donderdag 27 februari 2014

"Thuis",...



Thuis is voor ons meer dan alleen een plekje waar je woont.

Een plek van veiligheid en geborgenheid.
Een plek waar je, 
ondanks alles,
jezelf mag en kan zijn,....


En ondanks dat kinderen al een eigen thuis hebben,
hoop ik altijd dat dit ook nog hun thuis mag zijn,....


Het was ook even een tijdelijk thuis voor ons mam,
die nu haar eigen plekje weer heeft
en wij zien wat dementie met mensen doet,....
Een eigen plekje,
geen thuis,...


Waar de kleinkinderen binnen vallen
en met hun verhalen terecht kunnen
zonder dat opa en oma boos op je worden of met een oordeel klaarstaan,...


Thuis is voor ons meer dan alleen een plekje waar je woont.

Groetjes,
Wilma

20 opmerkingen:

  1. Wat een mooie blog. Qua tekst en met schitterende quilts erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens!
    "Home is where the heart is"
    Fijne dag nog, ik duik dadelijk ook mijn werkkamer in, want buiten bbbrrr....niks aan!
    Gr.Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Precies, Wilma! "Thuis" mag echt wel eens meer gewaardeerd worden....., dank je wel! <3
    Ik hoop echt dat je mams zich toch op haar gemak mag voelen en dat ze omringd wordt door mensen met een hart voor onze ouders...
    Liefs, en een knuf voor jou, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie bedenking!
    Je (t)huizen zien er ook prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben het zo met je eens ! Thuis is heel belangrijk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve wilma wat een ontroerend verhaal het raakte mij diep ook mijn huis is meer dan een plek om te wonen voor mij mijn kids en kleinkids maar wat mij het meest raakte was over je mams ik weet hoe zwaar dat is ik heb zelf vorig jaar in het zelfde schuitje gezeten alleen met het verschil dat mijn moeder zich met alles zich hevig verzet toonde thuis wonen ging ook niet meer en vrijwillig ging ze niet naar het verpleeghuis naar de zoveelste valpartij en buitenbewustzijn is ze gevonden door de wijkverpleging om het verhaal kort te houden is ze door het gerecht in het verpleeghuis terecht gekomen dementie is iets verschikkelijks ze heeft er maar twee maandjes gezeten toen overleed ze plotseling
    Daarom greep je verhaal zo aan geniet van mams zolang het kan hoe zwaar het ook is het kan zo maar over zijn
    Je huisjes zij prachtig en omlijst je prachtige verhaal precies zo als het is dank je hier voor
    Lieve groetjes corrie van drunen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie gedachten bij mooie blokken. Hier is het verhaal dat jij vertelt ook net tot bloei gekomen. Ons huis bleek gelukkig ook een thuis waar onze in het buitenland wonende zoon zich zonder moeite weer kon vestigen om zijn leven verder te plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi geschreven, Wilma...zo krijgt de HSH weer een diepere betekenis :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo is het maar net. Je thuis is meer dan een dak en muren. Je voelt je er veilig en beschut, en zelf geniet ik heel erg van thuis zijn.
    Lijkt me verschrikkelijk als je geen eigen huis en thuis meer hebt.
    Jij hebt straks heel veel mooie huizen aan de wand hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie en goede ware woorden schrijf je. Dankbaar een thuis en veilige haven te zijn voor allemaal.
    Mooi zijn ook deze blokken
    Zo knap het appliqueren
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Thuis is zo waardevol, met mensen die je lief zijn.
    Ik heb gezien wat het met mijn moeder deed, een huis wat geen thuis is!

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helemaal mee eens, geborgenheid en liefde maken een huis een thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een warm thuis en mooie huisjes. Mooi beschreven Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat pen je het mooi neer.
    Prachtig je huisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een heel waar verhaal van jou. En net als bij Corrie, greep me jou "thuis" voor dementerenden toch heel anders is en dat jij dat heel goed verwoordt hebt. Mooie "T' huisjes in de oonderste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn de meesten van ons gelukkigen he, omdat we een thuis hebben! Denk aan daklozen, aan vluchtelingen in Syrie en all over the world: laten we onze zegeningen tellen!
    Mooi zoals je erover geschreven hebt!
    Fijn weekend thuis, groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie quilt is dit toch en wat ben je mooie huizen aan het bouwen. Ja we mogen blij zijn met ons thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie tekst ! Ik sluit me ook bij de vorige schrijvers aan.

    Trouwens, wil je nog een tip over hoe je heel smalle biaisbandjes mooi kunt appliceren ?
    Vouw de smalle reep stof precies dubbel, naai hem met een stiksteek op de middellijn vast.
    Je hebt dan aan de ene kant de dubbele stofeindes (kant A) en aan de andere kant de dubbelgevouwen plooi ( kant B)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Knip kant A iets korter en vouw kant B er overheen. Vervolgens zet je kant b met een mooi applicatiesteekje vast.
    Geleerd van een quiltvriendin. Je kunt nu hele smalle steeltjes maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!