zondag 20 oktober 2013

"Rommelkont",....


Ons huisje is vaak een zoete inval
en geniet daar ontzettend van,
toch een dagje alleen thuis is wel eens heerlijk,....

Afgelopen zaterdag was het een dagje Home Alone.
Wasmachine aan en dan heb ik een goed excuus om te gaan rommelen.
Bij een normaal mens heet het opruimen 
en bij mij rommelen,...


 Achter in een kast komt een doos te voorschijn
en die moet maar eens bekeken worden
en misschien wel opruimen,..
Ehm,..
Rommelen.

Heel veel patroontjes die ik nog steeds wil maken.
Sommige die ik eigenlijk beter kan weggeven omdat ik weet dat ik geen 200 jaar kan worden,...


In een mapje komen 3 gezellige dames te voorschijn 
waarvan één van de dametjes een plekje krijgt op mijn Drunard's Path.
Even de naam van de quilt, mijn naam en jaartal erop,....


Snap je nu dat het rommelen is bij mij en geen opruimen?
Het vorige label was met watervaste stift geschreven 
en toch verdwijnt het bij mij in de was,..
Werkelijk waar,
als het eruit moet lukt het soms niet
en als het erin moet blijven,...

De Summer Stars komt ook even van ons bed om een dametje aan de achterkant te krijgen.

Wat is het toch heerlijk om zo aan te rommelen.
En leuk dat het staat die dametjes!!
De dametjes vind je trouwens achterin het boek Cival war Diary quilt van Rosemary Youngs.


 Veel patroontjes zijn bekeken en geïnventariseerd wat er in huis ligt aan stofjes.
De doos is leeg na zo'n dagje rommelen,..
Klinkt goed toch?
Alleen ligt er nu heel veel moois op mijn keukentafel!!
Ik was echt van plan om op te ruimen en toch werd het
 weer rommelen,....

Lieve groetjes
Wilma

25 opmerkingen:

  1. Echt lieve dametjes, Wilma! En lekker blijven "rommelen"...., wat genieten we daar toch van, he?!
    Goede week! Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo een dametje wil ik gaan maken voor mijn dear Jane, leuk om ze nu bij jou te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig die dametjes achter op de quilts. Ik vind die stiften ook niks, ook veel mooier zo met steekjes. Een goed bestede vrije zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk herkenbare manier van rommelen, en wat een leuke dames!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, dit is toch heerlijk... gewoon een beetje je gevoel laten gaan; niks moet, alles mag..
    Dat heeft een creatief mens nodig op z'n tijd.
    De dametjes zijn erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha ha maakt niet uit hoe je het noemt maar het ziet er allemaal leuk uit prachtig die quilts

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik herken dat rommelen, maar de 3 dames zien er mooi uit!
    Groetjes, Sonnja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, gelukkig heb ik hier geen last van , achuuuum ;)
    Wat heeft een mens leuke dingen als je zo bezig bent vind je toch gewoon kleine cadeautjes voor jezelf!
    Een tip voor de stift, als je ze eerst fixeert door erover te strijken (voorzichtig stukje proberen) dan wast het er niet meer uit.
    fijne week, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke dametjes zijn het, heerlijk dat rommelen.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dan is rommelen toch leuker dan opruimen.
    Leuke dametjes!
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kon ik ook maar zo'n dagje rommelen net als jij.
    Dan zou dat betekenen dat ik mijn quilt af zou hebben! Maar voor dat zover is....
    Ga ik eerst nog maar heel veel keren bij jou kijken. Je gebruikt zulke mooie kleuren.
    Ben nu nog van pakken pakken pakken bij de bakken met lapjes.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan ook zo lekker rommelen, of aanteuten, maakt niet uit.
    Wat een schattige dametjes.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die dametjes komen deze week ook bij mij tevoorschijn. Ik heb nu eindelijk ieniemienieknoopjes kunnen scoren om de jurkjes af te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De dametjes hebben je goed geholpen met opruimen, eeeh rommelen. Het is te hopen dat zij wel tegen een wasbeurtje bestand zijn.
    En wat is dat toch leuk, hè, een beetje rommelen. Doe ik ook zo graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo te lezen een heerlijk rommeldag heb je gehad.
    Prachtige quilts, en de dametjes hebben nu een ere plaatsje
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo rommel ik ook nog wel eens. Dan kom je vanalles tegen. Heerlijk voor je zo'n "rommeldag"

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gezellig, dat rommelen. En mooie dames, wat leuk om deze blokken op die manier te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wordt jij geen 200 dan?
    Dat heb je wel nodig om alles te maken wat je wilt.
    Het probleem is alleen dat er in al die jaren weer nieuwe patronen bij komen.
    Gewoon maar de allermooiste gaan maken.
    Wat een goed idee om die dametjes te gebruiken als etiket.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Foei Floortje...... ik bedoel natuurlijk "word jij".

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jou lieve dametjes hebben een prachtig plekje gekregen. Dat is toch een beter leven dan in een doos.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nou jij kan geweldig rommelen ik heb er van genoten!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ooohhh, heerlijk, een beetje 'rommelen' daar ben ik ook zo goed in, maar ik kan niet altijd aan het eind van de dag zeggen dat er dan weer iets klaar is, zoals bij jou met de dametjes, leuk zijn die.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heerlijk rommelen. Zo zou ik het ook noemen.... Leuke dametjes zeg als labels!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!