vrijdag 20 september 2013

"Grote krans en kleine blokjes",...


Nu de blokken klaar zijn van mijn Nearly Insane is er meer tijd voor de Baby Jane blokken.
Of moet ik blokjes zeggen?
De blokjes zijn 10x10 cm en hierdoor wat kleiner dan de vorige blokken.
169 van deze blokjes moeten gemaakt worden,
om de blokken komen straks 52 bekende taartpuntjes  en 52 stoffen puntjes,
Nog 4 hoekpunten en een totaal van 225 blokken is bereikt.
Een project voor meerdere jaren,...
 
Met de hand gemaakt en soms kom je een reversed applique blokje tegen of een blokje om te appliqueren,...
 
 
Supergoof heeft een prachtige krans met vele kleine spulletjes en vaak gekregen van lieve schatten.
De eerste gekregen spulletjes hangen in mijn krans en de Tilda poppen die ik van een lieve schat kreeg hebben hun plekje gevonden.
 
 
Niet alleen gekregen hangt in de krans, 
ook iets zo speciaals wat manlief niet kan begrijpen.
zijn geboorteketting,..
Is het niet vreselijk leuk??!!


Kleine gelukspoppetjes, droompoppetjes en allerlei trofeeën zitten op hun plek,
natuurlijk ook een prachtig kaartje van mijn kleinkind,...
Oma, al ben ik 
dan nog klein
ik vind het heel fijn 
om bij jou te zijn.
 
als ik bij jou ben
hoef ik mij nooit te vervelen
want jij gaat altijd
met me spelen.
 
Ik wil dat je weet dat ik je de allerliefste vind
daarom een dikke knuffel van
jouw kleinkind.
 
(KWIJL)
 
 
De baby Jane blokjes zitten weer in de map
op hun plekje 
en zie dat de eerste rij bijna klaar is,...

Fijn weekend,
Wilma

26 opmerkingen:

  1. het blijft lekker oom te doen he die kleine blokjes ik hoef nog maar twee rijen en dan 49 taart punten begint erop telijken ..

    en jouw krans super leuk! dat kettingje te schattig gewoon .
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu ik de quilt voor m'n dochter af heb, ga ik blokjes van DJ klaar leggen.
    ( zoals ik met mezelf had afgesproken ;0)
    Het helpt dat anderen zoals jij er ook mee bezig zijn.
    Jou blokjes zijn mooi en de krans ook hoor!
    Gauw m'n koffertje met blokjes erbij halen,
    groetjes,
    Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat klein, 10 x 10 cm! Ik wens je veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig gedichtje van je kleinkind, zoiets moet je koesteren. En je krans is zo leuk geworden, mede door het armbandje van je DH. Lieve kleine blokjes, lekker priegelen!

    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn mooie blokjes. En wat knap dat alle blokken van de NI klaar zijn!! Wordt een prachtige quilt.
    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi geordend zon map. kan ik nog wat van leren...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk ik zag hem al op facebook.
    Ik heb ook zo'n krans, zag hem ook bij SG en ben er nog druk mee. Maar hij wordt toch zooo mooi
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooi je blokjes. Zo netjes gemaakt!
    Leuk zo'n krans met dierbare cadeautjes of herinneringen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat handig om je blokjes in een map te bewaren..! En het zijn stuk voor stuk prachtige creaties, en wat een mooie stofcombinaties...
    Ik geniet er altijd weer van!

    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet ber allemaal weer mooi-gezelligen creatief uit!!
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi en gezellig, klein hoor 10x10 cm de blokjes.
    15 x 15 cm, van de FW vind ik al klein
    Maar jij kan er goed mee over weg
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ga je eerst alle blokjes maken ? Of zet je ze tussendoor aan elkaar ?
    Dat tweede werkt bij mij erg motiveerend... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie blokjes en ik ben vorig jaar ook begonnen met de Goofkrans, het is zo leuk en het staat gezellig.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kleine blokjes en wat een lief kaartje van je kleindochter, daar smelt je van he als oma. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg mooi die kleine blokjes. En de krans is ook al zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke krans, vol dierbare herinneringen. Niet in geld uit te drukken hoeveel dat waard is! Mooie blokjes ook weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie kleine blokjes, wel een gepriegel neem ik aan?
    Wat een lief kaartje met gedichtje en de geboorte ketting vind ik helemaal het einde. Ik ben ook bezig met zo'n leuke krans.

    Fijn weekend, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie blokjes
    Prachtige krans, die zal snel worden gevuld

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I love your wreath, already full of precious momentos. Your Dear Jane blocks look great too.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beautiful post, Wilma! Love your Dear Jane blocks and wreath. Delightful card from your granddaughter, too!

    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk zo'n krans vol mooie dingetjes!
    Dat geboorte armbandje.... wat prachtig om dat nog te hebben.
    Ik werd thuis geboren, daar kreeg je dat niet en mijn kinders ook niet.
    Dat is wel jammer eigenlijk, maar we kunnen het niet meer terugdraaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heb weer van je berichtje en foto's genoten! Genietze van de herfst hè....

    liefs, Annemieke/Pollewop

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma