dinsdag 3 juni 2014

"Lekker bezig!!",....


In de ring zit de Hope top
en geniet van de steekjes die de top zo ineens kunnen veranderen in een quilt.

De sterren worden gequilt en met de kleine ruitjes erom heen geeft al zo'n mooi effect.

De zigzag randen worden met banen gequilt over de lengte,..


Al zoveel kleine steekjes zijn er gemaakt en de quilt voelt nu al zo heel anders aan.

Soms vraag ik mij zelf weleens of het niet wat minder intens gequilt kan worden
en toch blijf ik het doen
gewoon omdat ik het zo mooi vind!!

En over een zigzag rand gesproken,....


De zigzag rand om mijn Nearly Insane is klaar!!

De stof voor de rand kan nog wel even wachten want er zit nu al een quilt in mijn ring.

Deze te gekke top kan na de Hope quilt in de ring.
Ik verheug mij er nu al op!!!


Op de tafel ligt alweer een volgende vergeten top,....

De Sunburst quilt die eigenlijk niet vergeten is 
en toch even in een mandje gestopt werd
omdat ik het even niet meer wist 
wat ik met de blokken ging doen,...


Totdat ik bij Quiltindex een antieke tegen kwam 
en nu wel weer weet wat te doen!!

De donkere ruitjes zullen misschien wel gaan verdwijnen 
maar dat zie ik straks wel,...

De wybertjes op de hoekjes vind ik werkelijk prachtig!!


Deze quilt is gemaakt in 1850,..

Is het geen Bjoetie?!

Fijne dag,

20 opmerkingen:

  1. je quiltwerk is erg mooi, prachtig wordt je quilt. En ja het is een bjoetie de quilt uit 1850

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie quilts heb je toch!
    Zelf ben ik een beetje huiverig van het manueel doorquilten omdat ik dit nog niet echt heb gedaan. Ondertussen ben ik wel begonnen met een Dear Jane! ;-).
    Ik kende de Quiltindex website niet maar ben effe gaan kijken ... 't ziet er veelbelovend uit! :-)
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  3. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA< die wil ik OOK!!!!!
    *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het rasterpatroon rondom de sterren is echt mooi.
    Ik vind het zo knap dat je de NI al zover klaar hebt. Ik geloof dat mij dat
    nooit zou lukken. En die antieke is ook alweer zo mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie quilts laat je weer zien. Ook de sunburst blokken prachtig, heb een zo'n blok geoefend uit het boek wat er bij jou ook bij ligt
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn antieke quilts toch prachtig! Kan me voorstellen dat jij jouw quilt ook zo gaat maken. Zo kan je overal je inspiratie vandaan halen.
    En natuurlijk wil je dolgraag gaan quilten aan je N.I. quilt, maar ja eerst nog even lekker aan deze verder. Als je gaat quilten wordt het zo lekker een echte quilt, net wat je zegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi quiltwerk op je sterretjes! Ik hou ook zo van dat intensief gequilte!
    En gefeliciteerd met je NI!! Dat is toch echt een pracht van een quilt, he, en zulke mooie kleuren heb je gebruikt! Ze is prachtig!!
    Heb je dat nu ook met sommige natieke quilts? Die nemen zo een plekje van je hart in, he?! Je sunburst-blokken zouden het super doen in zo'n setting; alsof ze ervoor gemaakt zijn.... zucht.... moooooooiii...
    Groetjes uit keuken-restaurerend Ommen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "natieke quilts"...... LOL....
      laten we maar snel er "antieke..."van maken... :D

      Verwijderen
  8. Prachtig quiltwerk laat je zien, erg mooi allemaal Wilma.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow , Wilma...looks so wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi quiltwerk, veel quiltplezier en wat een mooie blokken. Dat wordt straks weer een echte beautie net als de oude,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat geweldig mooi allemaal... Echt fantastisch, die zigzagrand rond je Nearly Insane! En wat geven die antieke quilts toch altijd een hoop inspiratie... Echt weer genieten hier, Wilma!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige quilts ben je aan je maken en wat een mooi quiltwerk, zeker de moeite waard. Ja, die antieke quilts dat blijven toch prachtige bronnen van inspiratie, deze is zeker heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het leven van een quiltster, helemaal van een beginnend quiltster, is niet makkelijk. Er is zoveel moois en nu laat jij nog weer meer moois zien.
    Ben gek op jou stoffenkeuzes. Zeg het vaker, ik moet nog een hele hoop leren.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat wordt dat quiltwerk mooi Wilma. Je bent met schitterende projecten bezig! Ik zit hier te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een ijver. En wat een prachtige tops die je nog hebt te doen. Zolang je er maar van geniet toch.

    groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw Wilma, dat is een trés bjoetie!
    En wat ben je weer prachtig bezig met al die geweldige stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wilma, I just found your space, and I am so glad that I did! Your quilting is so beautiful :) Thank you so much for sharing. mari

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!