vrijdag 24 januari 2014

"Vragen over mijn DJ",...



Zo zag de tafel eruit het vorige weekend en werd er hard gewerkt om rij D aan elkaar te zetten en later aan de top.
Heel wat uurtjes later kan ik dan het resultaat bewonderen,....


De rode, bruine, roze en beige lapjes,...
Willempie is helemaal Happy!


Even een close up voor de kleurtjes.
Hier kun je wel zien dat voor de blokken verschillende witte en crème stoffen worden gebruikt.
Het geeft zo'n heerlijk levendig geheel,....


Voor de sashings wordt een crème kleurige stof van Moda gebruikt.
Waarom deze?
Omdat hier een grote lap in de kast lag,...
:o)

Voor de blokken worden allemaal verschillende lapjes gebruikt, als het maar donker rood, bruin, beige of roze is.
Zo komen kleine lapjes  met erg vreemde vormen van pas en kan er vaak nog wel een blokje van gemaakt worden voor mijn DJ,...


Voor deze quilt wordt een kopie van patroon gemaakt en knip dit uit.
Dat scheelt een hoop werk om dit niet te hoeven doen met patternoplaat,...

Blok E-1 Aunt Exie's Phlox, E-2 Merry May en Paddle Wheels zijn gemaakt en het volgende blokje geknipt,....


Over strijken komen de vragen ook binnen en daar Willempie niet van strijken houd,...

Worden de blokken niet tussendoor gestreken en ook niet als ze klaar zijn.
Wel ligt er een harde plaat onder het piepschuim en doe waar mogelijk de naadjes onder de donkere kleur en 'strijk' ik met mijn nagel de naad plat,..
;o)

  
De vragen die via de mail binnen kwamen  zijn nu wel beantwoord en toch moet je eigenlijk niet vergeten dat dit niet alleen de goede manier is maar gewoon mijn manier wat voor mij goed werkt,...

Deze Willempie lapt alle regels aan de laars en was en strijk de lapjes nooit terwijl je wel op lessen leert dat dit zo "hoort",..

Met veel plezier met je hobby bezig zijn is het belangrijkste en maakt niet uit hoe je dit doet, volgens mij!

En nu ga ik oppassen op mijn prachtige kleinzoons!!

Lieve groetjes,

Willempie.

17 opmerkingen:

  1. Prachtig! Moet ook weer eens beginnen, dat komt omdat ik hier bij jou zie hoe mooi die eigenlijk is. Wel jammer dat ik overal dezelfde achtergrondstof heb, bij jou is mooier. :-)

    Je gehaakte tafelkleed is ook prachtig!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zit te denken... Willempie, wie is dat nou weer???? Maar dat ben je zelf begrijp ik nu.
    Je doet al net als Supergoof, niets strijken. Als je dat goed bevalt is het goed toch?
    Voor mij zou het niets zijn, ik strijk elk blokje en elke strook met blokken voordat ik verder ga.
    Moet zeggen dat ik het een heel vervelend werkje vind maar het wordt dan wel strakker. Soms moet je keuzes maken toch?
    Jouw keuzes voor de stofjes zijn in ieder geval erg mooi en leuk afwisselend.
    Die mini quiltjes bij de leuke beertjes zijn ook al zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig leuk
    en mooi om te zien, lezen :0))

    Fijn weekend hoor!

    groetjes,
    simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie (Wilma) kleuren zeg die Jane!
    We lopen bijna gelijk op met onze DJ, ok bij mij zitten er pas 2 rijen vast maar ik was eerst met de makkelijkste blokken begonnen heb er nu 92 af. Maar nu ga ik ook op volgorde werken hoor.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om te lezen, ik ben het helemaal met je eens.
    Ik hou me ook totaal niet aan hoe het "hoort" en ga lekker mijn eigen gang.
    Plezier hebben in waar je mee bezig bent is toch het belangrijkste;)
    En je Jane wordt (is) prachtig.

    Groet Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi wordt je DJ, en je tafelkleed is trouwens ook prachtig!
    Gezellig weekend, groetjes,
    Jetta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die word prachtig! En je slaat de nagel op zijn kop: plezier beleven aan je hobby is alles wat telt :) fijn weekend, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie DJ hoor Wilma! en inderdaad, iedereen heeft een eigen werkwijze die voor haar/hem het beste werkt :0) mijn eigen werkwijze leren kennen vind ik 1 van de leukste dingen van onze hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk blogje weer. Lekker heh gewoon alles op je eigen manier doen. Het wordt bij jou in ieder geval prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. erg mooi je Jane,,,,prachtige kleuren...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij wordt prachtig hoor, en ja, ik hou er ook wel van om alleen dat te doen wat ik zelf leuk en makkelijk vind hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat weer een heerlijke blog en wat worden de blokjes van je DJ toch weer mooi. Ja, echte Wilma kleuren. Veel plezier met je kleinkinderen en goed weekend! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker eigenwijs! Gewoon op je eigen manier werken en lap alles wat je geleerd hebt aan je laars. Mooie kleuren en het wordt helemaal te gek.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijke post met al die mooie stofjes om je heen. Vind je tafel er erg uitnodigend uitzien, zou zo aan willen schuiven hihi. Fijne zondag nog, liefs Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi wilma
    Bedankt weer voor je mooie verhaaltje en je blokjes zijn echt prachtig
    Ben zelf nog echt een beginneling en ben met phebe bezig ook op mijn eige manier hihi maar dat komt waarschijnljk door dat ik een hele strenge handwerk juf had haha vond toen patchwork en quilten niet leuk maar nu geniet ik er des te meer van
    Fijn weekend geniet ze met de kleinkids pas ook de heleweek op 4 kleinkids
    Groetjes corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er mooi uit hoor. enne... ik quilt ook op mijn eigen manier. Het is maar net wat voor jou het lewkkerste werkt toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lekker doen zoals het goed voelt, Wilma, je blokjes zien er prachtig uit, ook zonder strijkwerk.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma