woensdag 4 september 2013

"De woensdag mandjes dag?",....


Hier staan 3 schattige peertjes op de schouw waar in  de avond alweer een gezellig vuurtje brand.
Met erg veel plezier heb ik ze met de hand gemaakt gewoon heerlijk ontspannen terwijl het ook met de machine kan natuurlijk,...


A-3 Hunter's Moon  zit samen met restjes van de stof in de map.
De stofjes die bleven plakken in de quiltwinkel zijn van Windham W Fabrics de serie Orchard House.
De kleurtjes zijn helemaal kleurtjes voor Wilma en eigenlijk wel jammer dat ik niet de hele serie heb meegenomen,..
:o)


Het rode stofje met roosjes is helemaal geweldig van kleur en dan ook een feestje om een blokje mee te maken.
A-4 Courtney's Stethoscope was dan ook snel gemaakt met deze mooie stof!!


En tot slot ook nog 3 mandjes met de lijmstift kunnen maken.
Wat is het toch heerlijk om zo te kunnen afwisselen met je patchwork.
Ik voel me maar niet schuldig want het hoort gewoon bij patchworkers en zit het in onze genen om met van alles en nog wat tegelijk bezig te zijn,...
;o)

De stofjes van Windham W Fabrics kun je hier bekijken en atelier Bep kennen jullie natuurlijk allemaal wel,...

Fijne WoensdagMandjesDag,.

27 opmerkingen:

  1. Je blokjes worden weer erg mooi. En ik vind je muis zo geweldig, met haar snoezerige jurkje. Nu maar hopen dat ze niet van je peertjes snoept.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, die lieve peertjes, blokjes en mandjes! Leuk, zoveel afwisseling.
    Geniet ze, groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gezellig die afwisseling toch?

    ga zo verder met de rand nog even ene ik heb een affo.
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful work, great blocks and I love your mouse.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iedere keer als ik mandjes zie denk ik: 'moet' ik toch ook eens aan beginnen.... 't is wel héééél leuk, wat voor mandje dan ook.....
    Ik heb mijn Windham stofjes geknipt voor mijn quilt en nog over (tuurlijk, we halen voor de zekerheid genoeg...) Misschien daar van een paar maken, of......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blokjes en wat een gezellige peertjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke peertjes...maar....de kachel brand? Met deze temperaturen?
    Ben ook helemaal weg van dat rode stofje met de lieve roosjes! mooi blokje ontstaat er dan hè? Fijne mandjesdag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daar geniet ik ook zo van, iedere keer weer een blokje voor onze Baby Jane! En ach we moeten toch ook iedere keer weer even iets anders doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb het al eens eerder geschreven Wilma, we hebben dezelfde smaak met stofjes. Dit zijn trouwens toffe peertjes ;-)

    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je het weer druk gehad. Je peertjes zijn erg mooi. Staat gezellig zo met de muis erbij.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk allemaal
    en inderdaad hele mooie stofjes,
    groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet het er zo gezellig uit, op je eerste foto.
    En ja, ik heb ook meerdere projecten, maar ben nu vooral bezig met 2 projecten.
    Veel plezier met jouw projecten !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie blokjes, mandjes en peren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sfeervolle foto's, sfeervol logje, mooie peren, mooie muis, fraaie blokjes, fraaie stofjes en 3 lieve mandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie blokjes en peren maar ook een hele mooie muis !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuke peren! en wat een heerlijke blokjes allemaal weer :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wilma, wat blijf ik de mandjes leuk vinden, zo leuk dat ik ze ook wil gaan maken. Jij schrijft dat je de mandjes plakt??? De hengels?
    Mag ik je vragen hoe groot je mandjesblok is? Ik zit aan 10x10cm te denken.
    Zal maar eens ruitjespapier pakken en proberen het blokje te tekenen.
    Fijn weekend.
    Groetjes IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ingrid,
      Mijn blokjes zijn 7,5cm en natuurlijk is 10cm ook erg leuk!!
      Het hengseltje plak ik inderdaad met lijm en appliceer ze op de stof, daarna de stukjes aan elkaar zetten. Veel plezier met d emandjes maar pas wel op, ze zijn erg verslavend,...

      Verwijderen
  18. Wat heerlijk die leuke peertjes van jou lieve Wilma, heel gezellig! En dat lekkere kruimeltaartje in je vorige post is ook al niet te versmaden. Stop het allemaal in één van die leuke en mooie "winkel" mandjes van jou hihi. Dat is nog eens chique shoppen. Heel fijne weekend, lieve hartengroet van Cin xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt voor je antwoord.
    Poeh, 7.5cm dat is wel heel klein, zal eens een proefblokje maken.
    Groetjes, ingridr

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zijn die peertjes schattig, staan daar heel erg mooi hoor!
    Zelf ben ik vanmorgen aan de appeltjes van Bep begonnen, ook lekker gewoon met de hand in mijn luie stoel, genieten!
    Fijne zondag, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Niet schuldig voelen hoor! Woensdag is zodoende ook mijn mandjesdag! Gewoon lekker met veel verschillende dingen teglijkertijd bezig zijn! Ik heb je blog toegevoegd aan mijn leeslijst, zie daarvoor mijn blog: http://pollewopsquiltwereld.blogspot.nl/ Geniet van al je werkjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tja, Wilma het is fijn om "afwisselend" werk te doen!
    Zo komen b.v. ook de minder leuke kanten aan bot, zoals (voor mij althans!) het dubbelen.
    Leuke peren hoor.
    Gr.Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heb je toch een gezellige blog ! Elke keer zie ik iets leuks voorbijkomen..
    Groetjes, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  24. heerlijk om met zoveel dingen te gelijk bezig te zijn .
    Ik ben ook blij dat het vandaag geen weer is om in de tuin te werken.
    Heerlijk klooien met lapjes . gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!