woensdag 18 december 2013

"Een leven met Jane",...



Tijdens het maken van de blokjes voor mijn Baby Jane 
bedenk ik mij wel eens hoe het voor Jane zou zijn geweest om deze blokjes te maken.

Zal zij met net zoveel plezier de blokjes gemaakt hebben?

Voor haar geen makkelijke blauwe stift en een quiltwinkel waar je 
de stofjes uitzoekt,...


Er komen heel veel vragen binnen over welke lijn ik gebruik voor mijn blokjes.
Net als Jane gebruik ik veel stofjes die in mijn lapjeskast liggen
en nu even in een grote rietenmand liggen.

Zo kan ik steeds een lapje eruit halen en gebruiken,...

D-1 Alison's Guiding Light, D-2 Mouse in a Mirror, D-3 Jason's jacks, D-4 Crystal Star.


Hoeveel meter je nodig hebt voor de achtergrond stof is mij een beetje ontgaan moet ik eerlijk zeggen.
Dat komt omdat ik voor ieder blokje een ander creme of wit lapje gebruik.
Dat doe ik eigenlijk met heel veel quilts omdat ik dat zo mooi vind!!

D-5 Cathedral Window, D-6 Challenge, D-7 Meeting Place, D-8 Dee dee's Delight.


De sashings zijn bij mij wel gelijk en gebruik ik een creme kleurige lap van Moda.

Het krijgt al een heerlijk levendig uiterlijk met al die verschillen.

De teller staat nu op 47 blokken,..
Bijna Goud!!

Newbie info (klik) voor leuke dear Jane informatie.

Fijne woensdag,
Wilma

21 opmerkingen:

  1. Mooi en heel knap! Ik bewonder ook het geduld dat je hiervoor moet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, hoe zal zij het ervaren hebben? we zullen het nooit weten...hij wordt mooi en ik vind al die verschillende achtergrondjes erg mooi :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je je al eens bedacht hoe een leven zonder Jane voelt ? Ik heb negen jaar af en aan aan de quilt gewerkt en het voelt nu al maanden als een gemis. Raar hè ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie blokjes en kleurtjes.........helemaal af...........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat wordt ze toch mooi, die Jane van jou... Die verschillende witte achtergrondstofjes: vind ik ook zo mooi en doe ik net zo bij m'n Civil War Diary Quilt-blokken. Heb ik gewoon onbewust (?) van jou geleerd, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verrukkelijke blokjes, snoepige stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, die Jane heeft heel wat levens verandert! Als ze dat toch eens zou kunnen zien wat ze nu nog steeds teweeg brengt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze worden erg mooi, die blokjes van jou. Hoe is het nu met moeder? En ben je zelf al een beetje tot rust gekomen?

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er weer zeer leuk uit op je blog ! Kruip nu ook op de bank met Baby Jane... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hè Wilma, volgende week als ik vrij ben moet het eerste blokje een feit zijn !
    Groet marian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jouw gedachte-mijn gedachte. Alleen in de geborduurde versie! Ook al zo leuk
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat wordt ze mooi. Ik ga haar binnenkort ook weer oppakken ze moet volgend jaar echt afkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijne Kerstgaden, Wilma.
    Groetjes, Sonnja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijne kerstdagen en een mooi 2014.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een werk! Jane zal bij geweest zijn met haar "naslagwerk" met allemaal verschillende blokken. Een boek voor het leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prettige jaarwisseling.
    Tot volgend jaar
    Sonnja & Beertje Zonn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo heerlijk om ook jouw gedachten rond jane te lezen. Zo fantaseer ik er ook op los. Goed 2014

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Wilma even bijgelezen en gekeken op je blog. Ik mis je steeds want je 'plakt' niet goed op mijn blog. Steeds met de oude website. Snap er niets van.
    Een mooi warm en gezond 2014 voor jullie.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Your Dear Jane blocks are beautiful, and it love your hand quilting.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!