maandag 19 augustus 2013

"Sterren en haakwerk",...


Vandaag vroeg ons kind waarom er geen verhaaltje werd geschreven en het hier zo stil was,..
Iedere keer kijken of er al wat stond.
De afgelopen week was het hier in het huisje van Kuin erg druk en was ik blij met ieder uurtje dat er een ster gemaakt kon worden.


De stofjes zijn zo mooi dat het een feestje is om weer te gaan zitten. 
Eventjes bijkomen en dat gaat niet altijd zo vanzelfsprekend  met een moeder in huis die het vaak niet meer weet,...
Een drukke week en dementie gaan niet samen, zijn wij wel achter gekomen.
*Ü*


Kijk, is het niet prachtig??
Met zulke stoffen komen de sterren vanzelf te voorschijn.
hihi,.. dat natuurlijk ook weer niet,
snel gaat het wel,..


Vandaag alle sterren geteld voordat ik te enthousiast ben.
Nog 1 ster en 4 halve sterren te gaan!!
Dat schiet op,...


Het verder in elkaar zetten van de top kan dan weer beginnen en komt het eind in zicht.
Jammer want het is een feestje om met deze top bezig te zijn.


Van de week kreeg ik veel vragen over de kleden die gehaakt zijn.
De witte is kant en klaar gekocht bij Leen Bakker,
of Leen die zelf heeft gemaakt weet ik eigenlijk niet,..

De crème kleurige riep mijn naam bij de kringloop winkel en is handgemaakt.
Iedereen vond het een vies lor en na een wasbeurtje is het toch een plaatje??


Ik vermaak mij wel vanavond bij de koffie!!

Lieve groetjes Wilma

21 opmerkingen:

  1. Het zijn erg mooie sterretjes.
    Succes met de laatste ster
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stralende sterren! Leuk om te maken.
    Het haakwerk komt we helemaal in heb ik het idee.
    Fijne sterrenavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Wilma,

    Wat wordt het mooi he? Weet je nog dat ik je vroeg naar een wuinkel die de stof nog verkocht? Ik heb daar online besteld, maar 3 weken later kreeg ik een telefoontje dat ze toch niets meer hadden......Nu heb ik in Belgie nog een winkel gevonden die nog 1 koffertje had staan! Wat een geluk nietwaar. Het werd ook nog eens op mijn verjaardag bezorgd. Dubbel leuk! Ik kan haast niet wachten om er aan te beginnen, maar ik heb nog zoveel omhanden dat het van mezelf nog even niet mag. Geniet intussen van jouw vorderingen.
    Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een heerlijke sterren, geweldige stoffen. Sterkte met je mams steunen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sterretjes en die gehaakte kleden, , wat leuk dat je ze zelfs vind bij de kringloop!
    Sterkte met je mam, moeilijk hoor, die zorg.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik krijg spontaan een slecht geweten.... mij Hope wil graag doorgequilt worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het blijft een prachtige quilt, die Hope.
    Veel sterkte met je moeder !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Meis wat heb je weer een prachtige kleuren uitgezocht voor je sterrenquilt om te kwijlen zoooo mooi!
    En ja leuk het haakwerk!
    En heel veel sterkte met het ziekteproces van uw moeder.
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Wilma, wat een mooie quilt wordt dit weer. Ik weet hoe zwaar het is met een moeder die de weg kwijt is maar ik ben blij dat ik haar tot bijna (10dagen )aan haar laatste dag heb kunnen verzorgen, na 12 1/2 jaar kijk ik er tevreden op terug.

    Veel sterke en liefs van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige stoffen gebruik je, Wilma! De sterren zijn schitterend! Veel sterkte met je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je sterren zijn prachtig, mede door de fantastische stoofden die je hebt gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zijn weer mooie sterretjes Wilma.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wilma, het is weer genieten van jouw sterren en de prachtige stofjes die je ervoor gekozen hebt. Ook de gehaakte spreien zijn prachtig. Goed dat jij ergens doorheen kunt kijken. Ik hoop dat jullie spoedig iets voor je moeder zullen vinden. Lieve groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is je top prachtig aan het worden! De keuren zijn gewoon geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie sterren zijn het geworden Wilma, ben benieuwd naar het geheel.
    Sterkte met het verzorgen van je moeder. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb in de Geriatrie gewerkt en heb er heel veel bewondering voor dat je je moeder (tijdelijk) in huis hebt genomen. Het is niet makkelijk om de hele dat iemand om je heen te hebben die dementerend is. Gelukkig dat je nog wat energie over hebt om van die leuke sterretjes te maken of misschien geeft het wel energie, rust en ontspanning om even tijd voor jezelf te hebben met lapjes! Mooie stofjes gebruik je!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Veel bewondering voor jullie met het verzorgen van jullie moeder, maar heerlijk dat je effe rust vind met je sterretje............liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige stofjes voor de sterren.
    Groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie kringloop vondst!
    Je Hope quilt wordt prachtig, bij mij ligt hij nog te wachten om aan te beginnen!

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig wordt je sterrenquilt! Kan me voorstellen dat je er graag aan werkt. Leuk die gehaakte kleden, dat scheelt lekker veel werk als je er zo aan kan komen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma