vrijdag 17 januari 2014

"American School of Needlework",....


In mijn werkkamer wordt veel bekeken en opnieuw ingedeeld.
De kleine, vaak hele vreemde stukjes stof worden nu ook voor mijn Dear Jane gebruikt,...

Als het maar in de juiste kleur is natuurlijk.

Tijdens het opruimen wordt er natuurlijk ook aan ontspanning gedaan
en zo werd D-11 Snow Christal, D-12 Crossed Swords en D-13 Field of Dreams gemaakt.
 
Deze laatste wordt vaak voor Siggy's gebruikt die door vele worden rondgestuurd.
 
 
En dat betekend dat er de komende dagen geen blokje wordt gemaakt 
maar de blokjes aan de top worden gezet.
 
De lap voor de sashings ligt al te wachten op wat komen gaat.
 
 
De boekenkast krijgt ook een inspectiebeurt en kom boeken tegen die je terug brengen naar de eerste stapjes in de patchworkwereld.
 
Ach, je moest ergens beginnen toch?
 
 
 Mooie foto's en ik weet nog wel dat ik het gevoel kreeg dat ik deze ooit zou gaan maken als ik het patchen onder de knie zou hebben,....


En die en die en die en natuurlijk ook die!!
 
 
Geweldig hoeveel wij patchworkers willen maken,...

Ach dromen mag toch?

Fijne vrijdag,
Wilma

22 opmerkingen:

  1. Blijf het maar herhalen; wat een mooie blokken zijn dit toch!!
    Heb een vraagje; gebruik je bij al je blokjes dezelfde stof voor de creme stukjes?
    Ben zelf met de SBS bezig en heb het niet gedaan en hoor meer blokjes ik af heb hoe meer de twijfel toeslaat. Had ik het misschien wel moeten doen? Maar heb al zoveel blokjes af. Twijfel, twijfel, twijfel...
    Ga nog even naar je foto's kijken. Is zo genieten...
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De blokjes hebben allemaal een ander motiefje en is net weer even anders van kleur. De sashings zijn wel van dezelfde stof. Door de blokjes steeds een ander achtergrond stofje te geven komen de blokjes tot leven,.. Doe het eigenlijk met alle quilts zo. Gebruik nooit 1 en dezelfde achtergrond stof,... Houd er zo van!!

      Verwijderen
  2. super wordt je DJ . ik heb net weer een taart puntje getekend voor vanavond .dan ligt die klaar om gepatch te worden..
    jij gaat toch echt hard hoor zoveel blokken in korte tijd van jane.

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij gaat snel. En ja, heerlijk dat dromen bij al die quilts (en andere dingen die we ooit nog willen maken. Wil je dezelfde vraag stellen als Marguerite, of je dezelfde stof gebruikt voor de hele quilt. Ik gebruik voor de blokjes steeds andere achtergrond stof maar wil voor de sashings wel dezelfde stof gebruiken. Ik vind het wel handig dat je ze steeds aan de top zet, dat ga ik ook maar doen denk ik. Fijn weekend, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het antwoord staat hierboven,.. ;o)
      Gebruik bij de blokjes steeds een ander en voor de sashings wel dezelfde,..

      Verwijderen
  4. Ja, dromen genoeg, daar zullen we wel nooit de tijd voor vinden maar inderdaad is dromen ook heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps....te snel! Ik vind je nieuwe blokjes ook weer enig, net als hun namen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bewonderenswaardig hoor, die DJ blokjes. Al die stukjes! Wat een leuke boeken, heerlijk toch om door al die oude boeken te bladeren zo nu en dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie Dear Jane - blokjes. En weer in die mooie kleuren.
    En ja .... al die mooie plannen ... maar ik heb nu zo veel liggen dat ik echt op mijn handen moet gaan zitten als ik weer iets moois zie langskomen ... zoals jouw dear jane-quilt.
    Maar ik blijf sterk (zucht) dat ik eerst wat oude projecten moet afronden (zucht, zucht) .
    ; ) Ik heb ondertussen al zoveel plannen dat ik echt 100 jaar moet worden en goede ogen en handen moet houden !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Elke dag een beetje verder aan je droom. We hebben zeker geen vervelende hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. de dromen van al die mooie quilts die we ooit nog zouden kunnen gaan maken...heerlijk :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellige die hyacinten op je tafel!
    Die mooie quilt boeken... ja daar blijf je in kijken en je verheugen op het moment dat je daar aan kan beginnen, maar de tijd hè?
    Trouwens.... wat een mooie ondergrond op de foto met de D.J. blokjes, zo'n mooi gehaakt kleed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OHHH ik kwam nog oude ariadnes tegen...quilts..borduurpatronen...kan niet op.....die hebben dus weer een plaatsje gekregen..;0))
    Je hebt weer mooie blokjes gemaakt voor Jane...die groeit ook maar door ( de meeste dames zijn niet zo blij als ze groeien.....maar Jane wel!!...;0))..)
    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zoals alles van jou, vind ik deze blokjes ook weer *P*R*A*C*H*T*I*G*. Ja en die oude Ariadne's. Wat staat er veel moois in. Fijn weekend Wilma!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Opruimen heerlijk heb ik pas geleden ook weer gedaan. Leuk wat je dan weer tegenkomt. De Dear Jane blokjes zijn mooi, die ga ik dit jaar ook eens proberen af te maken, tenminste de top.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Er wordt heel wat afgedroomd, reken maar! Leuk hoe je smaak ontwikkelt in de loop der tijd en dat waar je in eerste instantie op viel en wat je aan het quilten gebracht heeft, later niet meer zo opwindend lijkt, er is ook zoveel moois om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het ziet er alelmaal weer heel erg mooi uit bij jou. Hoe is het met je poppenhuis? al begonnen met inrichten?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En soms zijn dromen geen bedrog ;)
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ziet dat er weer mooi uit. Tja ik ben nog maar een beginner maar inderdaad ook hier zoveel wim's.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi wilma
    Je blokjes zijn weer erg mooi en je verhaaltje ook weer fijn om te lezen ik ben nog met phebe in de weer tussen de bedrijven door ook nog het randje van de week en net als marijne ben ik ook wel nieuwsgierig naar je poppen huis ook omdat ook nog een hobby van mij is maar ja de tijd he met vier kleinkids de hele week om je heen zijn de avond uurjes maar kort
    Groetjes corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Wilma, ik heb nog een leuk tipje voor al jouw snippertjes: NIET WEGGOOIEN. Doe ze in een leeg jampotje, alles door elkaar, leuk lapje over het dekseltje en in of op de kast ermee. Het staat heel erg leuk, een paar van die potjes kunnen er altijd bij, en je hebt een hele leuke herinnering aan al je dierbare lapjes!
    Lieve groet van Hetty Harmsen

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!