donderdag 13 maart 2014

"Voorjaarsschoonmaak?",...


Het moest weer eens gebeuren,...
Mijn handwerkkamer begint een beetje op een opslagplaats te lijken.
Spullen die naar de stort moeten worden gebracht,
dozen die naar de vliering moeten
en natuurlijk heel veel zooi van mijzelf,..
*Ü*


Een emmer sop, vuilniszak en stofdoeken mee naar boven.

Eerst is mijn quiltkast aan de beurt en terwijl ik de stofjes opnieuw opvouw 
bedenk ik mij dat ik hier eigenlijk nooit zit,...
Neem mijn spulletjes altijd mee naar beneden terwijl het een heerlijke kamer is,...


Mijn maatje wil deze kamer opnieuw behangen en een andere vloer erin leggen.
Ik geloof dat ik zelf al voor een nieuw behangetje heb gezorgd,..

Een laken aan de wand en mijn eigen Dear Jane blokjes eraan geprikt,
wel met een speld want ik weet hoe dat gaat met mij.
Met mooi weer gaat hier alles open 
en moet er toch niet aan denken dat mijn blokjes naar buiten waaien!


Een mand gevuld met stofjes voor mijn Dear Jane.
Allemaal stofjes die nog niet gebruikt zijn voor de blokken 
en kan nu beginnen met F-1,....

Morgen maar weer verder met opruimen 
en misschien moet ik dan toch maar wat vaker hier gaan zitten patchen,..


Kom jij dan mee naar boven, Boyke?

Lieve groetjes,
Boyke en Wilma

18 opmerkingen:

  1. Ha ha hier is het precies zo. Jongste was al begonnen met behang trekken toen hij opeens verhuisde naar de kamer van middelste. Mijn plan was om de kamer die nu mijn werkkamertje is te behangen, maaaar de Dear Jane blokjes hangen nu gewoon tegen de kale muur:) Ik begin nu met H1.
    Succes met Jane, ze zijn prachtig in die Wilma kleuren!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit alleen in m'n handwerkkamer wanneer m'n man aan het werk is en dan ben ik daar voornamelijk bezig met blokjes aftekenen. Patchen gebeurt meestal 's avonds op de bank, gezellig samen met m'n lief. Dus ik snap helemaal dat je zo'n kamer eigenlijk te weinig gebruikt maar opslag is ook heel nuttig en vooral het niet in de weg liggen van je spullen op andere momenten.
    Veel plezier met Jane, ze wordt al heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie Jane. Ik wou dat ikzon kamertje eh kast had!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk he alles open en schoon. Mooi je dj blokjes. Lekker mee verder gaan. Volgens mij is de dj-hype nu aan de beurt. Ik hoor heel veel mensen die ermee bezig zijn of gaan, incl. Ikzelf.
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk aan de voorjaarsschoonmaak begonnen ;-). Altijd weer fijn om een overzicht te hebben van wat je allemaal in huis hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vind ik je Dear Jane toch mooi, prachtkleuren gebruik je. Fijn hè, alles weer lekker fris en opgeruimd. Veel plezier verder met het maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou de kastdeurtjes lekker open laten staan. Wat een mooie lapjes allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo af en toe is het wel fijn om even opruiming te houden.
    Heb ik laatst ook gedaan, hoewel ik vrijwel niets heb weggegooid, want daar ben ik niet goed in.
    Ik denk altijd: wie weet heb ik het nog eens nodig....
    Zo'n naaikamer is toch wel heel fijn hoor.
    Ik patch en quilt ook altijd beneden in de huiskamer, maar boven bewaar ik alle spullen en daar ligt mijn hele tafel vol met lapjes voor quilts waar ik mee bezig ben.
    In de huiskamer moet je dat steeds opruimen en hier niet.
    Ik knip dus alle blokken boven en naaien doe ik beneden. Misschien een idee voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja Wilma hier het zelfde een eigen kamer en zit er nooit alleen als ik met de naaimachine werk die kan ik niet beneden hebben nl. eigenlijk is het wel een idee om boven te tekenen en knippen en dan lekker op de bank ze naaien. op mijn tafel liggen alle stofjes van de laatste quilts de windings way en ook van de wieg en box kleed moet ook nodig opruimen . . ga je voorbeeld volgen even opruimen en voorjaars schoonmaak houden .

    ps je dear jane wordt prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat heb ik ook hoor, handwerk doe ik gezellig beneden en als ik stofjes moet snijden of de naaimachine gebruik dan trek ik me terug in mijn domeintje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke kamer heb je. En weer helemaal opgeruimd geweldig en dat behangetje dat wil ik ook wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heerlijke lapjeskast :0) ik zit soms weken achter elkaar alleen maar op mijn zolder te werken en andere alleen maar beneden aan de keukentafel...hangt er erg vanaf waar ik mee bezig ben! maar ook al zit ik er niet altijd, het is HEERLIJK om mijn eigen rommelplek te hebben :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zag een hele mooie mand vol met leuke dingen en las naar de de "stort" en dacht nee he dat zal toch niet waar zijn?
    Maar een blogje moet helemaal gelezen worden voor dat je moet gaan denken.
    En dan loopt het toch goed af.
    ja zo af en toe moet je aan het opruimen dus wens ik je heel veel succes daarmee.
    Fijn weekend.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik neem ook mijn dienblad mee naar beneden, maar het echte 'gedoe', mallen maken, snijden, rotzooien met stoffen doe ik wel allemaal boven. Daar kan ik dan ook weer enorm van genieten. Je 'behangetje' is echt wel spekkie naar mijn bekkie hoor. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, zo nu en dan moet er opgeruimd worden! Maar wat een prachtig "behangetje" heb je daar hangen... Geweldig mooi! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, een eigen quilt kamer!
    Super-de-luxe zou ik zeggen.
    Het nadeel is wel, dat je dan een extra kamer moet opruimen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een heerlijk logje dit ♥ je hondje vind ik ook zooooooo zoet ♥ fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben heerlijk aan het bijlezen, leuk blogje heb je weer geschreven

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma