maandag 13 januari 2014

"KLEIN",...


Zo ben je ineens door alle randjes die geborduurd worden aan het merken.
Het was wel weer even wennen want de twee draadjes die je moet oppakken om te borduren zijn wel erg KlEIN.
In mijn stoeltje bij het raam waar veel daglicht op je lapje valt,...


Dan herinner ik mij een blog bij Goof waarin het verschil tussen leesbril en handwerkbril wordt beschreven.
Mijn leesbril op maat gemaakt wordt dan ingeruild door een goedkoop brilletje met sterkere glazen.

De draadjes zijn ineens een stuk minder KLEIN!!


In de kerstvakantie met mijn gezin over de vloer en veel familie en vrienden heeft onze Sjaantje ook vakantie gehad.
Nu alles weer gewoon is stond zij alweer snel op de stoep,..

Wat zijn die blokjes dan weer KLEIN!!
Met mijn goedkope brilletje lijken ze wat groter en werd D-9 Uncle Richard en D-10 Battlefield gemaakt.
Deze laatste werd met het allerlaatste KLEINE stukje stof gemaakt die in mijn Drunkard's Path Quilt werd gebruikt.

Leuk om zo alle KLEINE stukjes stof te kunnen gebruiken,...


Het merken van het lapje ging behoorlijk snel en heb het iets aangepast omdat er veel ruimte zat tussen de twee laatste randjes.
Vond het mooier als de afstand wat KLEINER was,..


In het laatste randje zit heel wat garen en uurtjes.
Sommige randjes zijn gewoon wat meer werk dan andere.

Ben benieuwd of er ooit een quilt gemaakt gaat worden van deze KLEINE letterlapjes 
en tot die tijd een leuk plekje verzinnen om ze op te hangen,...
Het eerste rode lapje is afgewerkt en voor de tweede is een KLEIN beginnetje gemaakt,..
Fijne Maandag!!
Wilma

26 opmerkingen:

  1. Wat is er toch een hoop leuks om te doen. Gewoon jammer dat het huishouden ook gedaan moet worden. Van dit soort werkjes word je lekker vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om nu weer eens een mooi letterlapje te zien tussen al die randjes. Al die randjes zijn trouwens ook wel erg mooi.Veel plezier met je DJ.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Wilma, een feest om naar te kijken en inderdaad aangenaam tussen al die randjes:)
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig merklapje..... ik heb ook nog patronen uit de ariadne, maar deze niet.... weet je uit welke deze komt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De merklapjes heb ik alleen een kopie bewaard en staat geen jaartal op het patroon. weet nog wel dat het 5 lapjes waren bij elkaar,..
      Misschien dat iemand dit nog wel weet en bij mij meld,..

      Verwijderen
  5. Ik vind dit lapje wel erg leuk en moet op mijn handen gaan zitten om hier niet ook aan te beginnen.
    Ik moet eerst een aantal andere projecten afmaken, maar het kriebelt wel.
    Veel plezier met je 2e lapje. Hoeveel ga je er in totaal maken ? Alle 5 ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat hoop ik wel,... en misschien nog meer? :o)

      Verwijderen
  6. Prachtig merklapje, altijd fris dat wit en rood. Ja, ook ik heb een leesbril en een handwerkbril, al noem ik hem appliquebril, ik kreeg de tip van Ted Storm tijdens haar 3-daagse applique masterclass. En het werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat praktisch! je hebt gelijk ook voor vijf weken randjeshuiswerk af ;) Mooi lapje, Wilma. Eerlijk gezegd vind ik 'de heb' van zulke lapjes leuker dan het borduren ervan...moeilijk om het borduren nog spannend te houden. Veel plezier straks met je vijftal

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is klein, kleiner, kleinst bij jou maar ook mooi, mooier mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. o een heel mooi borduurlapje word dit
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je lapje wordt erg mooi net als de blokken die je erbij hebt gemaakt ook al zo mooi. Ik gebruik trouwens een poepje op mijn bril.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een oogstrelend merklapje. Het is dan ook alle tijd die je eraan bezig bent meer dan waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er beeldig uit dat lapje.
    Dus nu heb je een iets te sterkte bril voor jouw ogen, speciaal om te borduren.
    Zouden je ogen er niet aan wennen, zodat je straks ook niet meer goed kunt lezen met je aangemeten leesbril?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk Wilma! Prachtig wordt je merklap. Verslavend om te doen hè?
    En je hebt gelijk. Je ziet het er niet aan af... maar er gaat hééééél wat
    tijd zitten in zo'n stersteekje.

    Hier liggen er ook al heel wat lapjes te wachten voor misschien (n)ooit in een quilt.

    Liefs, Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend merklapje, Wilma!
    Groetjes, Sonnja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lief lapje en goed dat Sjaan weer is langsgekomen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterend handwerk Wilma
    zit te genieten
    Fijne dag gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi fijn werk altijd bijzonder!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi Wilma, Your cross stitch is very beautiful and what a good idea buying a stronger than normal pair of glasses to see better, I will have to do that.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit is een zeer fraai lapje.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi lapje is dit! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!