dinsdag 19 november 2013

"Baby Jane en pepernoten",....



Afgelopen zaterdag was dan de grote dag voor veel kinderen.
Zo ook voor mijn prachtige kleinkinderen die zo uitkeken naar de komst van sinterklaas.
Het zelf maken van pepernoten is voor hen al een groot feest,..

250 g zelfrijzend bakmeel
2 tl kardemom
2 tl gemalen kaneel
1 tl gemalen kruidnagel
1 tl nootmuskaat
2 tl gemberpoeder
200 g Zeeuwse keukestroop
100 g koude boter in blokjes.
 mespunt zout

Zeef het bakmeel boven een kom. Meng er de kardemom, kaneel, kruidnagel, gemberpoeder, nootmuskaat en zout door. Voeg de stroop en boter toe en kneed tot een samenhangende deegbal. Pak het in met vershoudfolie en leg 30 minuten in de koelkast. Verwarm de oven voor op 170 C. Snijd het deeg in 4 gelijke stukken en vorm 4 rolletjes van 1cm dik. Snijd de rolletjes in stukjes van 1cm en rol elk stukje tot een balletje. Leg de balletjes op een met bakpapier beklede bakplaat, druk licht aan en bak ca. 12 minuten in de oven. Laat uit de oven helemaal afkoelen,...


Tijdens het kijken naar de intocht op tv ben ik bezig geweest met een blokje voor mijn eigen Baby Jane,..



C-1 Trooper Green's Badge, C-2 Streak of Lightning, C-3 Rayelle's Fence,..

De cremekleurige sashings moet ik weer knippen want het bevalt mij prima om deze er gelijk aan te zetten aan de rechterkant van het blokje,..

Fijne dag!

14 opmerkingen:

  1. Heerlijk eigen gebakken pepernoten en wat een mooie blokjes voor je sjaantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk recept! Deze zullen veel meer smaak hebben dan de fabriekspepernoten!
    Schitterende blokjes, wéér!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmmm ... heerlijke ingredienten ...
    En ze zien er ook uit om op te eten ...Niet te lang naar je baby Jane kijken ...
    Anders word ik daar ook nog mee besmet ... nog maar een tijdje immuun voor blijven ; 0)
    Lieve lapjes ook weer !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooh lekker zelfgemaakte pepernoten.....en wat een mooi blokje..........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie blokjes en zo te zien heerlijke pepernoten. Heb vandaag juist de ingrediënten gekocht om donderdag met kleindochter Rosa te gaan bakken! Hopelijk worden die ook zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heerlijke tijd met veel lekkers. Ik heb vandaag gevulde speculaas gebakken het hele huis ruikt erna.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zien die pepernoten er heerlijk uit!!
    Leuke tijd weer hé ....
    en je gaat lekker met Jane
    Fijne dag..;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, pepernoten! Ga ik vast maken, want die zijn hier niet te krijgen! Mooie Jane blokjes heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie blokjes Wilma en dat recept voor de pepernoten stuur ik door naar mijn meisjes, kunnen ze het zelf maken.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heerlijke tijd, de sinterklaastijd! lekkere snoeperij, al die gespannen kindjes, zelfs die van mij "gelooft" dan toch weer een heel klein beetje ;) lekker werkje zo bij het kijken naar Sint. enne, je pepernoten ga ik ook proberen...ze worden alleen bij altijd zo week en plakkerig :(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellige tijd weer en heerlijk pepernoten, speculaas en noem maar op. Spannende tijd ook voor de kinderen. Mooie blokken van je DJ. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap hoor dat die pepernoten zo'n mooie vorm hebben bij jou. Ja, gouden handjes heb je. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mmmmmmmm lekker pepernoten die kennen ze in Zweden niet snik!
    Wat word je Jane mooi
    Bak ze......................of eet ze!!!!!
    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma