zaterdag 30 november 2013

"ONAFFE",.....


Het was prachtig mooi weer buiten,
toen deze foto gemaakt werd.
Zomaar een quilt wat om wat voor een reden dan ook is blijven liggen 
hier in het huisje van Kuin,...
 
De vele verhalen van die patchworkers,
die overal een "onaffe" quilt hadden liggen 
kon ik moeilijk snappen 
toen ik begon met het spelen met de lapjes,...
 
Je maakt het toch eerst af
voordat je weer aan iets anders begint?
 
Nu ik alweer heel wat jaartjes mijzelf heb verloren aan deze hobby
merk ik dat er hier ook veel "onaffe" projecten liggen,...

Volgens mij ben ik wel de ergste patchworkster op dit gebied!!
*Ü*


En terwijl ik met andere dingetjes bezig was
is het natuurlijk heerlijk om in gedachten
gewoon eens je werkkamer door te gaan,...

Veel "onaffe" projecten kwamen te voorschijn,
maar zeg nu zelf 
hoe pak je dit nu aan?
 
Het "onaffe" wat het langst ligt?
Het "onaffe" waar je het meest zin in hebt?
Het "onaffe" wat het meest in de buurt komt van af?
 
 
En zo kwam het dat ik na heel veel nadenken heb gekozen voor
het meest wat in de buurt komt van af,...

De Irish Chain Quilt die ik met zoveel plezier heb gemaakt.
Helemaal geen moeilijk patroon 
en toch genoot ik van de blokjes die gemaakt werden
en langzaam een Irish Chain werden.
 
Zo ver zo goed,..
Het dubbelen ging ook prima 
met een hobs die je kon strijken
en zo geplakt werd aan de top,..
En dan met een crème quiltgaren quilten.

En daar ging het mis,..
Het quilten met deze hobs vond ik helemaal niet fijn.
De lagen zitten op elkaar geplakt 
en geeft niet dat heerlijke donzige gevoel 
wat ik normaal bij het quilten krijg,...

De eerste quiltsteekjes weer zijn gemaakt.
Hopelijk wordt hij straks met wassen weer heerlijk donzig,...


En kijk eens wat er bij mij op de tafel kwam te liggen,..
Een blok voor verdanda (klik) 
 
Lieve Petra,
wat ben ik trots op je!!
Knap werk voor een heel goed doel.
 
En ondertussen ben ik wel wat jaloers dat jij dit al zo goed kan,..
Dit kon ik echt niet toen ik 12 jaar was.
 
En, 
de dame van de Bee gaan natuurlijk allemaal aan de slag met de hartjes!
 
Fijn weekend allemaal,..
Wilma

19 opmerkingen:

  1. Wat is dit een mooie quilt, goed dat jij hem af gaat maken. Bedankt voor de tip, ik ga dus geen klevende hobbs gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier hetzelfde Wilma, ik heb gisteren mijn huisjesquilt tevoorschijn gehaald om hem nu eens eindelijk af te maken.
    Jou Irish chain is ook te mooi om te laten liggen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij wordt wel heel mooi. Succes met afmaken. Ach overal ligt vast wel iets in een hoekje te wachten op dat het weer ter hand genomen wordt.
    Fijn weekend Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de waarschuwing geen klevende Hobbs te gebruiken.
    Het is zo jammer als het niet wordt waar je op hoopte!
    Succes met het afmaken van deze mooie quilt.

    Fijn weekend, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met deze onaffe quilt.Heb er hier ook een hele stapel liggen.
    En die kleefhobs gebruikte ik ook één keer ,maar nooit meer.Was echt niet leuk om quilten met de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Irish chain vind ik ook zo'n mooi motief. Dank je voor de tip van de klevende Hobbs. Had er ook al aan gedacht om die te gebruiken voor een grote quilt te dubbelen. Blij dat ik dit nu lees.
    Groetjes,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi verhaal en heel herkenbaar, mooie quilt, goed dat je hem weer hebt opgeduikeld

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi hi, 'onaffe' klinkt toch veel leukerder dan ufo ;)) Wel fijn om te lezen dat het doorpitten met strijkhobbs niet zo lekker werkt, ik heb het zelf nog nooit geprobeerd maar ga dat dus nu waarschijnlijk ook niet doen. Veel sterkte met de laatste loodjes gewenst van deze mooie 'onaffe'!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grappig hoor of komt het door het koude weer ik ben nl. afgelopen week ook begonnen aan zo'n verschoppeling die al een paar jaar op een koffer lag te wachten om afgemaakt te worden. Ik kon de goed stof voor de rand niet vinden.
    Maar nu zit de vaart er een beetje in en ben ik echt van plan om hem af te maken. Ik hoop dat het jou ook lukt.
    Fijn weekend.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie quilt, hopelijk straks weer eentje af! Ik kan het nog steeds niet, quilts laten liggen, ik mag van mezelf niet beginnen aan een nieuwe voor ik er een heb afgemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooie quilt wordt het zeker. Ik zit nog in de fase dat ik me niet kan voorstellen niet af te maken waar ik nu mee bezig ben. Maarja ben dan ook een groentje........

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar zou ik ook voor kiezen, om de quilt die het dichts bij AF is, eerst af te maken.
    Dit vind ik zo'n mooi patroon!
    Gelukkig zit de vaart er nu in. Hopelijk wordt hij lekker donzig na het wassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een Irish chain altijd mooi en ik vind de kleur die je toen gekozen had ook nu nog helemaal geweldig!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een zonde om deze quilt onafgewerkt te laten!
    Groot gelijk dat je hem terug oppakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie quilt, maar het is altijd moeilijk om door te gaan als het niet lekker quilt.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie quilt, goed dat je hem afmaakt. Vervelend dat het zulke niet fijne tussenvulling is. Leuk blok voor verdana.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, soms moet je je er echt toe zetten om verder te gaan met iets, maar als het dan eenmaal af is, is dat wel weer een heel voldaan gevoel. Succes met quilten, het wordt een mooie quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bedankt voor je hint over het plakken... heb er laast is over gedacht om dat is te proberen... maar dat gaat nu over ;-)
    Thanks.... werk gespaart !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dus die strijk Hobbs is geen aanrader begrijp ik. Dan ga ik dat toch maar niet proberen volgende keer.
    Het wordt wel weer een mooie quilt hoor! Lekker straks weer een Affo erbij en een Ufo van je lijstje af.
    Het hartje vind ik ook leuk... schattig die uiltjes. :-))

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma