woensdag 19 februari 2014

"Borduurwerk uit de oude doos",...


Ineens dacht ik gisteren aan borduurwerken die jaren geleden zijn gemaakt, ook in het rood.
Eerlijk gezegd is dit meteen in de kast beland en heeft het nooit ergens gehangen,...
Niet zo mijn ding.






Misschien mijn "grote vriendje" het tornmesje opzoeken
en iets met de harten doen wat wel mijn ding is.
Moet wel kunnen natuurlijk want de naadtoeslag is natuurlijk wel minimaal,...


En zo was ik ook bezig met de kransjes die ooit geborduurd zijn.
Even een ander lijstje erom.
Een patroontje wat je ooit kon bestellen via de Ariadne,...


Knoflook, rode peper, laurier en hop,...
Nog wel even de stof aan de achterkant vastzetten 
want dat staat wat netter, Wilma!!
*Ü*

Nog steeds is het jammer dat de Ariadne hier mee gestopt is 
want na al die jaren vind ik de patronen nog steeds leuk,..

Nu ga ik een blokje maken voor Dear Jane.
Sjaantje komt net binnen en schud haar hoofd al met al dat geborduur,..

Hoi Sjaantje,...

21 opmerkingen:

  1. Ik wou dat ik zo`n oude doos had!! Heerlijk toch om te zien die kransen en harten en nu weer helemaal in.
    Gr.Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die harten, vooral NIET je tornmesje gebruiken zou ik zeggen! Maar je maakt er ongetwijfeld iets moois van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel op tijd Sjaantje aandacht geven, hé :)
    De harten zijn leuk , vooral zoals je ze wil verwerken nu,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou zeker iets met die leuke harten doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi die geborduurde harten! Zonde om in de kast te laten liggen.
    Maar ja, je kunt ook niet alles inlijsten en ophangen.
    Misschien een kadootje voor een lieve vriendin?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige harten Wilma!! en die kransje zijn beeldschoon. Ja, jammer dat de Ariadne er niet meer is. Echt een gemis, ook na zoveel jaar nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk je borduurwerk. de rode harten vind ik prachtig hoop dat je ze kunt verwerken in een quilt? Ja die ariadne is niet meer de ariadne van onze tijd. Toen stonden er nog leuke freubelwerkjes in. Jammer maar helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie harten hoor. Misschien een leuk kussen ervan maken?
    Ja ik mis de Ariadne na zoveel jaren nog steeds. Als er een zie bij de Kringloop koop ik die meteen.
    Heerlijk om door te bladeren en soms nog steeds patronen eruit te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig borduurwerk, mooie combi met het naturel!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Met die hartjes kan je zeker iets maken wat een andere sfeer uitstraalt, ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat grappig, ik heb net zo'n kleur muur en precies dezelfde plankjes, door mijn man gemaakt. Ik vind je borduurtjes echt schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hoop, dat je er iets leuks van maakt, want het is zonde ze zo weggestopt te laten. Ze zijn zo mooi! En je Ariadne borduurtje ook, ik zou dat blad ook wel terug willen, er zijn tegenwoordig weer genoeg handwerksters, zou je zo denken,
    Wat leuk toch, die schattige beren, ik geniet ervan.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als we alles wat we ooit geborduurd hadden op zouden gaan hangen. Hadden we heel wat muren meer nodig in huis. Ook ik mis de oude Ariadne. Pak geregeld oude jaargangen. Heerlijk doorbladeren en genieten. En ontdekken dat je nog heel wat wil gaan maken. Ooit....
    Vind je kransjes helemaal te gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie harten. Zeker de moeite waard om iets van te maken wat wel naar je zin is.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja wat waren ze mooi de oude Ariadnes, heb nog een paar jaargangen via via gekregen
    Leuk om in te kijken nog steeds
    Hartjes zijn wel mooi geborduurd, verdienen een tweede leven toch. Succes
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Wilma,
    Die rode harten vind ik hartstikke mooi. Als je er toch iets anders mee wilt doen, kun je ze misschien in een leuk rood lijstje ophangen met Kerst .

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie harten! Dus ik zou er ook iets anders mee doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, wat prachtig Wilma!! Echt supermooi die harten, en ik snap dat je ze een tweede leven wil geven! Hopelijk lukt het om ze netjes los te tornen, ben heel benieuwd naar het vervolg!!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma