vrijdag 13 juni 2014

"Een twijfelaar",...


Bijna iedereen kent Jane Austen wel, denk ik.

Zij was een Engelse romanschrijfster en heeft geleefd van 1775 tot 1817 
en bij ons lapjesverslaafde niet alleen bekend van haar boeken.
Samen met haar zus en moeder heeft zij een quilt gemaakt,
die natuurlijk hoog op mijn wishlist staat!!


Wat een voorpret om straks stofjes te gaan verzamelen voor deze quilt.


De kleine blokjes om de quilt heen
en als je heel goed kijkt zie je dat deze quilt niet is doorgepit ,....


Lang geleden toen ik heel voorzichtig de eerste stapjes ging zetten in de wonderlijke wereld van de patchworkers,
ging ik ook stofjes sparen voor mijn eigen Dear Jane.

Veel te moeilijk natuurlijk als je niet eens weet dat de lapjes worden genaaid met een quilterssteekje en geen gewone naaisteek,...
*Ü*

De stofjes werden dus niet voor mijn eigen Dear Jane gebruikt 
en werden er soms stukjes afgesnoept voor andere projecten.

Nu hoor ik je denken,
wat heeft dit nu met Jane Austen te maken?

De stofjes zijn van Makover met de naam Jane Austen,
alweer van erg veel jaren geleden,....


Ineens had ik het plannetje om deze stoffen te gebruiken voor de Joseph's Coat die ik voor de jongste dochter aan het maken ben,...

Over de 9 blokken die gemaakt zijn zat ik steeds weer te TWIJFELEN 
en zeg altijd,...
bij TWIJFEL stoppen!! 

Ophangen en steeds even naar kijken,...

Wat ben ik toch een vreselijke twijfelaar!!

De felle kleurtjes die eerst werden gebruikt zijn voor mij een ramp om mee te werken 
en mag zij zelf gaan gebruiken.

Deze stoffen liggen veel meer in mijn straatje 
en ondanks alles ook kleurtjes,
nu alleen met antieke printjes!!

Hopelijk heb ik er niet teveel van gesnoept 
anders moet zij haar bed verkopen 
en een twijfelaar kopen!

En nee, 
nu heb ik het niet over mijzelf,...
;o)

Alvast een fijn weekend,


13 opmerkingen:

  1. Prachtig dat blokje met die mooie stofjes.
    Helemaal mijn smaak, ik hou ook niet van die vrolijke felle kleurtjes.
    Bij twijfel niet doen, is ook mijn lijfspreuk, dus goed dat je de quilt nu met deze lapjes maakt.
    Ach, echt te kort heb je nooit, je kunt toch lapjes in die sfeer bijkopen?
    Veel plezier met het maken van deze quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie stofjes! Ik ben nu al benieuwd hoe dat eruit zal gaan zien in je Joseph-quilt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind beide erg mooi en ieder hun eigen uitstraling hebben......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie stoffen, ben benieuwd hoe de Joseph-quilt eruit komt te zien.

    Goed weekend,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou prachtig hoor! Je hebt juist zo een mooie stofkeuze. Oh en dat twijfelen, vreselijk. Ik kan daar zelf ook zo een last van hebben...... Fijn weekend, enne het was weer heerlijk om bij je te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat een mooie keuze. De stoffen zijn prachtig bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, die twijfel, zoooo bekend. Wel prachtige stofjes hoor, mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige kleuren heb je nu :0) alhoewel ik felle kleuren voor anderen ook heel mooi vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grappig hoe sommige lapjes st4eeds een andere bestemming krijgen. en ja, dat getwijfel herken ik ook we. Gaat bij jou best goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor zo een beetje spelen met je lapjes, als ik Jane Austen hoor..... dan ligt hier ook nog een partijtje te wachten,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit gaat heel mooi worden met zulke prachtige stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat lijkt me een prachtige stofkeuze voor je dochter.
    Veel plezier met maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!