zaterdag 22 februari 2014

"Het verhaal van Home Sweet Home",...

 

Een tijdje geleden is dit uit een rieten mandje gehaald en opgehangen aan de muur in mijn werkkamer.
Iedere keer als ik daar was keek ik hier even na
en weet nog dat ik het zo moeilijk vond om te maken,..

De biasbandjes geen idee hoe je het netjes op de stof kreeg,..


Veel stofjes werden geknipt en met bloed, zweet en tranen op de lap gezet.
14 Sunflower Lane en 23 Tulip Hill Drive de eerste twee blokken van Home Sweet Home van Barb Adams en Alma Allen uit het gelijknamige boek van hen,...


En daar kwam ook 36 Oak Street te voorschijn
en daar bleef het dan ook bij.
De strook werd opgeborgen en heel lang niet meer aan gedacht,....

Uit hetzelfde boek werd de Summer Stars quilt gemaakt de quilt die nu op ons bed ligt.

Na al die keren dat er nu even werd gekeken naar de strook die vrolijk aan de muur hing 
viel mij op dat er steeds vaker een glimlach op mijn gezicht te voorschijn kwam,..

Misschien is dit wel een reden om gewoon door te gaan met deze huizen,..


Dozen vol met stoffen werden op de grond gezet om de stoffen bij elkaar te zoeken die gebruikt gaan worden voor het volgende huis,...
41 Thistle Hill Terrace.

Veel blaadjes, rechte ramen, huis en zelfs een vogeltje uit de stof geknipt.
Biasband gemaakt en op de lap genaaid en ik kan verklappen dat het nu met een lach op het gezicht wordt gedaan,...
:o)


De laatste tijd ben ik zo vreselijk onrustig dat ik zo weinig afmaak,..
Dat zorgt er ook zeker voor dat er projecten te voorschijn worden gehaald en hopelijk nu eens tot een goed eind gaan komen want wees eerlijk wie wil er nu niet een huis vol met quilts!!

Het voordeel is wel dat Home Sweet Home al een verhaal heeft wat zo bij onze quilts hoort.
Zal dit het verhaal zijn wat ik straks kan vertellen bij deze quilt als hij ooit af komt?


Fijn weekend!!
Wilma

21 opmerkingen:

  1. Nu dacht ik echt dat die van jou al af was. Dit zou ook mijn verhaal kunnen zijn maar..........mijn top is nu toch echt klaar. Er zijn zelfs al enkele quiltsteekjes gezet. Als jij nu echt goed door gaat werken en ik quilt wat regelmatiger dan raken onze HSH 's miss samen af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon er eens voor gaan zitten, dan komt het vanzelf goed, het verhaal komt heel bekend voor, er zijn gewoon teveel leuke dingen om te doen (zucht) Maar je quilt ziet er heel leuk uit. succes met het volgende huis. groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat is dit mooi en o wat kan ik me voorstellen dat hij in het mandje is beland en o wat kan ik me ook voorstellen dat je er nu mee verder gaat....zo gaat dat soms met quilts! Ik verheug me op het volgende huis! Het wordt prachtig! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je er nu weer met plezier aan begonnen bent!
    Het is zo'n leuke gezellige quilt, natuurlijk moet die af en lekker opgehangen en van genieten.
    Zo grappig, ik dacht dat de quilt veel kleiner was, maar nu die strook zo op de bank ligt zie ik pas hoe groot hij is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eigenlijk zouden we allemaal wat strenger voor ons zelf moeten worden. En eerst iets afmaken en dan pas wat nieuws. Maar er is zo vreselijk veel moois wat we ook willen maken en vooral kunnen maken. Ik vind je huizen prachtig. Dus nu gewoon doorgaan hoor!!
    groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoor! Goed dat je weer moed hebt gevonden om weer verder te gaan. Het gaat vast bij elk blok een stukje makkelijker. Oefening baart kunst nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is misschien wel goed een project weg te leggen, net als goede wijn, laten rijpen en dan die herinneringen zo heerlijk! Wordt trouwens weer plaatje van een quilt hoor. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Des te beter dat je er nu weer met plezier aan werkt. Wie weet bouw je nog even door...?!
    Gr.Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Own, dat komt wel goed hoor Wilma! Wat een prachtige huizen!!!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk verhaal bij deze quilt in wording. Ik ben zelf net met mijn eerste applicatiequilt (liberty blooms) gestart en ja jouw verhaal is echt herkenbaar.
    groetjes ella

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oef, je houd de spanning er goed in, om je verhaal pas later te vertellen.
    Maar het is al zo'n mooie strook" straat" jammer om te laten liggen.

    Succes en ik hoop dat hij af komt!

    Fijn weekend, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig. Staat bij mij ook nog op het lijstje. Voor ooit. Inderdaad, ook ik ga eerst afmaken.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I love your house blocks. I have the book and hope someday to make the quilt. Your fabrics are beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi. En die rozenstofjes.....super.
    Ik ben geen borduurmiep, maar die harten zijn wel erg mooi.
    Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
    Fijne zondag, grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nu lekker doorgaan Wilma! Het ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. de HSH, mijn allereerste quilt en oh, wat was ie moeilijk! blokken en maten die niet uitkwamen, letterlijk bloed zweet en tranen (van frustratie en teleurstelling) hij ligt veilig en gedubbeld opgeborgen, de moed niet om hem weer ter hand te nemen, zo jammer want ik vind hem nog steeds zo mooi...wie weet...ooit :0) deze van jou is schitterend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit gaat helemaal fantastisch worden, Wilma! Deze blokken zijn al zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja vooral doorgaan want ze wordt geweldig mooi!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Your quilt looks stunning Wilma, you must keep going with it. I bought the book when it first came out because I really wanted to make that quilt. I still do love it, every time I see one made.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gewoon zo doorgaan, het ziet er zo mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!