maandag 2 september 2013

"Kruimel lekker aan",.....


Dit weekend werd mams omgehaald door mijn zwager die samen met mijn schoonzusje een weekend de zorg overnam.
Voor ons tijd om heerlijk te kruimelen en dat komt zeker goed als er een leuk pakketje van Atelier Bep in de brievenbus zit met schattige peertjes
en dat in de oogsttijd,...
En zo kwamen we ook met het plan om een heerlijke appeltaart te bakken,
gewoon omdat iedereen die zo lekker vind.

En dit keer een bijzonder recept,....


Je bakt een heerlijke appeltaart die je warm uit de oven op de tafel wilt zetten,
gewoon omdat het zo gezellig staat.
Boven de tafel laat je de appeltaart op schaal los
zie hier
een prachtige appelkruimel!
Wat was mijn zwager verrast door deze prachtige taart,...
;o)


Er werd hier in het huisje van Kuin ook met kleine mandjes gekruimeld.
Een grote tas vol met snippers stof om nu wel of niet weg te gooien?
Er werden driehoekjes gemaakt wat het toch niet helemaal was,
hexjes gemaakt wat mij ook niet zo beviel,
sterretjes gemaakt wat het ook niet helemaal was,...

Totdat ik een linkje zag en zie hier,..
de snippertjes mogen blijven en worden 2" cake stand!!



Kijk hoe klein deze kleine mandjes zijn!!

Bij temeculaquiltco staat het patroontje om deze kleintjes te maken,....

Fijne maandag,Wilma

17 opmerkingen:

  1. Zit hier toch een beetje te gniffelen om je taart. Ach, als hij maar lekker was toch ?
    Oh, die kleine mandjes, wat leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n kruimeltaart en zo is hij alleen maar lekkerder :-)

    Mooie mandjes worden er weer gemaakt in huisje Kuin.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O jee, is mij ook eens overkomen haha, maar hij smaakt er gelukkig niet minder van. Wat een kleine mandjes ben je aan het maken, superleuk hoor. En oooh je quilt Hoop is echt prachtig, ik ben verliefd geloof ik.
    Ben weer gezellig bijgelezen en geniet hier telkens weer van je enorme creativiteit.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Taart is gelukkig altijd taart.... :)
    En je cake-mandjes zijn zo schattig!
    Lieve peertjes.
    Heerlijk, zoveel gezelligs!
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n schep-maar-op taart (zo noemen wij zo'n soort taart altijd :-))
    Je mandjes zijn zo leuk en schattig en je peren..... ik ben ook even gaan shoppen, dus ik ga ze ook maken :-). Ze zijn zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke peertjes. Dat wordt ook shoppen voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De peertjes gillen de naam van Bep! Enig zijn ze, en di appeltaart! Hmm erg lekker! Geniet van deze nieuwe week, fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De appeltaart is het aller-lekkerst als die zo kruimelt ;-) En de peertjes zijn lekker Bep-peerig, zo leuk!!!Leuk, die kleine mandjes!!!

    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een heerlijk uitziende kruimeltaart, die ga ik ook eens proberen.....zou mij ook zo kunnen gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat had je helemaal verdiend... zo'n weekendje helemaal voor jezelf!
    En die taart ziet er héérlijk uit zeg! De peertjes vind ik ook schattig! Dat patroon ga ik misschien ook maar aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijke taart, en een fijn weekeinde voor jullie zelf.
    O die mandjes klein en keurig
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een hele artistieke taart geworden en hij ziet er zaaaaalig uit! Die mandjes vind ik enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, ondanks alles ziet die taart er zo lekker uit! De peren zijn ook enig en ja wat je nu van die snippers maakt, die mandjes, wordt ook alweer mooi. Het is echt altijd genieten van je blog met je foto's en verhaaltjes. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke mandjes. jij kan ook vast geen afstand van snippertjes stof doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er heerlijk uit hoor die appeltaart! Mooie peren en ook die ieniemienie mandenblokjes zijn enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gezellig hoor die peertjes , zo lekker seizoenerig, veel plezier met het maken van je Baby -Jane, groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma