woensdag 8 januari 2014

"Merken maar",....


Omdat een randje per week vanaf 4 januari de lucht in ging was voor mij de aanleiding om mijn kist met borduurspulletjes te pakken.
Natuurlijk ging ik ook meedoen en zocht in de kist spulletjes bij elkaar.

Het ene werkje na het andere kwam te voorschijn en begon mij wel een beetje boeltje te schamen,....


Een merklap in rood ligt te wachten met garen en patroon erbij.
Mooi linnen wat ik ooit gekocht had wat antiek aandeed.

Jemig, zal ik dan toch maar eerst dit afmaken?
In de map veel patronen van merklappen die ik uit oude Ariadnes had gehaald.

 
 Natuurlijk heb ik vaak gekeken naar het borduurband voor de randjes en toch steeds het gevoel waar ben ik mee bezig?
Zoveel borduurwerken in de kist en weer wat nieuws bestellen?
Zal het dan ook zonder dat er wat mee wordt gedaan weer in de kist verdwijnen?

Hand op de knip, Wilma!!

De randjes zijn wel uitgeprint, dat snap je zeker wel?


 In de kist komt dan ineens ook deze weer te voorschijn.
Een unieke merklap uit Marken en het origineel is rond 1700 gemaakt.
Wat deze lap zo bijzonder maakt is dat er tijdens het borduren de lap een paar keer is gedraaid waardoor sommige patroontjes op de kop staan,...

Weer een patroon uit onze oude Ariadne.


En daar komen dan verschillende patronen te voorschijn van Kunst en Vliegwerk.
Ooit besteld en weet nog dat het zoek was geraakt.
Per ongeluk een verkeerd huisnummer op de enveloppe en natuurlijk navraag gedaan bij het huis.

Wat was ik gelukkig dat de enveloppe terecht was en weet eigenlijk wel zeker dat deze man dacht dat de dorpsgek bij hem aan de deur stond!!


Helemaal happy met mijn aanwinst en nooit wat mee gedaan.
Ik geloof werkelijk dat mijn verstand niet op de goede plek zit!!

Als jullie mij zoeken,
sta ik in de hoek van de kamer mij diep
maar dan ook diep te schamen,....
*Ü*

Lieve groetjes Wilma

P.S   Eigenlijk voel ik mij ook wel een bofbibs met zoveel moois in huis,...
;o)

33 opmerkingen:

  1. Nou Wilma ik zou zeggen heerlijk aan de slag met al dat moois wat je in de kast hebt liggen. En je hoeft je niet te schamen hoor want ik denk dat er dan wel heel veel dames in de hoek kunnen gaan staan.
    Groeten
    Marg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo, dat is een mooie verzameling ufo's ;0) heerlijk toch eigenlijk ook wel om al dat moois ineens als verrassing weer te vinden?! veel plezier ermee :0) ik ben benieuwd welke je als eerste af gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ja heel herkenbaar allemaal; dat dacht ik namelijk ook, eerst al die andere borduurtjes maar eens afmaken, want die zijn ook allemaal zo leuk en die liggen ook nog in de kast. Maar ik houd dat randje per week ook wel in de gaten, hoor. Want je weet maar nooit....misschien dan toch...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie het voor je dat je je in de hoek diep staat te schamen.....
    Ja, zo gaat het kennelijk vaak. Leuk, kopen en er dan niets mee doen.
    Misschien een oud patroon oppakken en ook het randje per week er bij?
    Kom maar uit die hoek, en lekker beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kom maar uit die hoek hoor. Als jij in de hoek moet dan zullen velen met jou de hoek in moeten.
    Dus kom eruit en ga lekker verder met deze mooie werkjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach lekker meedoen en ondertussen ook wat afmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. voor zo goede borduurster, is die paar randjes zo gemaakt.
    Zit er in jou kist niet nog een lap en wat garen?
    Mooi borduurwerk heb je.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb me wel opgegeven voor Randje per week, maar vooral omdat ik het zo leuk vind dat het zo'n groot landelijk succes is geworden. Sta naast je in de hoek hoor, heb ook tig dingen waar ik mee bezig ben en roep vervolgens dat ik alles eerst af ga maken en dan ..zie ik weer iets leuks voorbijkomen en denk, ach dat kan er ook nog wel bij. Dus jouw verhaal is héél herkenbaar voor mij! Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hoor al die mooie werkjes weer te vinden, wat zo'n randje per week al teweeg brengt.
    Succes met borduren, niet in de hoek gaan staan hoor, zonde van je tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. he Wilma heb je al een kop koffie gehad daar in de hoek? nou dan neem ik het wel mee kunnen we samen koffie drinken in de hoek. ik heb ook zoveel liggen en ja ik heb me ook op gegeven voor de Di ford quilt en ben er zelf met zes bezig hmmmm lekker doen wat je niet laten kunt toch?

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja hoor, dat wordt nog eens gezellig in die hoek, want ik vraag mij af of er iemand niet bij hoort?
    Weet je wat, wij nemen daar een stoel bij en beginnen ONMIDDELLIJK aan één werk, wie weet volgen er meer (werkjes bedoel ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als het nou eens een hele lange koude winter wordt dan heb je in April alles af:)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je wel ; 0) om me zo aan t lachen te maken !
    k zie je gewoon in t hoekje staan ...
    kom maar snel er van daan hoor ... veel plezier met al je moois...of je t nu wel of niet dmaakt ; 0))

    Groetjes,
    simone

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ook ik ben vastbesloten dit jaar eerst maar eens wat patronen 'weg te werken' ;) Aan de andere kant is het ook wel lekker dat er wat te kiezen is...op zondagavnond bijvoorbeeld, als de winkels dicht zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat leuk al die patronen, en heerlijk om ze terug te vinden.. Wat een schatten bewaren we toch met z'n allen.. Mijn ooit gemaakte merklap hing jaren in ons ouderlijk huis maar is nu meeverhuist naar het verpleeghuis, waar het een mooie plek heeft dichtbij mijn vader's stekje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha ik hoop dat je inmiddels uit je hoekje bent gekomen en fijn zit te borduren aan al die mooie schatten van je! Wat leuk om zo'n vondst te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wordt het nog wat met een randje per dag of zo Wilma? Uiteindelijk komt dan toch alles af en hou je ook het plezier erin. WANT DAT IS TOCH HET ALLERBELANGRIJKSTE!

    succes met je borduurperikelen en groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kom maar gauw uit je hoekje!
    We lijken wel hamsters. Hebbe hebbe hebbe... En dan aaien, bekijken, beginnen...
    En dan zien we het volgende wat ook erg leuk is. Beginnen gewoon weer van voor af aan.
    Hoop dit jaar ook eens wat van die 'verstopte' borduurwerkjes af te maken.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha ha, wat een heerlijk en herkenbaar logje Wilma! Schaam je maar niet hoor, ik denk dat het ons handwerksters allemaal wel overkomt: pure wellust voor al dit moois, het willen hebben en ook willen maken... maar tja, de tijd he.. ;) Fijn dat je ze nu weer gevonden heb, ik weet zeker dat ze snel weer aan de beurt gaan komen! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kom alsjeblieft uit dat hoekje, want daar kun je vast niet handwerken (hmm, borduren of quilten?). Maar ik ken het gevoel, want mijn kamer is de afgelopen twee dagen uitgemest en oh, oh, oh, wat is er veel dat niet af is. Ik heb meteen uitgezocht wat nog afgemaakt gaat worden (hoop ik :-)))) en al het andere weggegeven vandaag op de Bee. Beter kan het toch niet? Ruimte in huis, ruimte in mijn hoofd, minder schaamte gevoel over mijn koopgedrag en een heleboel dames heel gelukkig met mijn UFO's.
    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha....gelukkig heb je het zelf door. Nu maar hopen dat je hierdoor besluit het een en ander af te maken. Ik vind het altijd zo trieste aanblik al die half afgemaakte projecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. OHHH wil je een beetje opschuiven ...??
    kom ik naast je zitten!!!!...;0)
    Ik kom ook de meest mooie patronen en werkstukken tegen....en weet je ik "val "zo weer voor iets anders...*Ü*......
    Geniet maar lekker van al je mooie spulletjes..en ooit.. komt het allemaal af!!!!!!!
    Fijne avond..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zeker druk bij jou in die hoek?? Ik kom er ook even bij staan. Het is hier niet anders. Geniet van al je mooie werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik doe gezellig mee met me schamen , er is zoveel leuks en mijn enthousiasme om ergens aan te beginnen is groter dan mijn enthousiasme om iets af te maken, .... en ach die paar randjes per week kunnen er best nog bij toch ??????

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Bij het zien van je eerste foto heb ik al zoiets van: JAAA mooi, dat rood bij die stoel en dan komen de prachtigste borduurtjes langs en borduurpatronen. Wilma, als je deze nog maakt, heb je wel iets unieks in huis. Maar de keuze is aan jou. Veel succes, met wat het ook gaat worden. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige patronen, hoe moet je nu kiezen wat als eerste te doen? Veel plezier ermee, gaat vast lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je hoeft je in 2014 in ieder geval niet te vervelen....;) Veel plezier met al dit mooie werk!

    BeantwoordenVerwijderen

  28. Mijn man dacht ook dat ik niet helemaal spoorde, want ik moest hardop lachen na je verhaaltje.
    Zie je al in het hoekje staan, heel beteuterd, met een stiekem lachje, want ze pakken je toch lekker niets af van al die mooie dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Die hoek bij jou is nu al zo overvol met iedereen die erbij wil komen staan, dat het dringen wordt. We kunnen er natuurlijk wel wat aan doen! Wat dacht je van bv. een Woensdagse Hoekjesdag, waarin we allemaal aan wat ouds gaan werken! Het jaar is nog zo pril; moet je eens kijken hoeveel hoekjes we aan het eind van het jaar gevuld kunnen hebben met trots!

    Groet, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  30. En... welk borduurwerk heb je opgepakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtige samplers. Alleen van de patronen genieten is niets mis mee hoor...*Ü*...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Wilma, zoals je aan de reacties kunt zien, zijn we bijna allemaal hetzelfde, haha. Daarom durf ik het haast niet gegraven, maar ik doe het toch! Waar kan ik dat patroon van Marker borduren vinden?
    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma