vrijdag 20 juni 2014

"Amigurumi??",....


Vorige week kwam mijn jongste kind,
 nu zonder gips om haar enkel,
 met de vraag of ik mee zou willen naar een workshop AMIGURUMI ,...

Geen idee wat het was
 maar natuurlijk wil deze lapjes en draadjesgek dat wel!!

Al snel kwam ik erachter dat deze lapjes en draadjesgek al aan het AMIGURUMI haken was geweest,
zonder dat ik wist dat dit AMIGURUMI was,...


Voor de kerstboom heb ik vorig jaar balletjes zitten haken
en dat blijkt dus AMIGURUMI  te zijn,..

Met vasten balletjes haken door te meerderen en te minderen
 zo dat er nergens een naadje ontstaat.

Oh, is dat AMIGURUMI !


Bij de workshop lagen de patronen, wol en katoen al klaar 
en kon het kiezen beginnen,.

Met een kop koffie of thee werden er patroontjes bekeken
en gedeeld met elkaar,...

Er werden draken, kikkers, vosjes, poppen en hondjes gekozen
en natuurlijk ging ik voor de AMIGURUMI muis,...

Mijn jongste kind koos een schattig AMIGURUMI
vosje,..


En omdat ik mijzelf altijd alles aanleer 
en nu voor het eerst een workshop AMIGURUMI heb gevolgd,
viel er een hoop te leren voor mij,...

De magische ring is echt magisch
en had ik met de kerstballetjes moeten weten.

En weet je wat ik ook heb geleerd?

De draad uit het midden van het bolletje gebruiken anders rolt hij steeds overal heen!!

JOH!!

Dat hoor ik pas als ik honderden bolletjes al heb gebruikt met de draad van de buitenkant
en ik steeds weer achter het bolletje aan moest,...

*Ü*

Fijne vrijdag,


16 opmerkingen:

  1. heerlijk hè om wat te leren, maar voor katten is het draadje van het bolletje buitenom toch een heel stuk leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als iets een mooie naam heeft is het nog zo leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuke workshop heb je gevolgd. Altijd heerlijk om weer iets nieuws te leren.
    Onze kleinkinderen zijn heel fanatiek aan het loomen. misschien ook iets voor ons met onze stramme vingers?
    Hoe het ook zij, je resultaat is ontzettend leuk!!!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha,... hier ook!! Ik heb nu ook een armbandje om die ze hebben gemaakt,.. Van de week heb ik er 1 gemaakt samen met hen. En ze vonden het schitterend dat ze oma wat aan konden leren,...
      :o)

      Verwijderen
  4. Een moeilijk woord voor een schattig muisje!
    Snap niet hoe je het gedaan heb, maar het is handig dat je niet meer naden hoeft te sluiten, ziet er zo veel mooier uit.
    Die kerstballen zijn ook leuk trouwens.
    Misschien nu je hele poppenhuis met muizen vullen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk geworden, je schattige muisje in die techniek-met-moeilijke-naam. Ik denk, dat ik dat dus ook al eens heb gedaan, met een sneeuwmannetje, alleen nooit geweten, dat het zo heette, en van dat draadje uit het midden wist ik dus ook niet (wel van die magische ring).
    Zo zie je maar weer, een mens is nooit uitgeleerd, al handwerk je nog zo lang, en is dat niet juist superleuk. Ben benieuwd of er nog meer amigurumi volgen...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, ha, ja dat zijn van die dingen..... is dat wegrollen van de bolletjes ook weer opgelost (ik wist het ook niet hoor). Wat een schattig muisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh, wat een leuke workshop. Ik kende de naam en techniek ook niet. Je bent toch wel heel handig, als je dingen op je eigen manier maakt, zonder de techniek geleerd te hebben. Je eindresultaat is prachtig. En fijn dat jongste dochter uit het gips is. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja Wilma, je bent nooit te oud om te leren.
    heerlijk volgende keer niet meer achter de bolletjes te hoeven aanhollen!

    Goed weekend,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk! En die draad uit het midden...ja mijn mams vertelde me dat al. Mijn oma had nog zo'n geel bakje met een dekseltje met een gaatje erin waar je zo'n echte bol in kon doen. Zodat het niet wegrolde. Ze waren zo blij met de nieuwe soort 'bollen'. Hoefde het niet meer in 't bakje.
    Veel plezier met je maaksels.

    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig ben je nooit te oud om te leren,....... toch?! ;)
    Wat een scheetje van een muis; daarvoor zou ik ook zo'n cursus "hoeheethetnuookalweer..." volgen!
    Groetjes en een gezellig weekend! ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oooooooooooh een frientje voor Piep :) :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk, ik had er ook nog nooit van gehoord en een super tip van die draad uit het midden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk omdat samen met je dochter te doen! En als je nog een ongebruikte theepot hebt, die is ook ideaal om je bol in te stoppen, draadje door de tuit en geen bolletje rolt meer weg!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. en zo leren we allemaal elke dag weer wat :0) nu gaan je balletjes haken nog sneller! wat een lief muisje :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Magische ring??? hmmmm goed excuus om ook zo'n dinges workshop te volgen ;o)
    Heel schattige muis! leuk

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma