maandag 6 januari 2014

"Daar word ik simpel van",...


Dat is alweer een tijdje terug dat er een verhaaltje werd geschreven op mijn eigen plekje op het WWW.

Geen zin om mij bezig te houden met bloggen, het gezichtenboek, beter bekend als facebook of wat dan ook maar te maken had met computeren.

Als snel bleek dat ook ik niet zonder deze media kan en ik het ook ga missen ondanks dat ik erover nadacht om met bloggen en smoelenboek te stoppen.

Bij mijn simpele leventje hoort dit gewoon,...


In mijn eigen werkkamer liggen dozen en manden vol met projecten die niet afgemaakt zijn of zelfs nog nooit
 iets mee is gedaan.

Ik kan mij zo voorstellen dat de mensen vroeger blij waren met ieder bolletje wol of katoen.
Geen gezeur over kleuren die afgestemd op elkaar moesten zijn.
In de huizen die geen centrale verwarming, stromend heet water hadden  
en zeker niet zo geïsoleerd zijn als onze huizen
waren ze denk ik blij met alles wat ze in hun handen kregen
en een beetje warmte gaf,..

En zo kwam het idee om mijn bolletjes voor het haken op te maken
aan oma's vierkantjes 
en zo mijn eigen warme voddendeken kan worden,...

De vierkantjes zijn klaar en kunnen aan elkaar gezet worden
en wat nog leuker is,..
mijn mandje met haakkatoen is leeg!!

Zal mijn leventje toch simpel kunnen worden?

 
Wat ik wel weer het toppunt van simpel vind is het bakken van koekjes met mijn kleinkinderen.
En ook hier ga ik dan weer de fout in om bij de kruidenier een uitsteker en koekjes stempel te kopen.

Het is nog niet zo makkelijk om simpel te worden,..
;o)


Onze oudste kleinzoon werd op 1 januari alweer 9 jaar,..

Ieder jaar word er een verjaardagstaart gemaakt voor de jarige en dit jaar werd het Ninjago.
Wat werd er gesmuld door iedereen van de taart
en was dan ook zeer snel op,..
Als dat geen compliment is
en dat Jeremaih deze oma 5x heeft bedankt voor de taart!

Sommige dingen hoeven gewoon niet simpel!!

Lieve groetjes,
Wilma

23 opmerkingen:

  1. Ha, fijn je weer te "lezen"
    Wat een mooi haakwerk laat je zien! Ik ben ook een beetje aan het haken.
    Gefeliciteerd met je grote kleinzoon. Mooie taart.
    Groetjes, IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk dat je blijft bloggen wat leuk al die vierkantjes mooi geheel zal dat worden
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat oma Wilma!
    En ik ben blij dat jij er bent!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig verhaal Wilma, leuk dat je weer een berichtje schrijft.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke dingen laat je zien en lezen:0)
    Gefeliciteerd nog hoor!
    Simply the best... of zoiets ; 0)
    Groetjes,
    simone

    BeantwoordenVerwijderen
  6. soms is het leven gewoon simpel de mensen zelf maken het zo ingewikkeld! je grannie,s zijn leuk geworden en de taart ziet er heel gezellig uit!

    ik ben blij dat je niet stopt met de blogs het is zo leuk ! en een keer in de week is toch ook goed!

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hej Wilma, fijn dat je het bloggen weer oppakt. Een gezellig berichtje ook. Gefeliciteerd met de jarige kleinzoon. Wat wordt hij al groot, 9 al weer. Een prachtige taart heb je gemaakt. Mooie blokken liggen er klaar voor je deken. Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd nog met je kleinzoon en ach wat is simpel, zolang het maar leuk is ;-)
    Ik blog ook niet meer zoveel, ook te weinig tijd en ook ik wil dingen afmaken, komt wel het jaar is tenslotte net begonnen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke deken ben je aan het haken. Het hoeft zeker niet allemaal zo afgestemd te worden als het maar leuk is en jij het mooi vind. En natuurlijk nog gefeliciteerd met je kleinzoon. Mooie taart en heerlijke koekjes zie ik hier,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk bezig zijn, daar hoeft geen stempel op, het is gewoon wat het is, de ene keer vraagt het wat meer dan de andere, als je het met liefde doet is het altijd goed, toch?!
    lieve groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nee, Wilma, niet stoppen met schrijven hoor! Wat blijft er dan weinig over voor ons (blogvolgers) om van mee te genieten van al jullie moois.....als jullie allemaal gaan stoppen... (ik mis supergoof nu al, maar ja. ) Leuk, die haakwerkjes, benieuwd hoe alles eruit komt te zien alst-ie klaar is. Vast weer geweldig,
    Lieve groet, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met je kleinzoon, wat een leuke taart! Mooie koekjes heb je gebakken! En wat betreft de social media.....ik had hetzelfde gevoel. Ben het nieuwe jaar begonnen met minder naar het tablet grijpen, dat geeft rust!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd met de jarige, alles op zijn tijd, ben gewoon een uurtje blog of Fb, en dan naar mijn handwerkjes.
    Is net als Tv er zit een knop, en die kan je gebruiken
    Maar toch is er zo een uurtje zoek als even bezig bent
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gave legotaart. Even rust is niets niet erg toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk dat je er weer bent en al die projecten met ons deelt. Hopelijk ga bloggen niet teveel als een soort verplichting voelen want dan is het voor jou niet leuk meer en ik kan me dan indenken dat je denkt aan stoppen(en dat zou ik jammer vinden omdat ik dan een leuk blog moet missen).
    Je granny-deken ziet er heel leuk uit en voor mij lijkt het alsof die kleuren heel goed op elkaar zijn afgestemd en dan lees ik dat je gewoon je mandje ophaakt.
    Voor zo'n koekjesstempel ben ik ook al gevallen maar de laatste keer zag je niets meer van die stempel op de koekjes, dus gok ik dat ik een verkeerd recept gebruik heb voor zo'n stempel. Dus in mijn ogen is het even niet zo simpel :).

    Dus.. bedankt om ons te inspireren met dit "simpele leven", dat is zo fijn in deze tijd waarin er zoveel gehaast en gecomputerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Joh wat simpel, je haakvierkantje enig, je koekjes mooi en je taart prachtig niets simpels:)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja Wilma, ik miste jouw blogjes al. Iedere keer keek ik en.....nee niets. Ik ben blij dat je toch de contacten dan gaat missen, want ja "feestboek " is wel leuk, maar de blogjes zijn toch intiemer. Dan heb ik meer het gevoel dat NIET de hele wereld mee leest of kijkt, alleen de ECHT in jouw geinteresseerden. Dank je wel weer voor dit heerlijk blogje en wat worden je vierkantjes leuk. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal mijn gedachte. Wilde ook stoppen met bloggen. Een hele tijd niet hier geweest maar nu krijg ik toch weer een beetje zin. Ben idd ook teveel op FB, moet ook minder worden. Mand met allerlei projecten klopt ook. Voor mij is dit jaar het jaar van de UFO's.
    Alsnog gefeliciteerd met je jarige kleinzoon. Negen jaar alweer! Waar blijft de tijd?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, bloggen en de feestboek nemen veel tijd in beslag, maar zijn ook heel leuk.
    Je granny's zien er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ziet er prachtig uit die kleurige taart!
    Simpel leven.... ja dat lijkt makkelijker dan het is.
    Als ik boeken over de Amish mensen lees, denk ik: dat wil ik ook!
    Maar ja, ik heb een laptop, en dat alleen al maakt het leven minder simpel.
    Je ziet van alles en je wilt dan van alles, en vooral mooie lapjes.
    Jij hebt nu een fijne lege mand en een lekkere wollen deken voor als het nog koud wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goh Wilma je laat toch gewoon iets van je horen, wanneer je zelf zin hebt?! Inderdaad de verleiding is groot met Facebook, Whatsappen e.d., maar persoonlijk contact blijft toch leuker.
    Maar ja, als je dochters op een afstand van 2 uur rijden wonen, dan is het ook wel weer makkelijk.
    Leuk hoor je Granny`s en de taart ziet er gaaf uit.
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Wilma. Simpel is voor iedereen anders. Ik denk doe gewoon wat bij jou past en waar jij je lekker bij voelt. Ik zou het wel jammer vinden als je stopt met bloggen want ik geniet van al die dingen die je laat zien en helemaal die kleuren waar je mee werkt.
    Ik wens je in elk geval een simpel gezellig en gezond 2014 toe.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma