maandag 25 november 2013

"Heerlijke rustige zondag",....



Wat was het gisteren een heerlijke rustige zondag hier in het huisje van Kuin.
In de keuken van het poppenhuis werden de laatste tegeltjes gelegd door mijn maatje.


Daarna was de houtenvloer aan de beurt  in de gang en woonkamer.
Er werd gezaagd, geschuurd, oud gemaakt, gespijkerd, gelijmd en in de was gezet.
Goed bezig op deze heerlijke rustige zondag,....


Mijn jongste kind moet vandaag voor de Pabo naar de kleutertjes en heeft een opdracht mee om een poppenspel te houden met sinterklaas en zwarte piet.
Natuurlijk werd er op de rustige zondag popcakes gemaakt voor de kindertjes.
Goed bezig op deze heerlijke rustige zondag,...


Ik ging heel stiekem een bloem maken uit het boek van Di Ford.
Niets geen papieren malletjes die erin moeten blijven,
gewoon tekenen, knippen en naaien.
Spelen met de patroontjes die in de stoffen zitten,..
Stofjes uit mijn veulste volle stoffenkast.
 Goed bezig op deze heerlijke rustige zondag,..


Na zo'n heerlijke rustige zondag wordt het vandaag wel tijd om de keuken te soppen, de vloer te ontdoen van zaagsel en draadjes,...

Wat was het een heerlijke rustige zondag waar iedereen zich prima heeft vermaakt!!

Fijne dag,
Wilma

23 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg. Ik kocht het boek zaterdag en kan niet wachten om aan iets te beginnen. Gaat dat goed zonder malletjes? Want ik zit zo te tobben met garen dat steeds breekt (zie mijn logje van vandaag). Ben helemaal verliefd op deze quilt uit het boek ;-). En als jij eraan mag beginnen, mag ik toch ook (lol).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie bloem! Je poppenhuis wordt prachtig!

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi je eerste blok en je poppenhuis ziet er weer mooi uit met de nieuwe vloeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zulke zondagen, daar kun je er niet genoeg van hebben! Je bloem is geweldig en zulke mooie dingen mogen toch altijd stiekem tussendoor? Haha.
    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, wat een pracht van een dag! En ook nog zo'n schitterende bloem......moet m'n vingers tegenhouden, anders zijn ze al op weg naar de bak met hexies en naar de kast om het boek erbij te pakken..... Oei.....wateenverleiding....... ! <3
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zo'n rustige "wataanrommelen" zondag!
    Ben ik ook zo gek op. Weet je zeker dat het de keuken en de woonkamer van het poppenhuis was?
    Ziet er zo echt uit dat ik dacht aan een verbouwing bij jullie thuis.
    Maar dan had het geen rustige zondag geweest natuurlijk.
    Nu weer gewoon maandag.... kon het maar elke dag zondag zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie bloem is het geworden, en je poppenhuis wordt leuk.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie vloeren hoor, in het poppenhuis! ik moest even twee keer goed kijken voor ik de eerste foto op de juiste manier zag :0) prachtige hexjes ook! altijd fijn, zo'n zondag :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Topzondag met leuke pietjes, mooie vloeren en die schattige rozenstofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heerlijk zo,n zondag wij hebben hem gelukkig heel vaak. samen lekker rommelen. of juist heel druk met kinderen en kleinkinderen om je heen gewoon lekker !!!
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Of het zo rustig was...? Er is heel veel gebeurd deze zondag, maar heerlijk om allemaal zo productief bezig te zijn, dat zal een voldaan gevoel geven. Het ziet er allemaal ontzettend leuk en mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn dit soort zondagen toch heerlijk. Ze zouden er veel vaker moeten zijn.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is zo zalig aan een zondag, lekker doen waar je zin in hebt. Je nieuwe werk is prachtig en tjeetje, dat poppenhuis, ik krijg hier steeds meer bewondering voor , wat een fijn werk is dat zeg! Het gaat een echt pronkstuk worden!
    Fijne week, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat je van zoveel eenvoud zo kunt genieten.
    geweldig.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Genoten van een mooie Zondag, en je hexje bloem is super mooi
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het wordt zo mooi gemaakt en het is zo echt!!!
    Heb het even over het poppenhuis, Wilma je bent wel een Bofkont met zo'n knappe man!
    Ging het goed vandaag met je jongste?
    En, ik zou gewoon je schoen zetten,.....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik was even in verwarring wauw wat is dat een vloer... Aanrecht? Even doorlezen en toen had ik hem.... Je hexagonnetjes zonder papier is spannend zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ziet dat poppenhuis er echt uit. Fantastisch hoe DH dat maakt. Ook de traktatie voor de kleuters is zo leuk geworden en ja, waar ik helemaal weg van ben zijn toch jouw hexagonnetjes. Met die lichte rand eromheen. Prachtig. Ik hoop er ook ooit eens zo een te kunnen maken. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie tegelvloer zie ik jouw poppenhuis wordt prachtig. En dan de eerste bloem een beautie vind ik het wat een mooie kleuren en stoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O Wilma wat leuk dat je het poppenhuis laat zien zelf ben ik ook aan het opknappen van een al heel oud denk 3e hands poppenhuis en dan is het erg leuk om andere ook met deze hobby bezig te zien!
    Kom je ook een keertje naar mijn poppenhuis kijken? www.thuis-in-het-klein.blogspot.nl
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een geweldig poppenhuis wordt dit... En ik ben helemaal weg van je hexjesbloem van Di Ford! Wat een openbaring... natuurlijk kan het ook zónder die papieren malletjes (daar heb ik nou werkelijk nog nooit bij stilgestaan...)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!