maandag 16 juni 2014

"Met een gouden randje",...

Foto van https://www.facebook.com/Breikracht/timeline
Afgelopen zaterdag was het dan zover,..
An Moonen zou naar Arnhem komen om te vertellen over het merken van het linnengoed.
An heeft zich jammer genoeg af moeten melden 
en werd Berthi (klik) gevraagd om naar ons te komen,...


Uren kon ik luisteren naar haar verhaal over het merken, de merklappen 
en zeker naar haar verhaal over de Amsterdamse weesmeisjes,...

Berthi, ik heb genoten van je verhaal
en erg leuk om je in de echte wereld te hebben ontmoet!!


Daarna was het tijd voor de naaldkunstenares Tjitske Modderman die een modehuis had in Arnhem.

Haar boekenverzameling met aantekeningen lagen voor ons klaar om te bekijken,...


Veel boeken, patronen, knopen, garens,...


In de exporuimte was nog veel meer te zien aan prachtige handwerken,...
Letterlapje, zo klein en zo kunstig gemaakt.
Lapje met hele kleine fijne stopjes
en de hoekstop om te kunnen laten zien hoe kunstig je was met naald en draad.


Gebreid mutsje, kousen met stopjes,...

Je snapt nu zeker wel dat ik verder wil gaan met het borduren van de letterlapjes en de merklappen.

Een prachtig poppenhuis stond ook te wachten op mij 
en zal dat ook zeker nog laten zien,...

Nu ga ik nagenieten van een middag met een gouden randje,...

Fijne maandag,

11 opmerkingen:

  1. wat een inspiratie doe je zo op! heerlijk zo'n dag met enthousiaste vertellers!! Veel succes met je borduurwerken!!!...;)
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk zon dag! Lijkt me fantastisch om de geschiedenis te horen. Heel veel plezier met je naald en draad!
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fantastische dag, zeg. Dat zal inderdaad inspireren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan me voorstellen dat dat een grandioze middag was!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. daar kun jke weer een tijdje op teren, geniet ervan...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me zo goed voorstellen dat je helemaal vol zin en inspiratie was, na deze dag. En ja, merklappen maken is ook zo leuk. Alleen de tijd.....wanneer je het een doet, kun je het ander niet doen, dus ik houd me toch maar bij patchen en quilten.
    Lekker nagenieten. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi om dat allemaal in het echte te zien. Vroeger moest elk meisje dat allemaal leren om een goede huisvrouw te zijn. Helaas... ik pas dat soort dingen niet meer toe, te veel verwend hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was zeker een dag met een gouden randje, helaas heb ik het gemist.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben benieuwd wat je gaat maken. Ik zag op Pinterest ook al je verzameling foto's van rood-wit en dat zag er erg leuk uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat moet dit superleuk en interessnt geweest zijn, en bovendien ook nog heel inspirerend om zelf te gaan borduren! ik heb vorig jaar de lezing van An Moonen over merklappen bijgewoond, dus weet zo'n beetje hoe geweldig dit is. Veel plezier met je workshop poppetjes-haken ;)
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk om naar een inspirerende spreekster te mogen luisteren en dan ook nog allerlei moois te mogen bewonderen, dat is puur genieten!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!