maandag 12 augustus 2013

"Zwaar leven als lapjesverslaafde",...


Hier in ons stadje is de vakantie weer voorbij.
De scholen zijn weer begonnen en zo ook het werk van mijn mannetje.
Voor een lapjesverslaafde geen reden om je te gaan vervelen,....


De laatste blokken worden gemaakt met mooie witjes en donker rode stoffen.
Hier en daar een teer roosje.
De rand is in de maak omdat ik gewoon van afwisseling houd,...


Heerlijk met de hand en malletjes omdat deze lapjesverslaafde de methode uit het boek niet zo goed kan.
Ehm,... Excuus, helemaal niet kan!!
Na een uurtje @$#*^#$ en schelden werd het tijd om het anders aan te pakken, volgens mijn maatje, die het @$#*^#$ en schelden zat begon te worden,.....


Nog even wat stofjes zoeken voor mijn mandjes en zo kom ik deze eerste week na de vakantie wel weer door,...

Samen met de huishoudelijke taken die zijn blijven liggen.

Wat heb ik toch een zwaar leven,...
;o)

Is jullie leven ook zo zwaar??

Fijne dag,
Wilma

26 opmerkingen:

  1. Wat heb ik een medelijden met je! Zo'n zwaar leven! Gelukkig mag ik full time gaan werken en vind ik amper tijd om te handwerken. Veel rustiger ;-)
    Je quilt wordt supermooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig is er genoeg te koop voor lapverslaafden, het ziet er allemaal weer mooi uit Wilma.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja mijn leven is ook zo zwaar, elke maandag en vrijdag verplicht quilten als mijn pleegkleinkind ligt te slapen en dan ook nog een avond in de week als mijn dochter komt om samen te quilten.
    Nee het leven van een quilster gaat niet over rozen, alleen de rozen in de lapjes ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja we hebben een zwaar leven. Moeten constant keuzes maken en krijgen steeds meewarige blikken....maar we hebben wel een heerlijke hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach ach ach, wat een vervelend leven heb je toch ;-), ik leef met je mee want ik weet het. Ik ben op dat gebied ook ervaringsdeskundige :-).
    Geniet er maar van en ik vind je randje mooi worden. En dan weer gauw aan de mandjes verder. Veel plezier......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet er maar lekker van. Je rand wordt erg mooi zo.
    Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor iemand met een "zwaar leven" maak je wel erg mooie dingen! Heerlijk hè zo'n verslaving!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Om te janken zo zwaar! Ik moest gewoon werken vandaag! Nauwelijks een lapje vast gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, en dan ben ik nog maar een beginnend lapjesverslaafde.
    Heb nu al een bak vol met lapjes en nog lang niet genoeg.
    In de vakantie heeft de rest van het gezin de hele vaarvakantie zo in kunnen delen dat ik bijna geen quiltwinkel kreeg te zien. Maar ja we moesten nu eenmaal door Haarlem en Amsterdam en toen was ik niet te houden. Hahaha...
    Ik vind jou stofjes allemaal zo mooi bij elkaar passen, dit vind ik nog steeds het moeilijkst van quilten. Lapjes aan elkaar naaien dat lukt wel maar het moet ook bij elkaar passen. En dat pfffff.......
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig je zigzagrand! Hij zou zo in de LE kunnen!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zwaar?....nee hoor! Ik werk nog 28 uur per week, pas 1 of 2 keer per week een dagje of middag op onze kleindochter. Probeer naast manlief, ook dochter en schoonzoon de aandacht te geven die ze verdienen en af en toe af te spreken met vriendinnen....en...O ja, dan heb ik ook nog last van die lapjesverslaving dus dat doen we dan tussendoor. Regelmatig hoor ik de lapjes roepen en zou ik mezelf wensen dat ik meer tijd zou hebben voor ze. Maar ach...denk ik dan....dat komt later wel als ik oud ben......
    Mooie rand ben je aan het maken, prachtige stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pffff.... ja het leven is zwaar als lapjesverslaafde. Elk vrij moment wordt meteen weer ingenomen door de lapjes & als je dan bezig bent met werken (gewoon zonder lapjes), dan kun je dat niet eens echt rustig doen, omdat die dekselse lapjes veel liever aandacht willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja mijn leven is ook zwaar want ik wil zo veel en de dag heeft maar 24 uur.
    De kleur van de rand met roosjes is zo mooi.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja hoor, mijn leven is ook zo zwaar, we hebben toch echt wel een groot geluk te pakken met onze mooie hobby's;
    ik roep steeds dat ik ga quilten als ik op pensioen ben of...tenminste na mijn webwinkel :))
    Dat donkere gat waar veel mensen het over hebben, geen last van geloof ik :)
    fijne dag , veel plezier met je mooie steekjes zetten,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. een heerlijk zwaar leven ja dat kan je wel zeggen,, vooral als de kleinkinderen er zijn ze willen niks liever dan op de pc of een mooi boek lezen en heerlijk onderuit met een quilt over hun heen en oma ach ik doe een paar steekjes en verder .... niks . het huis komt wel als ze weer naar hun eigen huis zijn .

    zwaar he?


    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt een hééééééél zwaar leven ;-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een onwijs mooi blog is dit en die quilts, geweldig zo mooi, maar waar ik ook heel benieuwd naar ben is het gehaakte kleed wat op je tafel ligt, heb je dat ook zelf gemaakt? Super mooi.


    Gr.Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  18. LOL, het gaat ongetwijfeld heel mooi worden, kan me niet voorstellen dat iemand die deze blokjes gemaakt heeft moeite heeft met een randje, maar ja, soms lukt iets gewoon niet! Succes met je randje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is inderdaad een zwaar leven.....NOT....lapjes of steentjes in allerlei vormen en kleuren werken verslavend en geven net wat extra's in ons leven waarvoor we helemaal gedreven zijn om maar vooral geen momentje rust ons zelf te geven. Maar gelukkig zijn daar de DH, DD, DS, doggies, cats, en soms zelfs kleinkinderen, die ons daar dan weer van los rukken....
    Geniet lekker van je NI blokjes Wilma! Het wordt een schoonheid!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hahahah wat een heerlijk verhaal zo, dat %6+0)8/ herken ik als ik iets niet kan vinden of als het me niet lukt!!!!
    En ja verslaafd! ik was van de week aan de opruim, en wat ik allemaal tegen ben gekomen!niet normaal! en mijn mannetjes zegt dat! heb je nog niet genoeg! en weet je nu nog niet wat je gaat maken!
    Succes met dit quilt zal schitterend worden
    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zou bijna medelijden met je krijgen... ;-) Het randje ziet er in elk geval erg mooi uit! Evenals de rest van deze prachttop!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja hè, wat een zwaar leven toch tussen al die prachtige lapjes hihi. Het word ontzettend mooi Wilma en het randje gaat vast ook lukken. Het ziet er nu al geweldig mooi uit.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zeer zwaar hihi...een mooie rand.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig zo in dat donkerrood met wit. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wordt een mooie rand! Af en toe even schelden kan opluchten! Hier beginnen de scholen maandag weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Och zwijg jong...t'leven...pffffff...
    En dan koop je nog wat lapjes bij en dan beginnen die te roepen van ikke eerst...en ...
    Heb drie dochters en een man en als die allemaal het huis uit zijn...dan nog hoor ik mezelf niet denken...
    Die lapjes zwierelen het huis rond en ( tja nemen weliswaar wel af en toe tijdens een zwaai een hoekje huisstof mee maar produceren er net zo snel terug een laagje op m'n kasten ...( maar dat zie ik niet...ik zie enkel goed genoeg om fijne steekjes te naaien indien dit mij past ;-) grijns...
    Hier is de school nog niet begonnen (Belgie)...enkel na 1 september...
    Je rozerode stofje is supermooi...is dat niet dat wondermooie lapje van Lecien?
    Ik wens je veel steekjespret toe...
    En Och werken uit een boek...kan moeilijk zijn,he...heb dat ook...
    Persoonlijk heb ik wel graag tutorials...
    Nu ja...je doet het supergoed en wondermooi...doe het maar na!
    Vele lieve groetjes,nanske

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma