woensdag 18 juni 2014

"Poppenhuis van Lizzy Ansingh",...


Het poppenhuis van de kunstenares Lizzy Ansing,
een vitrinekast die in 1830 is omgebouwd tot poppenhuis.

Toen ik dit poppenhuis tegen kwam in het museum moest ik meteen foto's maken voor ons eigen poppenhuis,....


Op de waszolder hangt de was te drogen,....


De kastrandjes in de linnenkast,
het nachthemd over de stoel,...


Hier ook de kastrandjes met het linnengoed,...


De salon,..


Op de achterwanden zit stof gespannen
en de vloeren en plafonds beschilderd,...


Natuurlijk valt mijn oog weer meteen op deze quiltjes,..


Niet alles is op schaal
en dat was voor die tijd heel normaal,...


Zelfs een merklap en stoplap ontbreken niet,...

Zo wat een bron van inspiratie!!

En als ik heel eerlijk ben geniet ik dat niet alles er perfect uit ziet 
en op schaal is,...

Dat past wel helemaal bij mij!

*Ü*


17 opmerkingen:

  1. Pracchtig mooi en lief, dit poppenhuis, en met precies de goede, perfecte imperfecties. Bedankt voor het delen en groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, foto's van een oud poppenhuis. Poppenhuizen en miniaturen hebben mijn hart; miniatuurtjes maken maakt mij gelukkig, zoals bij jullie het quilten dat doet. Juist vanmorgen op de rommelmarkt van de kerk een doos meubeltjes enz. gescoord.
    Wel klein; het vaderpopje is 10 cm., maar leuk....!!!!
    Succes met alles.
    Groet, Rya, Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nice doll house cabinet. Very pretty ceilings.
    24Tangent "at" gmail "dot" com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een lief poppenhuis, in welk museum heb je deze gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marion,
      Bij ons in Rozet in Arnhem bij het erfgoedcentrum. na de lezing van Berthi daar geweest en kwam per ongeluk deze tegen,...
      Groetjes,

      Verwijderen
  5. Wilma als je bij Google intikt:het huis aan de gouden bocht, zie je een boek dat net is verschenen.Het gaat o.a. Over het poppenhuis van Petronella Oortman. Je zie ook een foto van het poppenhuis als je daar op klikt kun je de kamers zien en de uitleg horen.loes Geurts

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ziet er heerlijk uit. dankjewel voor deze tip!!

      Groetjes,

      Verwijderen
  6. Wat is dat mooi!!!! Kan je uren naar kijken en genieten van al dat kleine spul.
    Je ontdekt steeds meer. Lijkt me zo'n heerlijk hobby om zo alles bij elkaar te verzamelen.
    Maar ja, je hebt maar 24 uur in een dag hè.
    Maar genieten van foto's of het echte poppenhuis, is ook al leuk.
    Hoe staat het met jouw poppenhuis? Dacht dat je daar aan het verbouwen was. Hoe staat het er nu mee?
    Misschien een idee voor een volgend blogberichtje?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig Wilma. poppenhuizen zijn mijn tweede passie, groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bep,

      Leuk!! Sinds kort ook de mijne en geniet zo van deze poppenhuizen,.. helemaal als ze niet helemaal perfect zijn,..

      Groetjes,

      Verwijderen
  8. Zo'n mooie reeks sfeerplaatjes.
    Echt schoon om te zien.
    Kan me niet voorstellen hoe groot dit in werkelijkheid is...
    Vast allemaal piepklein.
    Wat een verzameling heb je al.
    Mooi,hoor...groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. *zucht* wat mooi,.... en dat beschilderde plafonds,....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Wilma,
    Er staat vandaag een artikel in het AD (weet niet of je die leest) over een heel mooi poppenhuis, als je geen AD hebt wil ik het artikel wel opsturen?

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag!! Wat lief om hieraan te denken,..

      Verwijderen
    2. Ik stuurde je net een mailtje (naar hetnet.nl) om je adres te vragen maar krijg de mail retour.
      Geef je het adres even door op mijn email?

      Groet,

      Verwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!