dinsdag 11 maart 2014

"Puntige blaadjes",...


De kakelkipjes zijn in de maak,..

Dit keer geen vliesofix, 
je weet wel dat plakpapier wat aan twee kanten kan worden geplakt,
maar applicatie.
Dit keer zonder papiertjes erin en met de needleturnmethode.

Steeds weer een randje stof naar achteren werken en vastzetten,..


En nee,
dat ging in het begin niet echt lekker en werden de ronde vormen een beetje puntig hier en daar.

Nu heb ik eindelijk door dat er dan even een foutje moet worden weggewerkt,..
Ehm,.. vouwtje moet worden weggewerkt.

En de puntige bloemetjes mogen gewoon blijven van mij.
Een pietje precies zal ik nooit worden,..

De bloemetjes vind ik zo leuk dat waarschijnlijk alle kakelkipjes er 1 zullen krijgen.
Nu weet ik hoe het moet!!

Geniet van het zonnetje!
Wilma

16 opmerkingen:

  1. Leuk hoor, die kippetjes en het proces van goed, beter, best is juist leuk om straks terug te zien in de quilt. Perfect is ook niet alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He gezellig die kippetjes! Zeker met die bloemetjes, heel lente-achtig! En niet te streng voor jezelf zijn, de quilt politie kan de p** op! Vaak is het zo dat wanneer je puntjes krijgt bij ronde vormen je naad te breed is. Weet niet of dat bij jou het geval is, maar je kan het even proberen met een smallere naadtoeslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat ben je streng voor jezelf! Ik zou me niet TE druk maken en genieten van je steekjes en het zonnetje. Knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om al die verschillende kippetjes te zien.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke vrolijke kippen en ach een klein puntje hier of daar wat maakt het uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk die kipjes! Heb ze al vaak op blogs gezien, maar het blijft een enig patroon.
    Die ronde vormen, het is niet zo makkelijk.
    Ik knip altijd de naad overal iets in, dan vouwt het makkelijker naar binnen.
    Wacht maar totdat de snaveltjes er op zitten, dan beginnen ze allemaal tegelijk te kakelen, net een quiltbee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellige kippetjes, die wil ik ook zo graag maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Word leuk hoor, ik ben ook nog niet zo goed in ronde vormen, en een klein puntje in het blad is niet heel erg toch.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zijn ze hé, ik ben er ook nog steeds meet bezig, nou ja ze liggen nog te wachten ;)
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed idee die kippetjes allemaal te maken met bloem. Ik heb dat niet gedaan de quilt is inmiddels klaar maar toch mis ik er iets aan.
    Ben heel benieuwd hoe die van jou er uit gaat zien.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kippen.
    Hier ligt het patroon ook.
    Zal er eens aan gaan beginnen.
    Groetjes, IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bekende kippetjes, Wilma! Zo leuk... Ik maakte een tijdje terug een top van deze kippetjes... maar het quiltwerk is nog niet af! Misschien geven jouw foto's weer een duwtje in de goede richting...?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma