maandag 3 maart 2014

"Scharrelkipjes of koekjes?",...


Een weekendje weg met kinderen, kleinkinderen en vriendjes van de kleinkinderen,..
De Vossenmeren in België waar wij zo graag komen.

Natuurlijk maakt deze patchworkster wat zakjes met stofjes van te voren.
Je weet in zo'n weekend nooit of er een uurtje is om wat te doen met je handen,
vaak niet maar als ik dan niets bij mij heb slaat de onrust toe bij mij,...

Oh, je wilt zien wat er in de zakjes zit?


Scharrelkipjes van Bobbin.
Een weekendje Center-Parcs met kinderen, kleinkinderen en vriendjes,....
Denk niet dat er veel gedaan gaat worden aan de kipjes.

Toch maar iets kleins mee nemen wat makkelijk in een tas mee kan naar het zwembad.
De kipjes toch maar thuis laten en iets anders kleins mee nemen.

Je kan druk zijn met zakjes en doosjes met stofjes als je een weekendje weg gaat, hoor!!


Een doosjes koffiekoek lijkt wat makkelijker,...
En omdat de hexjes klein zijn past er heel wat in een doosje koffiekoek.


Kijk met de vingerhoed erbij kun je dat beter zien.

Allemaal kleine stukjes stof die door de jaren heen bewaard zijn van andere projectjes,..

Een stukje wat overbleef van een quiltje van Bobbin, een placemat, een kerstmannetje, de Drunkard's Path, mijn eerste grotere quilt.
Zelfs een donker bruine tont on tone van mijn allereerste top die nooit doorgepit is omdat er helemaal niets van klopte,....

Grappig om deze stukjes stof weer tegen te komen.

Vandaag ga ik thuis lekker aan rommelen met een brede glimlach,
nagenieten van een heerlijk weekend met mijn kroost,...

Wat heb je nog meer nodig in het leven?

Lieve groetjes,
Wilma

10 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig blogje heb je geplaatst......krijg helemaal een glimlach op mijn gezicht bij het lezen ervan. Leuk zo die kleine hexjes, echt mooi!
    Fijne dag, groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eigenlijk hebben we verder niets nodig, he?! Alleen het samenzijn met degenen die je liefzijn en je geliefde hobby is genoeg; vind ik ook! <3
    Fijne maandag, Wilma!
    Liefs uit Ommen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk verhaaltje op maandag sluit me aan bij de andere niks is belangrijker dan de mensen die je lief zijn maakt een rijk mens van je ik kijk helemaal uit naar mei dan ga ik met mijn oudste dochter en kleinkids en mijn zusje met haar aanhang naar toscane zal ook de nodige handwerkjes mee nemen of er wat van komt dat is de vraag maar je kan het maar beter bij je hebben hihi
    Fijne maandag groetjes corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niets wil je dan meer natuurlijk, lekker genieten en nagenieten van kinderen en kleinkinderen.
    En ook van de oude stofjes die nu weer een nieuw leven krijgen.
    Die kipjes zijn enig, ook om te maken en vooral als ze klaar zijn.
    Maar eitjes.... nee die komen niet hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig! Ja, die kippetjes, daar wordt het nu echt tijd voor, op naar de Pasen. En mooi die kleine hexjes, heerlijk al die handwerkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat leuk die kippetjes!
    En je hexjes natuurlijk. Zo ieniemienie...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een sfeervol logje en je kippetjes enig
    Fijne handwerk week groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De kipjes hebben bij mij ook lang in de kast gelegen. Maar nu zijn ze aan de beurt en schiet er al aardig mee op. Maar als je gezellig samen met de familie bent lijkt mij een ander klein werkje wel iets
    handiger. De lapjes met herinneringen zijn toch ook fijn om aan te werken en door je handen te laten gaan.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, die piepkleine hexjes... En wat een schattig kippetjespatroon! Wordt het weer tijd voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje, wat een kleine hexjes.....Veel succes bij het zwembad ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!