woensdag 22 januari 2014

"Fijne UFO Woensdag",...

Zo enthousiast ben ik jaren geleden begonnen aan een Irish Chain quilt.
Een best simpel patroon en toch houd ik hier zo van.

Net als bij vele onder ons blijft er wel eens wat liggen,
gewoon omdat je met zoveel enthousiasme met iets anders begint,...
 (Bij mij is er wel heeel veeeel blijven liggen)
*Ü*

In mijn quiltdoos zat alleen een naturel quiltgaren en begon enthousiast te quilten totdat ik de plak Hobbs niet fijn vond en wat anders moois zag wat ik gewoon moest maken,....

Jaren heeft deze Irish Chain over een trapje gehangen totdat ik er de zenuwen van kreeg dat er zoveel onafgemaakte projecten liggen en weer begon met quilten.

Elke avond worden er steekjes gezet aan deze Irish Chain en wat voelt het heerlijk om aan iets te werken wat al zolang stil heeft gelegen!

Mijn quiltwerk is door de jaren heen vooruit gegaan en gaat sneller, netter en zeker mooier en toch erger ik mij daar totaal niet aan en geniet met volle teugen,..

Gelukkig liggen nog meer tops hier over een trapje heen en weet eigenlijk wel al heel zeker dat er straks hobbs wordt gekocht en verder ga met het quilten van deze liggende projecten,...

Hierna is denk ik mijn Log Cabin aan de beurt om gequilt te gaan worden.

Kan ik iemand enthousiast krijgen om iets van de UFO stapel te pakken?
Wie durft?

Fijne UFO woensdag,
Wilma

25 opmerkingen:

  1. Ik heb geen ufo's..... ben een van de weinige denk ik. Vind het zo leuk als iets af is, dat ik gelijk begin aan het quilten.
    Dan doe ik de ene dag quilten en de andere dag aan het nieuwe project.
    Zo komt het dan met allebei goed.
    Deze is prachtig, en je steekjes ook, dus ga lekker door, want een stapel ufo's op een trapje, dat is zo jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dat je deze afquilt het is een beautie. Ik heb bijna al de ufotops af en ben ook begonnen met het quilten van een van deze. Nog drie te gaan en dan heb ik eindelijk alleen nog maar huidige tops en dat zijn er ook drie, ik moet er nu alleen nog veel quilten maar daar ga ik dit jaar hard aan werken. Trouwens een goed idee van je om te gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So lovely! :)
    Greetings from Finland!
    Hugs, Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nooit meer dan twee quilts waar ik mee bezig ben. Een die ik doorquilt en een top die ik maak. Zo kan ik het afwisselen en komen er nooit stapels UFO's te liggen. Dat zou mij heel onrustig maken. Daarnaast mag ik van mezelf wel iets kleins tussendoor maken op de machine bijvoorbeeld voor de variatie of een breiwerkje ernaast. Deze quilt wordt echt heel mooi en verdient het om te worden afgemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb je al hobbs gekocht?
    Ik mag van mezelf niets nieuws beginnen. Er moet bij mij gequilt worden.
    1 moet nog gedubbeld worden. Net vanmorgen de hobbs op maat gemaakt.
    Veel plezier met quilten. Je logcabin, is dat die met de viooltjes erop?
    Groetjes, ingridr

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi quilt werk
    UFO's heb ik eigen lijk niet, wel verschillende werkjes, waar ik geregeld wat aan doe. F.W Quilt borduren Nature 's Home, haakwerk van de randjes en ook van het borduren, en paar sokken op de pennen, voor een kleinzoon
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou de chain is zeker de moeite waard om er een affo van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige quilt en wat fijn dat-ie nu bijna af is! Heerlijk gevoel moet dat geven :) Slim om een nieuwe af te wisselen met eentje afmaken, dat werkt denk ik heel erg fijn. Meer zouden het er bij mij ook niet moeten worden hoor, ik denk dat ik anders de kriebels zou krijgen :)) Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed bezig ! ! ! Deze quilt is toch te mooi om niet af te maken.
    Tijdens het doorpitten zie je hem gewoon steeds mooier worden.
    Ik ben ook met zo''n ufo bezig, echt genieten ! ! !
    Veel quilt plezier.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ja ufo,s ik heb geen ufo,s in de zin van dat die er jaren liggen ik quilt pas vijf jaar.
    maar heb er wel veel onder handen de dj en de diamonds ,de burnt ,de aws, kompas quilt en nu de bom van DI maar dat zijn nog geen tops.
    de dear Jane die wil ik nu zo ver af hebben dat ik haar kan gaan quilten moet nog twee rijen met punten.
    aan de diamonds moeten nog twee rijen in het vierkant dus ook nog geen top en aan de rest ben ik net begonnen maar ik start nu geen nieuwe meer eerst iets af .

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ehhhh...nee..:0))
    voel je wat voor hexagonnetjes!!!!!!
    Haha flauw he!!!
    maar ik vind je super dapper...
    mijn UFO's liggen niet in het zicht...die roepen vanuit de kast...en dat hoor ik niet altijd ; 0))
    sorry sorry..ik ga me beteren (weet alleen nog niet wanneer)....want ik heb weer wat mooi's gezien !!!!!!!
    fijne avond...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb net uit een oud Ariadne een patroon gevonden dat erg veel lijkt op deze quilt van jou. Zij noemen het een landelijke blokjesquilt, opgebouwd uit five patch-blokken. Deze wil ik nog eens maken. En ja, ik heb 3 tops gedubbeld en ben nu bijna klaar met de eerste sampler door te pitten en daarna ga ik verder met deze drie gedubbelde tops. Ik heb er zin in. Het ruimt op (ook in je hoofd) Prachtig vind ik deze quilt weer!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij mij net als bij jou, druk bezig Uffo's af te maken, maar ondertussen groeit mijn lijst met Wimmies! Succes, ziet er al mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oké ik was al fan maar nu helemaal! ik doe mee met de UFO uitdaging, ik heb er minimaal 14 (ja echt veertien) bij veertien ben ik opgehouden met tellen. Ooit had ik de regel: wanneer je twee quilts af hebt gemaakt, mag je aan 1 nieuwe beginnen. En dan wordt de stapel UFO's vanzelf langzaam minder. Ergens heb ik een keer gesmokkeld en was het hek van de dam.
    Dit jaar wil ik heel graag mijn Dear Jane af maken (ca.14 jaar geleden aan begonnen)
    Dank je voor je leuke blogje.
    Je Irish chain is een mooierd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wordt zo nieuwsgierig!!! Zal eens komen kijken wat voor moois je hebt liggen,.. Zet je de koffie klaar?
      ;o)

      Verwijderen
  15. Wat een mooie Irish Chain, prachtige combinatie, mooie stof! Ik ben wel met een ufo bezig, heerlijk quilten, naast de lopende projecten. Met een besloten groep doe ik mee met een maandelijkse ufo update, die loopt al een paar jaar, het is een prettig initiatief, het houd je bij de les, succes met jouw ufo-woensdag, ik hoop dat je "mede-ufoërs" krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een "geluk" dat ik niet de enige ben, die nog wel wat af moet maken!
    Raar eigenlijk, net wat jij zegt, dan zo ineens zie je het wel zitten om een top af te maken.
    Geeft dan ook wel weer veel voldoening. Jouw Irish Chain wordt heel erg mooi hoor!
    Ik ben mijn weddingring boeket aan het doorquilten, lag ook al een poos te wachten.
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga je niet volgen op dit moment (maar zal ooit wel weer eens een ufootje oppakken) , maar wat heerlijk om iets af te maken, he? Hoorde van meerderen al dat plak Hobbs niet zo fijn is, maar ik plak mijn quiltsandwiches sinds kort wel met spray lijm en dat gaat prima. Veel plezier met quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik snap er als beginner nog even niks van dat je een top waar je zo hard aan hebt gewerkt zolang laat liggen.......... Zal misschien nog wel komen dat begrip.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha,.. is ook helemaal niet te begrijpen!! Hopelijk komt het begrip nooit bij jou. ;o)

      Verwijderen
  19. ja hoor. Mijn A Scandinavian Christmas is weer boven tafel gekomen én mijn Civil War Dairy Quilt moet nu toch echt richting af gaan. Dus 2 projecten uit de oude doos Wilma. We zullen zien.

    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. mooie quilt hoor! dat je die zo lang kon laten liggen ;) hier op donderdag aan een ufo verder gegaan, dus je blogje heeft goed gewerkt :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hier ook, ben de ufo Paardesport van Jinny Beyer na een paar jaar nu toch echt aan het doorquilten. Heb ook nog dezelfde Irish Chain liggen maar dan in blauw, en een Hexagonquilt en een grootte maat Frederike. En er komt zoveel moois voorbij....en....en...

    Groetjes MarianneS