donderdag 21 november 2013

"Die gekke paps",...



Hier in huisje 'weltevreden' ligt de tafel weer vol.
Steeds ben ik bezig het op te ruimen om vervolgens weer heerlijk alles neer te leggen.
Nu ligt mijn eigen Phebe daar heerlijk uitgestald.

Gisteren heel wat uurtjes bezig geweest 
en tot mijn grote verbazing was daar maar 1 schaap op de weide terecht gekomen,..

Met zijn kleine kopje, oortjes en pootjes was het nog een heel gedoe om een schaap te toveren.
Van dichtbij heeft het schaap alleen meer weg van een kalf.
Zal wel komen dat wij geen schapen hadden vroeger op de boerderij maar koeien!!
Vroeger liepen we vaak door de paden met een koe die naar de stier moest.
Geen auto met buisjes die bij je langs kwam.
gewoon naar de stier,...
Op de terugweg had de koe totaal geen zin meer om te lopen
en bleef dan ook midden op de weg stil staan.
Geen beweging in te krijgen,...
Mijn vader had bedacht dat hij met de auto zachtjes tegen de poten aan kon rijden 
en dat de koe wel weer ging lopen.
Dat ging 2x goed 
en de 3x draaide de koe zich om 
en prikte twee prachtige gaatjes in de auto met haar horens.
Stoom kwam uit de auto
en niet minder uit de oren van mijn vader!
#$%^&*@#$%^&
haha,...
Geweldig, gekke paps !!

Ach,
het zal onze Boyke een worst wezen,..
Hij kan heerlijk in mijn stoeltje 
als ik aan de tafel zit met mijn kalfjes,
ehm schaapjes,...
Fijne dag,
Wilma

19 opmerkingen:

  1. Heel mooi ! Wat een werk. De schaapjes lijken op onze schaapjes, Hampshire Down's.
    De hondjes, genieten kunnen ze wel hé. Op een dekentje of een quilt, als het kan nog met een haardvuur erbij. Zo hebben wij hier ook een paar genieters.
    Groetjes,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie schaapje ook al krijg je er koeienflashback's van. Boyke heeft groot gelijk, lekker dutten op een quiltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love your blog!! You make such gorgeous quilts!!
    P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het is flink wat werk, maar het heeft een mooi schaapje opgeleverd. En gelukkig zonder hoorntjes, zoals bij die koe. Maar wat een grappig verhaal zeg, over die tegendraadse koe.
    En je hondje is een dotje, zoals hij heerlijk ligt te slapen.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verhaal!!!! Ik vind het schaapje erg leuk, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Wilma, wat een heerlijk verhaal zie het helemaal voor me (lol) Suc6 met je top het gaat je vast lukken. Knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het schaapje mooi en ja daar zit veel tijd in. Leuk verhaal van je pap.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahaha Wat een verhaal! Je blok wordt mooi en ik vind het schaapje eigenlijk best leuk geworden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hondjes kunnen zo heerlijk genieten van nietsdoen en met hun kopje ergens op liggen.
    Leuk die koeien van jullie vroeger, toen was er nog romantiek... hoewel, ze mocht de stier natuurlijk weer niet zelf uitkiezen.
    Je schaapje lijkt best op een schaapje hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi zo terugkijken op gebeurtenissen van vroeger. Hoort ook wel een beetje bij deze maanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi schaapje, en wat een leuk verhaal. Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk verhaal over vroeger. Schaapje is heel mooi, maar wel klein. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah, het eerste schaapje! Klein, he? Ik vond het een heel gepriegel, die schapen. En heb de hele kudde 2x gedaan, want ik was niet tevreden met de 1e kudde. Dus allemaal eraf en opnieuw (dat is sowieso 1 van de problemen bij mijn Phebe, bedenk steeds weer wat anders en dan moet er wat over), hoop dat jouw kudde dat niet overkomt. Mooie, zachte kleuren gebruik je voor Phebe.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldig verhaal. Ja vroeger waren wij als kinderen toch veel meer betrokken bij alles. Er was geen supermarkt en de bakker en melkboer kwamen thuis aan de deur. Ook goed voor de sociale controle. Maar oke alles is tegenwoordig ook niet slecht.
    Fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi verhaal Wilma. Als jou schaap niet een beetje op een koe zou lijken had je dit niet verteld natuurlijk. Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie warme kleuren,
    en zo krijgt deze quilt in wording een persoonlijke herinnering mee.... wordt vast vervolgt

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk verhaal en een leuke foto van Boyke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha ha die koe had het goed bekeken! schattig die quilt waar Boyke tegen aan ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oei, een koe die de heilige koe aanvalt, bij mijn vader zou ook de stoom uit zijn oren zijn gekomen, haha!!
    gewoon doorgaan met je schaapies, hoor, ik zie duidelijk dat het een schaap is!!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma