vrijdag 15 november 2013

"Pas op, het haakvirus!",....


Weken geleden werden er balletjes gehaakt voor in de kerstboom.
Terwijl je bezig bent voel je de ogen van ons oudste kind,
dit lijkt haar wel wat om te doen,...


En dus spraken wij af om samen te gaan haken.
Potjes van jam kregen een warm jasje
en bij haar bleef het niet bij deze twee potjes,...
Potjes van "aardappelanders", chocopasta 
kregen een warm jasje 
en genoot ze van het haken,.....


En zo bleef het niet bij die ene middag
en werden er steeds vaker afspraakjes gemaakt
met mijn oudste kind.
Terwijl zij bezig was met het haken van jasjes
kwam het ene sterretje na het andere bij mij te voorschijn,...


Deze paddestoel zal zeker ook een plekje vinden in de boom.
En dan ineens voel je de ogen van ons jongste kind,....
Dit leek haar ook wel wat om te doen.
 En voordat je het door hebt 
leert je oudste kind, je jongste kind om te haken,....


De Granny Squares komen nu te voorschijn 
en ieder in zijn eigen favoriete kleuren.
 
Wie kan ik nog meer aansteken met het haakvirus?
;o)

Fijne vrijdag,
Wilma

32 opmerkingen:

  1. Geweldig! zo leuk als je er meer mensen mee besmet, zeker je kinderen :0) ik ben zelf ook bijna zo ver om nu "echt" te gaan leren haken...van mijn moeder! Leuke projecten komen er allemaal tevoorschijn :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk als je kinderen dat ook leuk vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet een beetje uitkijken met haken, want ik kan er best last van in mijn polsen krijgen, maar ik geniet van je foto's en alles wat jullie hebben gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig. Bij mij sloeg het virus een paar jaar geleden weer toe en kon maar niet begrijpen dat ik het jaren niet gedaan had. Ben niet meer te stoppen en jij zo te zien ook niet ;-). Fijn weekend alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat heerlijk Wilma om dit samen te kunnen doen, enne wat je laat zien zijn echte Wilma kleurtjes.

    Lieve groeten van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is bij mij ook echt een virus: zo heb je er maanden last van en dan opeens ie het weer over om vervolgens wel regelmatig terug te komen :) Veel plezier. Ik vind je paddestoeltje wel heel erg schattug

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hoor ik heb ook last van dit virus, heeeerlijk. Wat leuk dat jou oudste de jongste leert haken, geweldig toch. Geniet er maar van. Groetjes van Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super genieten als je eigen kinderen ook met het handwerkvirus besmet raken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar droom ik van, maar mijn twee dochters zien het niet zitten, die vinden een naaidoos als moeder meer dan genoeg.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier is het haakvirus nog niet verder gekomen dan bij mij. Al vroeg mijn moeder gisteren wel of ik het haar wilde leren. Ze breidt momenteel de ene kerstbal na de andere. En een gehaakte zou er natuurlijk ook prima bij hangen. Mijn meiden zijn er nog niet over begonnen, helaas. Hebben het de laatste tijd veelste druk met repetities dus wie weet komt het nog.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb je nog meer kids misschien? Ook de zonen als je die hebt? of manlief???

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig hier is het net zo.
    Oudste haakt mutsjes voor de acties, glazen huis
    En nu jongste ook al helemaal aan het haken, (handwerkte bijna niet )
    haakt cols mutsen en dekentjes. En nu zelfs een plaid op haar bank
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben al besmet. Onze dochter mist helaas de handwerk genen. Wel een creatieve aanstaande schoondochter. Die haakt sinds kort mutsen, en ze heeft zoveel vraag er naar gekregen dat ze die nu verkoopt voor een paar euro, net genoeg voor de wol. Veel haakplezier met je dochters.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik blijf bij je uit de buurt! Kan er geen virus meer bij hebben tot aan mijn pensioen! Maar leuk is het wel hoor jullie virus! Veel haakplezier met z'n allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ontzettend leuk, dat allebei je kinderen nu het haakvirus hebben en dat de oudste het aan de jongste leert, dat is toch prachtig! En dat haakvirus kan echt helemaal geen kwaad voor de gezondheid, dus blijf maar lekker besmet en geniet ervan!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oei wat leuk allemaal en zo gezellig met z'n allen aan de haak.
    Maar stuur dat virus alsjeblieft niet mijn kant op, ik kan het quiltwerk al bijna niet bol werken.
    Geniet van de gezelligheid met elkaar.
    Groetjes
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Daarom durf ik er niet aan te beginnen want de dag heeft maar 24 uur. En als je besmet bent wie helpt je eer dan weer af????
    Fijn weekend.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat haakvirus heb ik al! Ben van de zomer begonnen met granny squares, ze wachten nu nog op afwerking. Vind je paddenstoel super!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk, zo'n virus! Mij kun je niet aansteken. Ik ben jaren geleden besmet. En eens in de zoveel tijd steekt het virus hier ook weer de kop op.

    Leuk hè, zo samen met kindlief aan de haak. En jullie hebben prachtige dingen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk!,
    Dat paddestoeltje is ook een snoeppie !
    fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig leuk! En volgens mij is het haakvirus zo erg niet hoor. Zolang je er geen last van hebt, is het best een prettig virus :)
    De combi haken en granny squares is wel gevaarlijk hoor. Het maakt dat je de tijd vergeet, geen eten klaar maakt, de was vergeet op te hangen, etc...

    Veel haakplezier! Fijn weekend en groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk allemaal en wat leuk dat je kies dit ook doen. Gezellig hoor zo samen aan de haak.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je weet je het wel heel aanlokkelijk te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo te zien ben je een prima juf. Het paddestoeltje voor in de kerstboom is wel echt heel erg mooi. Misschien moet je maar eens een granny workshop geven. Zit zo vol fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Te laat.... ik ben al besmet hahahaha. Wat enig om zo met je dochters te handwerken. Daar droomde ik vroeger al van maar ik kreeg drie jongens die het niet zo zien zitten om gezellig te haken of quilten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hihi, ben ook al besmet, Wilma! (Heb op m'n vierde leren haken van m'n oma.) Wat zijn jullie met z'n allen prachtige dingen aan het maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik wil niet besmat raken, ik ben blij dat ik nog beertjes kan maken.
    Groetjes, Sonnja

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat virus heb ik al een tijdje hoor. Er is inmiddels al en heuse sprei van grannies gemaakt. Ben nu met een vest bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo'n virus lijk me wel wat! Leuk hoe aanstekelijk het werkt bij je dochters! Het is helemaal in om Granny's te haken. Zelfs mijn moeder is er druk mee bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat ziet dat er leuk en lief uit!! Allemaal!!! Ben ook wel een beetje besmet met dit virus....maar ik geloof dat ik al weer ben genezen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Te laat......ben al besmet!!heeelllppp

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dit is toch helemaal geweldig dat je samen met je dochters aan de haak bent!
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!