woensdag 25 juni 2014

"De eigenschap van katoen",...


Het is al weer heel wat jaartjes geleden dat ik aan het breien was aan deze deken.
Zo FLIEFT op het patroon wat in een Ariadne had gestaan.
Met zijn kabeltjes en ajour moest ik die gewoon hebben.

Catania katoen gekocht in het wijnrood en crème,...


De deken de eerste keer wassen ging al helemaal mis 
en liepen de twee kleuren helemaal door elkaar. 
De ajourbanen zijn nu meer roze dan crème,... 

Na veel wassen is het niet minder geworden,...


Nu was ik bij de hobbywinkel van de week en werd mij verteld dat deze katoen niet gewassen kon worden,...
De kleuren lopen door en de kleuren worden vaal.
Gewoon een eigenschap van deze katoen,....

Vreemd toch?

We hebben nu toch wasmachines waar je heerlijk de was in kan proppen met Robijntje?


Gelukkig heb ik het nog niet gehad met mijn katoenen lapjes voor de quilts,...

Bbbrrr,... moet daar ook niet aan denken na al dat werk!!

Een fijne dag!

13 opmerkingen:

  1. Heel vreemd! Ik was Catania altijd, zonder problemen, wel met coleur catch doekjes erbij en sommigen doen het zelfs in de droger heb ik me laten vertellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is balen zonde van je deken, misschien toch de doekjes gebruiken?
    Mooi blok heb je gemaakt. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klinkt onlogisch ik heb mijn stola al zo vaak gewassen en is nog nooit doorgelopen. Zou het echt aan de catania liggen of was het toen een slechtere kwaliteit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Catania? Nog nooit van gehoord, wel van het wasadvies van Hermie van HermiesHobbies blogspot. toen mijn rode quilt doorgelopen was adviseerde zij mij om vooral met vloeibare vanish te wassen. En eerlijk is eerlijk, alles was weer schoon ipv helemaal doorgelopen. Misschien het proberen waard?Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat kan met katoenen lapjes ook gebeuren hoor!
    Ik heb wel eens een bepaald lapje niet gebruikt omdat het te veel afgaf.
    Als je denkt dat je een quilt vaak gaat wassen, is het misschien slim om de stofjes eerst te wassen (kleuren apart natuurlijk).
    En anders een stuk of 4 kleurenvangdoekjes er bij voor de zekerheid.
    Wel zonde van de mooie sprei, denk niet dat het nog lichter gaat worden, maar zo is hij ook nog mooi toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer van je mooie sprei. Dat het faal wordt heb ik met katoen ook wel gehad. Dekbedden bijv. Misschien lag dat aan het merk waspoeder?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij blij dat je hem nog biet hebt gewassen. Hij is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. kan me goed voorstellen dat je baalde toen hij uit de was kwam...maar nu vind ik het niet lelijk! soms heb je helaas van die dingen, gelukkig is het nog steeds een mooie deken :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje wat balen. En heel vreemd Catania is toch een bekende katoen, je zou denken dat ze dat zo maken dat je het kan wassen, hoe dan als je er een kledingstuk van maakt.....?! Never mind, ik vind het een prachtige deken, zo knap dat ajour breien. Toch maar van blijven genieten, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat jammer Wilma, misschien kun je de plaid een donker verfbad geven. Het patroon is prachtig en er zitten heel wat uurtjes werk in.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik weet nog dat je er mee bezig was. Ik hoor inderdaad hele goede resultaten met Vanish. Heb daar zelf ook goede ervaring mee. Ik gebruik ook altijd color catchers. Is het iets om Catania rechtstreeks aan te schrijven ? Je moet hem toch kunnen wassen. Zo niet dan moet het op het wikkel staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pffft,dat is even balen!Nooit geweten datje Catania niet goed kan wassen,er staat op de label dat de katoen in de machine mag...
    Ik weet nog dat we hier aan bezig waren Wil,jij hebt me nog een stukje rood gestuurd om de kleur te bekijken...en ik heb hem toen in het rood gemaakt! Ik zou het nog een keertje proberen met die tip van vloeibare Vanish..het proberen waard! Was trouwens gezellig he,elke keer een stukje breien....;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!