zaterdag 8 februari 2014

"Oude zemelaar",...


Gaan jullie mee naar de molen
die hier vlakbij staat?


Helemaal FLIEFT op de molen hier in Elden die in 1846 is gebouwd en zelfs nu nog tarwe maalt.
Op bestelling kan de molenaar alles voor je bestellen,..
dat is wel weer modern toch?


Kom dan vragen we even de haverzemelen die ik besteld heb,..
Die worden niet vaak gekocht vertelde de molenaar vandaag.
Niet veel mensen die hetzelfde dieet volgen.
Mijn mannetje noemt mij dan ook
"oude zemelaar",..

Dag molenaar van de Hoop
tot de volgende keer,...


Doet mij denken aan de zakjes met meel die ik ooit heb gekocht voor het poppenhuis.

De keukenvloer moet nog gevoegd worden
en verlichting gemaakt
voordat we een behangetje gaan uitzoeken.


Marc is bezig met een keukenblokje te maken.
De stijl werd eerst Civil War en toch zijn we daar vanaf gestapt,..
Geen keukenblok in deze tijd.
Dat is ook niet gezellig!!


Een spekkast is ook in de maak 
en als je nu vraagt welke tijd het wordt,..
Ik denk gewoon van alles door elkaar 
als wij het maar leuk vinden,...
*Ü*


Een eerste bewoner is al gearriveerd in het poppenhuis en natuurlijk kan het niet anders dat het een Beagle is!!
Komt door onze Boyke, natuurlijk,...


En ik?
Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met maken,..
Met klei een bloempotje gemaakt en daar is het bij gebleven.

Oh nee,...
er ligt nog iets in het huis,...


Om scheel van te worden!!

Het eerste quiltje in de maak,..
Hoe kan het ook anders natuurlijk als je een lapjesverslaafde bent,..

Fijn weekend,
een Oude Zemelaar,..

14 opmerkingen:

  1. Klinkt niet ze gezellig hoor "oude zemelaar"! Alsof je altijd loopt te zeuren.
    Maar het is vast goed bedoeld en je weet wie het zegt, dat scheelt.
    Mooie molen is het.
    Dat poppenhuis....... als ik nog geen tijdverslindende hobby had, dan wist ik het wel, een poppenhuis! Vooral die kleine mini mini dingetjes vind ik zo leuk. En zo knap dat jullie dat allemaal zelf kunnen maken. Dat keukenblokje en de kast zijn schattig en dan dat superkleine quiltje.... wat een geduld werkje, prachtig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt jou 'huisje' mooi! En leuk om het samen met je man te doen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap wat jullie doen!!! heel erg knap. Wat zou ik toch nog graag eens zo een mooi huis willen maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat toch genieten die inkijkjes in dat prachtige poppenhuis! Wat een mooie molen, wij hebben ook een molen met dezelfde naam in ons dorp, wat een prachtige Hollandse monumenten zijn het toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige molen en wat leuk dat er nog mee gemalen wordt.
    Zo te zien krijgen jullie een prachtig poppenhuis met mooie keuken
    Je quiltje is wel erg klein, dat je daar het geduld voor hebt, knap hoor
    groetjes en fijne zondag
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schattig hoor zo'n poppenhuis maken, kun je je lekker in uitleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me ideaal om zo`n molen vlakbij te hebben. Heerlijk om b.v. speltmeel te kunnen kopen, nu koop ik het brood daarvan kant en klaar. Wat zal dat poppenhuis mooi worden, echt knap hoor om dat allemaal te maken en te bedenken. Fijne zondag, echt binnen knutsel/quiltweer,groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet dat er gezellig uit allemaal, en de stijl als jij het maar leuk vind.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie overgang van de molen naar het poppenhuis. Het ziet er allebei erg leuk uit. Je gaat dus zo te zien ook in miniatuur bakken, al zal dat meel nog even moeten wachten. Leuk om al even binnen te mogen kijken. En die ienimini hexjes zijn super! Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 'ouwe zemelaar' dan denk ik in eerste instantie aan opa Knots van de familie Knots,.... maar gelukkig gaat het om eten.
    Je poppenhuis is zo leuk, elke keer als ik het zie denk ik, ik wil er zelf wonen,...
    veel plezier!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zemel jij maar lekker door, zo te zien doe jij het daar heel goed op! Succes met het bouwen aan je heerlijke poppenhuis, het wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk je poppenhuis vorderingen ook ik heb zwart witte neptegels maar die zitten nog het zakje... ik blijven steken met de huiskamer maar na de beurs in Rijswijk begin maart hoop ik weer inspiratie te krijgen voor mijn keuken....
    Dus vind het ook hééééél leuk om nu bij jou even binnen te kijken
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ieniemienie hexagonnetjes ben je aan het maken. Ik ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien in dat mooie huis.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma