zaterdag 22 maart 2014

"JOEKELS",.....


Van de week kreeg ik een vraag van Christine (klik),....
Houd jij er ook zo van om GROTE QUILTS te maken?

Sinds kort kan ik daar JA! op antwoorden,..

Al heel lang maak ik kleintjes, die gezellig aan de muur kunnen hangen.
Tenminste dat is de bedoeling dan.
Ze liggen vaak op een GROTE STAPEL dan dat ze hangen,....

Deze drie zijn een STUKJE GROTER en liggen dan ook in de kamer,
zo voor het grijpen,
om iemand wat warmte te geven die het wat koud heeft,...

Kijk, daar houd ik nou van!!

En heeft niemand het koud dan staat het zo 
ONGELOOFLIJK GEZELLIG HUISELIJK,...


Een JOEKEL ligt op ons bed en geniet iedere avond hiervan.
Natuurlijk denk ik soms ook wel,...

DAT KOMT NOOIT AF!!
En toch komen ze wel af ook al ben ik soms wat lang bezig,...

En als zo'n JOEKEL dan klaar is,...

WAUW!!


En als ons vee mij dan met rust laat.
Even inspecteren of de steekjes niet te GROOT worden,....

Deze Irish Chain zit vol met kleine quiltsteekjes 
en langzaam aan zie ik dat de top steeds meer een heuse quilt gaat worden.
Wat voelt hij HEERLIJK aan
en wat is hij al lekker WARM,...

Nog even,
heel even,...


Een volgende Joekel is weer in de maak,...

En oh wat geniet ik van al die meiden die de eerste stapjes zetten
of wat verdere stapjes met deze HEERLIJKE QUILT.

F-1 BIG Top, F-2 Kaleidoscope, F-3 Snowball (gemaakt donderdag in de tuin!) en F-4 Old Windmill.

Wat kun je toch in de ban zijn van al die PRACHTIGE QUILTS die worden gemaakt!!

Heel FIJN weekend,..

Lieve Groetjes,
Wilma

22 opmerkingen:

  1. Grote quilts, ik vind het heerlijk ze te maken. Goed weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blokjes, en inderdaad, grote quilts zijn FUN!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat geeft enorm veel voldoening ls je weer zo'n groot project af is denk ik. Mooi hoor en petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie blokjes en ja ik vind het ook heerlijk om van die grote joekels te maken ooit komen ze allemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve stofjes heb je weervoor de blokjes gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat hebben wij toch een geweldige hobby.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ondanks dat mijn Quilt hobby op een laag pitje staat op het moment en de borduurwoede weer even vat heeft gekregen op me, moeten we toch blij zijn dat we ons nooit zullen vervelen
    Fijn weekeinden gr uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  8. de meeste quilts die ik heb gemaakt, waren groot.
    Nu in de ban van de FW, word ook aardig aan de maat, met 111 blokjes.
    Heel fijn onze hobby's, voor mij al helemaal.
    Op mijn gat zittend kan ik dan nog heel veel doen
    Fijne Zondag Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk he? al die quilts, ik geniet met je mee

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie blokjes weer Wilma, en ik ben ook dol op die grote joekels van quilts, alleen het doorquilten valt af en toe niet mee. groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Big quilts look so cozy and comfy. I started with smaller projects, but now like the bigger one more.
    Love your blog, your photos and stories.
    Have a great weekend,
    Jana in Prague

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is zeker genieten van die mooie quilts. Of je ze nu zelf maakt, of bij het zien van de mooie dingen die voorbijkomen bij anderen.
    Grote quilts vind ik ook leuk om te maken, want het is heerlijk om er onder te kruipen, maar voor aan de muur heeft toch mijn voorkeur. Er naar kijken, daar krijg ik het namelijk ook al warm van :-)
    Die stapel quilts op jouw bank, dacht gelijk: dan moet je geen poes in huis hebben.... oeps, daar ligt de jouwe dan al op de volgende foto. Ja, zo gaat dat, poezen hebben ook een goede smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, grote quilts! Heb amper kleine quiltjes gemaakt, wel leuk om te doen, maar weet niet zo goed wat ik ermee zou moeten doen, grote quilts kan je zo lekker onder liggen en zo'n stapel is zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo heerlijk :0))) inderdaad !

    Groetjes,
    simone

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Grote quilts zijn zo mooi, alleen…… ik krijg ze nooit af!!!!
    en dat is dan weer jammer.
    En nu al helemaal want een eigen atelier vraagt veel meer tijd dan alleen de 3 dagen open-zijn. Maar ik houd goede moed, eens moet het toch lukken.
    In ieder geval kan ik bij jou de mooie foto's zien en dat is ook al leuk.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die joekel met de blokken die over de stoel ligt.... wat een beauty!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wonderful work andd wonderful quilt

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, grote quilts, daar hou ik ook het meest van. En soms denk ik ook wel, die krijg ik nooit klaar. Maar ze zijn zo heerlijk om te maken.
    Jouw Jane blokjes zijn weer heel mooi. Ik ben ook nog maar net ermee begonnen, maar wat is dit ontzettend leuk om te doen.
    Wat is het toch telkens leuk jouw verhaaltjes te lezen en de prachtige foto's te zien die erbij horen.
    Nog heel veel plezier.
    Groetjes,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Wilma, je hebt gelijk, grote quilts zijn onweerstaanbaar mooi en gezellig. Als het quiltvirus je eenmaal te pakken heeft, kom je er nooit meer vanaf.
    Het is een heleboel werk, maar als het eenmaal af is, dan is het al die moeite dubbel en dwars waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ben ook een "grote-quilts" aanhanger! Mijn eigen verzonnen quilts worden ook altijd maar groter groter en groter! Zomaar.....spontaan! En allemaal om er onder te liggen; laat die ijstijd maar beginnen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk die inspectie bij jou! nou ja die zal niet veel aan te merken hebben....
    Mooie quilts.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Grote en kleinere quilts wisselen elkaar hier af. En ja wat kun je in de ban zijn. Zeker in het begin wil je een quilt zien groeien en dat kan heel verslavend werken. Wat hebben we toch een fijne hobby met mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!