woensdag 11 september 2013

"Is het NI helemaal T*E G*E*K"?


Deze lapjesverslaafde is helemaal in de ban van mandjes.
Grote mandjes, kleine mandjes, helemaal schattige mandjes en NI mandjes,....


De applicatie mandjes van de Blackbird Design dametjes schoten wat minder op deze week.
De lijmstift op,
gekocht
 en moeten er eerst mandjes geplakt worden.
Het beige garen op wat eerst weer gekocht moet worden,...
Heel wat garen gaat er hier in het huisje van Kuin doorheen.


Heel wat lapjes worden geknipt voor deze mandjes die ongeveer 8cm groot zijn.
Het handvat wordt met een malletjes netjes en soms iets minder netjes op de stof genaaid.
Daarna de stukjes aan elkaar en langzaam zie je het mandje te voorschijn komen,...


En dan deze kleine mandjes van 2"
Ze zijn zo schattig om te zien en leuk om te maken 
of er ooit een quilt van wordt gemaakt weet ik niet want je hebt er wel heel veel nodig om een quilt te maken.
Misschien een kleine quilt of een stofje van 2" tussen de mandjes,..
Te S*C*H*A*T*T*I*G,....


Met het maken van de laatste NI blokken gaat het ook goed,
ze zijn snel klaar en niet moeilijk om te maken.
Ineens kom je hier ook een half mandje tegen!!

Is het NI helemaal T*E  G*E*K?

Ik geloof dat mams wakker is geworden dus eerst haar helpen met poedelen,..

Lieve Groetjes,
Wilma

16 opmerkingen:

  1. Je verschillende soorten mandjes zien er prachtig uit, en het lijkt mij heel leuk om te doen. Maar er liggen hier nog te veel andere projecten te wachten. Eerst maar iets af maken. En je N.I. blokken zijn ook al zo mooi.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent een dappere met je mams. Gelukkig hebben we de broodnodige lapjes om ons af te reageren soms. Is best wel belangrijk he?
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie mandjes Wilma en je vorige blogje vond ik zo lief, heb er van genoten.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een doddige mandjes! Ik kan me helemaal voorstellen dat je in de ban bent van de mandjes! Succes met de laatste NI blokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely die mandjes!! Je gebruikt ook erg mooie stofjes ervoor. Genieten toch, al dat gefreubel met stofjes in allerlei soorten en maten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, die mandjes. Vooral die van je 3e foto vind ik altijd mooi. Veel plezier met het maken ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In de ban van de mandjes zo te zien. Leuk hoor al die verschillende variaties in al die mooie stofjes. Daar kan je naar blijven kijken toch? Veel plezier met de volgende lading!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige manden en mandjes jow stof keuze is mooi dat bijzondere rood en wit het is helemaal af . geniet er van , ben eigenlijk benieuwd hoe groot die antieke mandjesquilt wordt .die grote mandjes .

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Elke keer kijk ik mijn ogen uit, naar al je mooie verschillende mandjes. En ook je kleurtjes zijn super mooi.
    Om maar te schrijven *T*E*G*E*K*
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Al die mandjes zijn zo leuk, ze proberen me over te halen.....
    elke keer weer.
    Groetjes
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je stofjes zijn zo mooi,elke keer weer denk ik; zal ik ook die mandjes..... of, zal ik ook de nearly insane....
    Maar ik heb nog zoveel liggen, dat moet eerst af,
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dat zijn heel veel verschillende mandjes...helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke manden boel bij jou! Die kleintjes zijn ook erg leuk!! Je NI schiet dus nu ook lekker op. Ik had een beetje verwacht dat er een NI op de quilt tentoonstelling zou hangen. Ik wilde hem wel eens in het eggie zien. Maar helaas... Wel een paar mooie DJean's

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn je mandjes schattig, helemaal toppie. Lukt het een beetje met de verzorging van je mam?

    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sterkte met je mam, en je mam beterschap, heerlijk om zo goed te worden verzorgd door zo een lieve dochter
    Mooi je quilt
    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn mandjeshart gaat hiervan sneller kloppen... maar morgen is het weer mandjesdag en kunnen we weer helemaal losgaan. (ik maak er stiekem ook wel eens tussendoor en dan raakt vriendlief helemaal door de war: wat??? Het is toch geen woensdag vandaag??) Suc6 met de verzorging van jouw mama.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!