naar binnen.
Boven liggen veel, heel veel prachtige lapjes,
oh en lijmstiften natuurlijk,....


Eenmaal thuis worden de lijmstiften bij de mandjes gelegd en kan ik weer plakken.
De lapjes die stiekem (wel betaald hoor)  mee gingen in mijn tas worden in de mand gelegd en natuurlijk gekoesterd.
Wat een rijkdom zo'n rietenmand waar je al een tijdje lapjes in bewaard en goed nadenkt of dit dan nu toch een baby gaat worden,....


Jaren geleden ben ik met een baby Jane begonnen.
Met veel plezier werden er blokjes gemaakt ondanks dat dit niet altijd even makkelijk ging.
En daardoor ook zeker niet altijd even mooi.
Gewoon te weinig ervaring om deze quilt te maken,
en nu denk ik dat het helemaal goed gaat komen,..

Deze quilt heeft al veel quiltsters aangezet tot het namaken van deze quilt en deze nakomelingen heten dan ook een baby Jane.
De quilt is in 1863 gemaakt door Jane A. Stickle en telt 225 blokken.


A-1 Pinwheel Gone Awry ligt op de kop op de foto.
Lekker slimme actie weer van mij,...
De gebruikte stofjes worden in het boek erbij geplakt.
Dat wordt een gezellig dagboek van een baby Jane.


A-2 One-Two Buckle My Shoe werd een dagje later gemaakt.
Zelfs deze niet zulke moeilijke blokjes zien er al netter uit dan de eerste poging,...

Jippie,...
Ik ben begonnen aan mijn eigen baby Jane!!

Nu eerst een Nearly Insane blokje maken anders blijft die weer liggen,...

Fijn weekend,
Wilma

33 opmerkingen:

  1. Veel succes met het maken van dear jane .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg! Ik heb ook net mijn Baby Jane weer in handen gehad.....
    Ik wilde wat van de blokjes appliqueren met de Apliquick-gereedschapjes.....; en het begon me toch te kriebelen...!!!
    Dus, ik denk, dat ze nu toch in de buurt blijft liggen, hoor!
    Deze dame (=lees: quilt..) ligt me toch te na aan het hart om haar nu weer in de kast te leggen... <3
    Liefs, en geniet ze,
    Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je het opnieuw aandurft! Ik heb het boek maar......... Laat nog maar even in de kast staan. Prachtige lapjes heb je meegenomen. Heel veel plezier met je baby Jane.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, weer wat geleerd. Ik dacht dat een Baby Jane gewoon een dear Jane was met minder blokken :-)
    Ja hoor ik ben ook nog bezig, vorig jaar begonnen en 17 blokjes af. Helaas is Jannie zoals ze bij mij heet een beetje in het vergeethoekje geraakt. Ik zal haar weer in ere herstellen als mijn huidige project af is. Succes met jouw project!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi project, en je kan prachtige blokjes maken.
    heel mooi vind ik dit patroon, wie weet waar ik nog eens aan begin.
    eerst de FW, en die is best moeilijk voor mij.
    je stofjes zijn hel mooi, mijn smaak ook
    Groetnis Annie
    Fijn weekeinde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toevallig ben ik de afgelopen dagen met de zelfde soort stofjes bezig geweest maar voor een andere quilt:-)
    't Zijn inderdaad gezellige huizen om te zien.
    Veel plezier met nog meer blokjes maken, van welke quilt dan ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moedig om opnieuw te beginnen!
    Nu met de ervaring van nu zal het je vast wel lukken.
    Wat een heerlijke mand met lapjes, een smul mand zal ik maar zeggen.
    Succes met DJ

    Fijn weekend, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel plezier met je nieuwe lapjes en baby Jane!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel veel plezier. Ik heb zoveel van de quilt geleerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie lapjes heb je gekocht en wat leuk dat je weer opnieuw bent begonnen. Ik ga er bi nenkort ook verder mee het is zo'n mooie quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier leer ik elke keer weer iets bij,hoe het allemaal noemt en in elkaar zit. Tegen dat ik geen webwinkel meer heb en wil gaan quilten ga ik het wél al allemaal weten door het volgen van jullie mooie blogs :)
    fijn weekend, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel succes en het gaat dit keer zeker lukken. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat knap dat je het aandurft, de tijd is waarschijnlijk numeriek voor jou, succes! Utah is volgens de dierenarts een heilige Birmaan maar waarschijnlijk wel met een vermenging van een ander ras.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oeps....te snel! Fijn weekend! Groetjes, Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk he zo'n hobby waar je even helemaal in kan verdwijnen. Fijn weekeind Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk he zo'n hobby waar je even helemaal in kan verdwijnen. Fijn weekeind Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wilma, wat een prachige stofjes heb je in je mandje! Ik zou er ook flieft op worden. Quilten is gewoon een verslaving, bijna een therapie. Een heel gezellig weekend en veel succes met je Baby Jane!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super , dat je begonnen bent !
    Zij is heerlijk om te maken ... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat goed dat haar weer hebt opgepakt. Heel veel plezier met het maken! Geniet ervan, enne volhouden! Vergeet je Insane niet, die is ook zoooo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een mooie stofjes heb je weer :)
    veel plezier en een goed weekend....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoi Wilma

    ja die DJ he ? ik ben er al een hele tijd mee bezig en ben gisterenavond begonnen met een hoek punt )moest even iets anders doen ) nu heb ik de smaak weer tepakken .
    geniet ervan .
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een gezellige wandeling laat je ons maken, in het winkeltje ben ik nog nooit geweest maar ik zie da ze hele mooie lapjes hebben. En heel belangrijk in Wilma kleuren.Succes met maken , de eerste blokjes zien er al weer goed uit. Het is van mij een project inmiddels al ruim 10 jaar en moet nog anderhalve rand.

    Lieve groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel veel plezier met het maken van je eigen Baby jane, aan de stofjes kan het niet liggen want die zijn prachtig.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Huissen is inderdaad een beeldschoon dorpje en de handwerkwinkel waar je met ons heen gaat is een verrukkelijke zaak. Je hebt er prachtige lapjes gehaald én natuurlijk handige lijmstiften. Ik wens je heel veel koesterplezier met je baby, het wordt ongetwijfeld een schatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie stofjes voor een mooi quilt! Ik ben nu drie jaar bezig met DJ en elk blokje is weer mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bekend terrein mijn woonplaats. En dat winkeltje zit eigenlijk veel te dichtbij ;). Ik heb alles klaarliggen voor de Dear Jane . Nu nog beginnen!
    Mooie kleuren Wilma. Geniet ervan!
    Groet marian

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie stofjes en wat een mooie blokjes. Leuk dat je het weer oppakt, ik ga het graag volgen. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een uitdaging!!!! Zo'n Baby Jane vergt heel wat tijd. Ik was heel blij toen ze af was bij mij. Denk tussendoor nog maar eens aan de leus van Brenda Papadakis: Finished is better than perfect :-)))) De originele blokjes zijn dat namelijk ook niet. Heel veel succes met dit geweldige project.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dear Wilma, I am in the U.S. and have followed your blog for a few months now and am so glad to see you starting a Dear Jane. I also started my Jane squares in August. Your work is lovely!
    Kelly

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat goed dat je er aan durft te beginnen. Ik heb het boek ook al een poos in huis voor ooit. Maar ik durf het nog niet aan. Even wachten nog. Ik heb ook nog zo veel liggen.
    Maar ik wens jou heel veel succes en je laat ons toch wel je vorderingen zien?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!