dinsdag 13 mei 2014

"Hallo, allemaal!!",...


De mailtjes en berichtjes stromen binnen,...
Wilma wordt gemist.
Hoe lief is dat?

Het is hier druk geweest, heel druk,...
Gelukkig werk ik niet buitenshuis want ik zou daar werkelijk geen tijd voor hebben gehad!
;o)

Ineens had ik het gevoel dat ik hier in mijn huisje op het net weinig te kletsen had,..
Alhoewel,...
Ik en weinig kletsen,...

Boyke, zo ziet nog niemand de Irish Chain,...



En als je dan alleen zit te quilten in de rustige uurtjes,
wordt een oude, 
veel te lang stil liggende top,
een heuse quilt!!

De Irish Chain is helemaal klaar met een rand erom 
en zelf een label achterop,....

En als hij dan klaar ligt om op de foto te gaan ligt deze kleine ondeugd er natuurlijk al weer op!!


Hij heeft ook al even gehangen en omdat ik graag buiten foto's neem 
om straks weer een stukje te schrijven in mijn scrapboek,
met stukjes stof, 
een draadje,
een kleine uitleg van het patroontje,
ligt hij klaar om op de foto te gaan.

Nu moet het alleen nog even voorjaar worden,...


En omdat ik zo heerlijk bezig was met quilten ben ik meteen naar de winkel gereden
en kwam met een Hobbs  80/20 thuis. 
Dit keer een joekel van 3x3meter,
een King size,...

Deze Hobbs gebruik ik eigenlijk alleen nog maar gewoon omdat hij een mooi volume heeft en niet te dik is.
Geeft een prachtig antiek effect als je deze niet voorwast en later als de quilt klaar is even de quilt wast in de machine en droogt in de droger,...

Door de natuurlijke eigenschappen van katoen is hij ook heerlijk met sandwichen.
De Hobbs 'grijpt' zich vast aan de voor en achterkant, waardoor het veel minder verschuift,..

Dat vond mijn maatje wel heerlijk die samen met mij over de grond heen kroop.


Een begin met quilten is gemaakt.
Het is een zwaar geval in de ring 
en toch geniet ik wel weer van het quilten,...

En ik maar denken dat ik niets te vertellen had
en als ik heel eerlijk ben,
 zou ik nog wel een uurtje of wat door kunnen gaan!

Dat moet dan maar even wachten tot de volgende keer,...

Fijne dinsdag


21 opmerkingen:

  1. Dag. Wilma,
    Wat is deze quilt weer mooi geworden ! Ik zou zelf niet zo snel die kleurencombinatie durven te kiezen, maar vind het nu ik het klaar zie bijzonder geslaagd uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om weer iets van jou te lezen. Bloggen is geen verplichting toch zeker als je zo heerlijk aan het quilten bent moet je daar gewoon mee door gaan.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi quilt. Mooi die kleuren die je hebt gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie quilt heb je in de ring zitten Wilma, en je Irish chain ziet er ook perfekt uit. Leuk weer wat te leven van je.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha die Wil! Dat is eventjes geleden.....;-)
    Je quilt is mooi geworden joh!
    Ons kleine manneke loopt...sinds moederdag...(lees Omadag...;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geef Boy groot gelijk dat hij op de mooie Irish Chain gaat liggen. Lekker zacht én een mooi uitzicht.

    Groetjes,
    Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Boyke,helpt je echt altijd,he?! En hij houdt gewoon superveel van quilt; kun je zo zien! ;)
    Wat een pracht van een quilt heb je in de ring. Een plaatje!
    En fijn dat je ons nog veel meer te vertellen hebt! :D
    We luisteren zeker graag......
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je heuse affo! Heerlijk als er weer een quilt klaar is.
    Hondjes denken altijd dat alles voor hen gemaakt wordt.
    Goed dat je direct weer bent doorgegaan met de volgende, en dan nog wel zo'n grote!
    Moedig hoor, want het lijkt me best wel zwaar op je schoot.
    En je hebt - ondanks dat je helemaal niets te vertellen had - toch een gezellig blogje geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je Irish Chain is erg mooi geworden ! Je bent hard aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je weer zo'n mooi verhaal vertelt en laat zien !
    Veel steekjes plezier :0))

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een prachtquilts, heerlijk om weer bij te lezen bij je. Na een lkange blogpauze ben ik er weer.......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. enne ik kan je weer volgen via de leeslijst, gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hè gelukkig weer een berichtje!
    Wat is je quilt prachtig geworden!
    Ik zie dat je de Hope quilt aan het door pitten bent.
    Je ben hard aan het werk zie ik, geen wonder dat we even niets lazen van je.

    lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo zie je maar een mens heeft niet veel nodig om gelukkig te zijn. Lieve hond, heerlijke bank, mooie affo, nog mooiere quilt in de ring, heel erg leuk blog..... Mijn liefje wat wilmje nog meer zei mijn moeder dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn weer wat bij je te lezen, Wilma! En het is weer ouderwets mooi en inspirerend wat je laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachrige quilt is het geworden. En ook al ingelegen wat wil je nog meer, veel quiltplezier aan je volgende quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige quilt je Irish, en die ander wordt ook mooi gequilt. En wat een leuk idee om een scrapboek te maken van een quilt. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoera......je bent er weer. Zo vaak als ik al naar je blog ben gegaan en zag dat er niets nieuws op stond, alhoewel de oude berichten en foto's heerlijk blijven om naar te kijken. Wat ben je toch vlijtig geweest!!!! Prachtig. Nog een fijne dag, groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. He gelukkig, je bent er weer! En nog wel met zo'n prachtige quilt. Fijn om weer wat van je te mogen zien en lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi wilma
    Wat zijn ze weer mooi geworden je quilts en wat fijn dat je zo lekker bezig was met je quilt
    Lekker genieten en steekjes prikken
    Bedankt voor je verhaaltje
    Groetjes corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk weer zo'n gezellig blogje van je te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!