woensdag 15 januari 2014

"Kleine snippertjes, bewaren of wegdoen?",...


In mijn werkkamer staat een schoenendoos vol met patronen.
Op beurzen, tentoonstellingen of uit winkels en tegenwoordig zo handig en snel besteld uit een webwinkel.
Niet kijken en zo een patroon eruit halen en kijken of ik deze nog wil maken,...

Zo kwam deze week dit popje te voorschijn.

Uit mijn veel te volle lapjeskast stoffen gepakt en niet denken dat het zonde is om te gebruiken.

De kleine stukjes stof die overblijven gooi ik tegenwoordig weg omdat ik helemaal de rambam krijg van mijzelf dat ieder klein stukje stof wordt bewaard,... 

Wat ben ik een HAMSTER!!

Dozen en tassen vol met reststukjes waar ik zo weinig mee doe.

Misschien moet ik daar maar eens naar kijken en beslissen wat ik ermee ga doen,...

Bewaren jullie ook kleine stukjes stof voor ooit?

Ik bewaarde ze vanaf ongeveer 2,5cm,...
Ik lijk wel GEK!!

Fijne woensdag,..
Wilma

36 opmerkingen:

  1. Hoi Wilma,

    Als je er echt vanaf wil, hou ik me aanbevolen, want mijn vingerhoedjes zijn zó klein dat ze passen uit zo'n stukje van 2,5 tot 3 cm en ik ben nog steeds niet aan de 10.000 stuks.
    Wellicht kan ik jou weer ergens een plezier mee doen.

    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, Wilma, ik heb daar een keer eens tukje op mijn blog over gezet, met foto van de grijze kliko.....nou, ik kreeg half quiltend Nederland over mee heen inzake die snippers, van aan elkaar rijgen en ophangen in een boom voor vogelnestjes toe...........ik heb er wel vreselijk om gelachen, maar ik gooi dus kleine stukjes weg ja, Ohhhh....durf ik het hier nog een keer te zeggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig popje!
    Ja ook ik ben een hamster maar hele kleine snippertjes gooi ik wel weg want anders puil ik uit.
    Dus als ik het idee heb dat er nog iets uit te halen valt gaat het hup in een doos en anders weg ermee.
    Heb zelfs ooit wel eens het verzoek gekregen ze te bewaren omdat de betreffende mevrouw er wel weer iets mee kon maar ook daar begin ik niet aan. Zit ik nog met een doos vol zooi.
    Succes met opruimen/besluiten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weggooien, dat zou ik ook eens moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik ben ook zo een hamster. Heb ze ook bewaard om ooit eens de kleine huisjesquilt te maken en voor het maken van applicaties op mijn siggies en de restjes gebruik ik zelfs om mijn beren op te vullen.... ja, ben nochtans geen oorlogskind. Maar ik geef grif toe, dat het beter is om weg te doen. Zo krijg je weer plaats in je hoofd ook. En ik vind het een heel lief popje! vr gr Sabine.v

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een schattig popje is dit geworden. en Wilma ik gooi het weg . zonder pardon . ik ben toch van het weg doen hoor. mijn mams bewaarde alles en ik had er zon hekel aan kasten vol met potjes van pindakaan en mosterd en pasta tientallen en dat was niet alles hoor . dus ik gooi het weg ."christine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben aan het opruimen...er gaat weer getimmerd worden bij ons..;0)
    voor mijn doen rigoureus opruimen..kleine snippers-strookjes stof..enz..

    Nu even pauze..en lees ik " kleine snippers" boven je blog!!!
    schrik me rot...denk nog nee hé niet een of ander leuk project met kleine snippers... net nu ik alles aan het wegkieperen ben.....pfffttt krijg het er warm van!!!

    Maar gelukkig....!!!...het gaat over opruimen...;0)
    En eerlijk gezegd...als het in de zak zit ... breng ik het gelijk weg!!!...anders haal ik het er zo weer uit !!..*Ü*...
    Je poppetje is super leuk!!!
    Fijne dag
    ik ruim nog even verder!!..;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben ook een bewaarder hoor, en mag ook heel graag weer restjes opmaken, maar heel kleine stukjes gaan nu weg, want dat valt altijd tegen als je ze wil gebruiken
    Lief popje
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Verhaaltje met een glimlach. Ook ik hamster, want weet je wat je nog kunt maken met die kleine stukjes?!!!
    Heel leuke dingen dus, vooral bij appliceren vind ik het handig. Of je doet er iemand anders een plezier mee toch? Groet Lia van den Brand

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee hoor! helemaal niet gek. Ik bewaar ze ook en je zult zien.....soms komen ze toch weer van pas. Kijk maar eens naar dat jurkje van het popje, daar had je toch ook weer wat kleine stukjes stof voor nodig. Weggooien doen mijn nazaten maar als ik er niet meer ben....of liever weggeven, weggooien is zonde....hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een schattig poppetje is dat geworden. Hamsteren is iets van alle dag zelfs bij de grootgrutter.
    Als quiltster is het ook heel moeilijk om de schaar in een nieuw lapje stof te zetten gewoon doen zoals jij zegt is het allerbeste dus.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan er geen antwoord op geven zit zelf ook vaak met het dilemma! Maar je borduurtje is prachtig en het popje ook trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieverd Wilma en troost je, ook bij mij verswijnen de kleine stukjes in de klko ;-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik bewaar ze en verwerk ze in scrapquilts!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schatje. Ja hoor ik bewaar ook. Moet het allemaal eens uitzoeken maar ik heb zelfs een doos met heul klein spul......... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Totnutoe bewaar ik mijn kleine stukjes voor ooit.
    Maar ik merk dat ik steeds qults maak met hele andere kleuren en daardoor een andere sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is het popje mooi, ben er zelf ook mee bezig en vind het heerlijk om te maken :)
    Ook ik gooi geen cm stof weg :)
    Alles zit in dozen, zakjes, zucht zucht, je zou toch maar net dat stukje weggooien dat je dan plots nodig hebt ;)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel herkenbaar, ik ben net zo'n hamster en de nog kleinere stukjes bewaar ik voor de basisschool waar ik werk om mee te knutselen/plakken

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Niks gek... je hart gaat anders bloeden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schattig popje! En weggooien of weggeven is de beste optie, ga ik ook doen, zodra ik mijn eigen quilt/naai/hobby-kamer heb (bijna!!!)

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wowww,wat heb je dit schitterend gemaakt,ben er weg van.
    Ik hou zo erg van zulke dingen.
    Echt super.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ben nog niet zo lang aan het quilten. Maar één van de eerste dingen die ik leerde was dat je nooit iets weg mag gooien. Ieder snippertje kan je later weer een keer gebruiken.
    Trouw als ik altijd ben heb ik nu dus een bakje met kleine stukjes.
    Weet niet of ik het vol hou als ik over 10 jaar nog steeds met stofjes in de weer ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lees al dat de meesten van ons toch hamsters zijn.
    Ik ook hoor, gooit alleen hele kleine stukjes weg, want tenslotte moet er ook nog een naad af kunnen.
    Maar laatst zocht ik al m'n lapjes door voor mijn AWS, kon niet het juiste stofje vinden.
    Tot ik bij mijn restjes ging zoeken...... ja hoor, het perfecte stofje!
    Vooral als het 't laatste stukje van de lap is, bewaren!
    Gewoon dozen op elkaar stapelen, neem dan niet veel ruimte in.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Wilma,

    Alweer een prachtig stuk gemaakt!
    Ben zelf ook bezig met heel kleine vingerhoedjes en hexagonnen... Dus nee ik gooi geen kleine restjes weg. Ik weet het zeker; ooit komen ze nog van pas :-D
    Nog veel quiltplezier!

    Vele groetjes,
    Peggy
    Denderleeuw, België

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja ik bewaar ook alles!!!!!kun je altijd nog gebruiken bij een klein werkje toch??? Komt helaas weinig voor , mijn voorraad stofjes puilt onderdehand uit, maar.......ik kan er geen afstand van doen,ooit alles weggedaan, geen zin meer, na jaren wel weer zin, moest alles opnieuw aanschaffen

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik bewaar zelfs de restdraadjes. Ik gebruik ze samen met de ienieminiesnippers als vulling voor kleine kussentjes en knuffels. Is dat heel erg?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk popje heb je gemaakt, en hi, hi, het idee van Saskia is zo gek nog niet om ze als vulling te gebruiken. Dan zijn ze niet écht weg :-)
    Ik bewaar eigenlijk ook alles hoor, tenminste als er nog een naadje af kan, voor 'jeweetmaarnooit'
    Maar ik kan mij goed voorstellen dat je het wegkiepert, want het komt zeer weinig voor dat je ze nog gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Net als Saskia bewaar ik ook draadjes en kleine snippers stof en gebruik ze ook om kussentjes te vullen.Verder kan ik ook slecht dingen weggooien, sterker nog dan gooi ik het weg en denk ik zonde mischien voor ooit en haal het weer uit de zak. Of erger nog , heb ik net weggegooid en dan heb ik het net nodig!
    Dus bewaren.
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi! Ik gooi niet veel weg, de echt kleine stukjes. De snippers gaan in de borduurbak van mijn oudste, die maakt graag collages met restjes stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Nou je mag ze weggooien hoor maar dan wel heel graag mijn kant op.
    Ik bewaar ze wel ;o))))))
    Het is wel een heel leuk poppetje geworden.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik gooi het weg, kan er niet tegen al die kleine snippers!!
    Maar je popje is zo gaaf
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoe herkenbaar! Ook hier dozen vol met kleine lapjes. De kleindochters gebruiken weleens wat, maar daar worden de dozen niet leger van.
    Wat een schatje, dat popje, leuk die hartjes onderaan haar jurkje. Ook dat ken ik: ' zonde om te gebruiken' . Erg he!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  34. AAH wat een schatje!! kan er zomaar verliefd op worden. En ja alles bewaren voor...ach je weet maar nooit!!....tja dat ken ik maar altegoed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Een heel lief popje, leuk ook die hartjes op haar jurkje.
    Ja hoor ik bewaar ook restjes vanaf 2,5 cm, dat komt met applicatiewerk vaak goed van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ja, vanaf die maat bewaar ik ze ook en... ze kwamen nu weer goed van pas... ik ben wel iets rigoureuzer geworden met weggooien overigens, maar nog steeds...

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!