zondag 15 september 2013

"Hoelang heeft Salinda erover gedaan?",....


18 oktober 2011 verscheen hier het eerste berichtje over mijn eigen Nearly Insane quiltblokken.
Er was hard gewerkt aan deze te gekke blokken met zoveel plezier.
Een blok af en snel kijken wat de volgende zou zijn.
Stofjes zoeken en weer een blokje maken.
Ineens zijn we toch weer jaren verder en
op 15 september 2013 zijn alle blokken klaar en kan ik verder met de zigzag  rand.
 
 
98 blokken klaar en met sashings aan elkaar gezet en wordt het een vierkante lap terwijl het door de manier van werken van mij een rare vreemde vorm had gekregen.


Het gezin houd de quilt omhoog en staan samen te overleggen waar de NI straks moet komen te hangen als zij helemaal klaar is,..
en klagen niet over het bloed wat uit hun armen langzaam naar de benen begon te stromen!
;o)
 

Blok 8 was het eerste blok met 151 stukjes waar ik nog steeds aan moet denken.
Het blok waar ik totaal geen zin meer in had om te maken,.....
Bloed, zweet en tranen,..


Blok 18 was het blok met de meeste stukjes en wel 229!!
We lijken wel gek,
ach, wie telt de stukjes?
Daar zit hij met al die driehoekjes erin en het kleine sterretje,...


 Mijn favoriete blok is wel die met de 4 sterretjes erin.
Zo leuk om te maken en oppassen met het spiegelbeeld van de stukjes.


En zelfs in deze te gekke quilt zit een mandje en tijdens het maken van dit blok dacht ik nog om er een keer een grote quilt van te maken met allemaal van deze mandjes.
Zal het ooit gebeuren denk je?


Het witte blokje met rode sneeuwballetjes was veel werk om de puntjes netjes te krijgen en vind het een mooi blok met roosjes in het hart,...


Deze gekke blokken ga ik nog missen,
of ben ik dan werkelijk Insane?

Fijne zondag,
Wilma

43 opmerkingen:

  1. Je doorzettingsvermogen is niet voor niets geweest! Hij is prachtig geworden, complimenten hoor ! Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. krijg al de kriebels van al die petieterige stukjes, whoehaaa, maar zucht...zo mooi
    knuff, vero

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig zeg, je verdiend een dikke pluim, zo netjes en zo mooie kleuren!!!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat hij af is en nu begrijp je de naam ook beter, prachtig.
    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alle blokken stuk voor stuk kunststukjes!
    Wat een pracht van een bezit!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schittetend. En weten jullie al waar hij komt te hangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig,Wilma!! Wat heb ik een respect voor al die prachtige blokken!!
    Geniet van de Beauty!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja je gaat haar echt wel missen .. ik in elk geval wel zou er zo weer aan beginnen. maar ik doe de dj en de diamonds en dan vergeet je de ni wel eens hhihi
    de top is echt prachtig nu de rand nog hahah sterkte
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig met zo'n quilt aan de wand blijf je kijken.
    groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is schitterend geworden en knap dat je er zelf niet helemaal NI van werd ;-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooooooooooooooooooooooooh, zo mooi Wilma, hier mag je héél trots op zijn!
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met diepe bewondering heb ik je foto's bekeken, wat een mooie top is het geworden! Ik kan me voorstellen waarom ie ooit deze naam kreeg. Naast monniken is het welhaast gekkenwerk om deze quilt te maken maar jou is het gelukt. Petje af en diepe buiging!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt heel mooi Wilma! Complimenten! Knap gedaan en dat in zo'n snel tempo, ik zou door de stukjes de quilt niet meer zien! Hier kun je met recht trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig de te gekke blokken.
    Wat veel stukjes in 1 blok.
    Ik vind 36 in de F W al veel.
    Het is een prachtig werkstuk, en moet zeker een ere plaats hebben in Wilma's huis.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wilma wat is dit een plaatje! Oh wat kun je daar trots op zijn zeg. Echt ongelooflijk mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige quilt is het geworden! Iets om trots op te zijn!
    Groetjes,
    Jetta

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prestatie!!! Geweldig mooi geworden, Wilma!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo Mooi!!! wat een beauty, daar kun je met recht trots op zijn!
    Prachtige kleuren, super.

    groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij is geweldig mooi geworden !
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kan ik me voorstellen dat je die gaat missen! Hij is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hij is werkelijk prachtig. Super hoor!

    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja, welke lovende woorden blijven er voor mij nog over. Ik moet er van zuchten, zo mooi. Ik bewonder je doorzettingsvermogen. Dank dat we mee mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ohh Wilma, wat ben je ongelooflijk knap dat je dit voor elkaar gekregen hebt. Hier kunnen velen van ons alleen maar van dromen!
    Prachtig om naar te kijken en om van te genieten. Hang hem maar op een hele prominente plek in je huis, zodat jullie er veel van kunnen genieten!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wilma het is een plaatje geworden!!!
    Dat wordt verbouwen..!!..;0)
    Want voor zo'n grote quilt heb je een behoorlijk muurtje nodig!!..;0)
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ehhh...had hem twee keer geplaatst..mijn compu heeft nog wel wat kuren!!
    *Ü* sorry

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig Wilma!!! Na veel werk heb je een schitterende quilt gekregen, kan je inderdaad erg trots op zijn. Succes met de rand. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een PLAATJE!!!!! Gefeliciteerd met deze prestatie.
    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh wat is je NI mooi geworden! prachtig. Ja ik denk dat zo'n mandjes quilt er nog wel een keertje komt van jou hand.... gok ik zo.
    Veel plezier met de zigzagrand, bijna af en dan lekker quilten.
    Groetjes
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat is t'ie mooi geworden! Echt loon naar werken, ieder uurtje wat je erin hebt gestoken zie je dubbel en dwars erin terug! Plaats tekort? Marc bouwt wel een extra muur voor deze geweldige quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat mooi geworden Wilma !!

    Hier kun je trots op zijn.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  32. De aanhouder wint, prachtig geworden. Gefeliciteerd met het resultaat. En eigenlijk gaat quilten niet om snelheid toch? Wat maakt een jaartje meer of minder uit? Nou ja, we weten het wel maar ons daaraan houden is moeilijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Van harte gefeliciteerd met dit prachtige resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het valt niet mee om jouw blog te vinden hoor.
    Kan je niet terugmailen en als ik op je naam klik, komt er geen naam van je blog.
    Maar Google vindt alles gelukkig.
    Leuk dat je me gaat volgen.
    Wat is je top schitterend geworden! Heb even verder gekeken en prachtige dingen gezien.
    Je bent gek van mandjes zag ik. Die zijn ook allemaal zo leuk.
    Nu gaat het grote quiltwerk beginnen hè?
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een prachtige top. En wat een doorzettingsvermogen laat je ons zien!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtige top, Wilma! een beetje insane moeten wij quilters wel zijn haha! het is een hele lap, zo :0)
    succes met de rand! en daarna het quilten natuurlijk :0)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!