dinsdag 10 september 2013

"Prachtige baby-tjes",.....


Ik weet echt wel dat het officieel nog zomer is in Holland.
En toch kan Wilma het niet laten om eens te kijken wat hier ligt aan kleine quiltjes wat met de herfst te maken heeft,....
En daar kwam ik deze tegen,
een quiltje met een bijzonder verhaal,....

September 2004 kwam deze af en alle emoties zitten tussen de steekjes in gepit. 
Een baby-tje zou aan het eind van dat jaar geboren worden bij ons in het gezin.
Een baby-tje wat ooit opa en oma zou gaan zeggen tegen ons en mama tegen ons oudste kleine meisje van 17 jaar.
Alle emoties zitten in dit quiltje en gelukkig zagen wij al snel in dat er een kindje bij kwam in ons gezin en wij er God Zij Dank geen hoefde af te staan,....
Op nieuwjaarsdag 2005 werd er een prachtige mooi jongetje geboren die met open armen werd verwelkomt in ons gezinnetje!


Ook deze werd in die periode afgemaakt.
Een patroon van het internet gehaald en met veel plezier gemaakt.
Een jaarkalender die ik door de kleurtjes altijd in de herfst ophang en niet te kritisch naar kijk want al het begin is best moeilijk,...
Toch leuk om te zien wat je in deze 11 jaar allemaal hebt geleerd en wat is er veel gemaakt in die jaren!!


Al snel werden de patronen van Els gevonden op het net en werden deze gemaakt en zie je al best wat voor uitgang met het maken van de kleine kleedjes.
Wat houd ik toch ontzettend van de herfst in ons kikkerlandje!!
Oeps, sorry voor iedereen die nog de zomer wil zien,...
;o)


En nu ben ik met mijn Baby Jane bezig die al zo lang op mijn lijstje stond die ik zo heel erg graag wou gaan maken,....
De blokjes zijn best klein en heel afwisselend om te maken.
Soms patchen, een andere keer applicatie.


Kijk weer 4 blokjes erbij met bijzondere namen,...
A-5 Cathie's Campfire, A-6 Uncle Homer, A-7 Dad's Plaids en A-8 Florence Nightingale.
8 blokjes gemaakt van de 225 blokjes uit 1863 van de Jane A. Stickle Quilt,....

En nu stoppen met tellen want daar word ik zo onrustig van!!
Behalve met mijn Baby-Jane want daar geniet ik nu zo van dat er nog heel veel blokjes gemaakt mogen worden,...
Heerlijk, nog 217 blokken maken!!

Fijne dinsdag,
Wilma

16 opmerkingen:

  1. Je hebt veel mooie herfstquiltjes gemaakt. Succes met je baby- Jane.
    Gr frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze hobby is zeker een uitlaatklep! Zo heb ik ook quiltjes gemaakt met veel herinneringen! Ja en de baby-Jane, ook ik geniet van het maken! Succes en een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, je emoties zitten in de steekjes............ heel herkenbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zijn je blokjes van de baby Jane en lief je herinneringen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie seizoensquiltjes en ja, ik heb ook al gemerkt dat de emoties er in gaan zitten. Prachtige blokjes weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn de verhalen achter een quilt toch bijzonder Wilma, soms met een lach en soms met een traan maar wat mij betreft geven ze de quilt karakter. Ik heb een quiltboekje waar ik een foto van de quilt inplak en de omstandigheden tijdens het maken van de quilt. Ik hoop voor het nageslacht....dat ze het zullen waarderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou ook van de herfst. Prachtige kleuren als de bladeren gaan verkleuren. Temperatuur om wat te kunnen doen:-)
    Door de kleuren ben ik ook graag bezig met herfst quiltjes. Vanmorgen ook de herfst af-quiltjes in handen gehad om te wisselen maar ik wacht toch nog heel even....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het valt me op dat bij vele qiults een verhaal achter schuilt. Soms leuke, maar ook soms verdrietige verhalen. Wat fijn dat jullie kleinzoon toen toch erg welkom was. Die kleine quiltjes hebben wel wat. De baby Jean is erg leuk aan het worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je gaat goed met de Baby Jean!
    Als mijn 'dead-line' gehaald is met mijn Liene's quilt
    ga ik ook door met m'n Dear Jane.

    PSST: ik houd ook v/d herfst hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, heb je dat ook??? Al je emoties, gedachten en wat er is voorgevallen in de periode dat je een quilt hebt gemaakt, vergeet je nooit meer. Ik ben ook zo *Ü*

    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Net even jou laatste blogjes gelezen en kan alleen maar zeggen ik heb genoten van de verhaaltjes en de kleurtjes van de mooie stofjes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige liefdevolle verhalen zitten er achter je quitjes. Je bent een liefs mens en ik hoop nog veel blogjes van je te lezen. Succes met je baby jane wordtvast ook heel mooi. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben natuurlijk nog helemaal in de ban van een echte baby, maar jou baby jane blokken zijn prachtig.
    Ook je herfst quilts zien er zo mooi uit en ik kan me wel voorstellen dat je ze weer hebt opgehangen.
    Hier vanavond even de kachel aan, vroeg donker, al die regen maar ook prachtige luchten. Ik hou ook van de herfst.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi , lief en bijzonder ...
    Genieten maar van een mooie herfst en quiltjes!

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben dol op de wisselingen van de seizoenen, dus ook van de herfst. Wat een dierbaar verhaal vertel je naar aanleiding van je quilts.
    Succes met je Baby Jane.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma