maandag 14 juli 2014

"Oh, oh patchwork",...

G-3 ligt voorbereid klaar om met kleine steekjes de applicatie vast te maken,..

Je hoort het steeds vaker om je heen dat er niets nieuws begonnen mag worden, 
gewoon omdat er veulste veul ligt bij de patchworkers.

Sinds kort begin ik niet meer aan een nieuw patchwork project.

Door de jaren heen met zoveel nieuwe patchwork projecten begonnen 
dat het steeds weer nieuw aanvoelt als je even wat doet aan vergeten patchwork,...


Zo ook de kleine mandjes van 7 cm die nu al jaren liggen te wachten.

En als ik eerlijk ben,...

Ik vind ze nog steeds even mooi als jaren geleden toen ik hieraan begon.

En als je dan een klein stukje stof overhoud van het baby Jane blokje is het natuurlijk wel weer erg leuk om eventjes een klein mandje te maken van het restje,...


Ineens worden er meer mandjes gemaakt 
en bedenk ik mij dat er veulste veul moois ligt in mijn werkkamer,...

Wat zijn  die vergeten patchwork projecten toch mooi!!

Misschien hangt er ooit een prachtig quilt aan de muur met al die verschillende klein mandjes van 7 cm,...

Marga, stuur je mij even een mailtje dan komt het oude papier naar je toe,...

Hier in Arnhem is de zomervakantie begonnen.
Heerlijk!!

Fijne maandag,

15 opmerkingen:

  1. zo voelt het telkens als nieuw, maar je hoeft niet helemaal aan het begin te beginnen, da's ook heul fijn :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooit ben ik ook aan deze mandjes begonnen, maar ook ik ben door de jaren heen verleid door zoveel andere projecten. (die ook niet allemaal af zijn!) En als ik ze nu weer zie, denk ik dat het inderdaad leuk zou zijn om deze quilt in wording een keer helemaal af te maken. Dus, ooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt helemaal gelijk, Wilma: als je een oud project weer oppakt, voelt het soms helemaal als nieuw aan. Zo leuk! Geniet van de vakantieperiode!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk!
    Fijne vakantie(tijd) gewenst :0))
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé wat leuk die mandjes. Lijkt mij ook heel prettig om te maken. Fijn als je zoveel lopende projecten hebt, dan wordt het ook nooit saai omdat je zoveel afwisseling hebt.
    Geniet ervan.
    Fijne vakantie.
    Groetjes,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje weer. En natuurlijk maak je van het restje een mandje. Ook al zo lief. Die mandjes komen vanzelf een keer aan de wand

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk Jane-blokje! Ze lonkt mij ook steeds, hoor, maar het moet echt nog even wachten.Ik werk hier stevig door aan de mandjes (ook die kleintjes....).
    Heel erg leuk! En het zou helemaal leuk zijn als die binnenkort af zijn... ;)
    Groetjes, en geniet van jouw lieve kleine mandjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk die kleine mandjes! Ik ben er ook mee bezig. En ook Jane ligt hier nog netjes te wachten....
    Geniet van je lieve werkjes!
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O ik zie en lees het al veel te veel moois onderhanden. Mooi blok voor je jane en de mandjes zo lief. Ik heb me ook net voorgenomen eerst alles af te maken voordat ik weer aan iets nieuws begin.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi wilma
    Heel herkenbaar hoor en niks mis mee toch ben nu weer eff bezig met phebe dus baby jane ligt weer eff stil te wachten en dan ook nog randje per week en mijn poppenhuis zo veel leuks te doen tussen de kleinkids door hihi
    Gr corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Wilma.
    Leuk dat ik het patroontje van jou krijg. Maar.
    Ik heb gisteravond drie keer een mail gestuurd die steeds weer terugkomt.
    Is het wel het goede adres?
    Of doe ik iets verkeerd?
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Wilma,
    Ook ik roep steeds dat ik eerst af moet maken wat ik nog heb liggen. En dat was ik ook echt van plan .... totdat 2 quiltvriendinnen de Dear Jane quilt van Betty Prins wel erg mooi vonden en er toen ineens het plan ontstond om er met onze hele Bee aan te beginnen..... Tja, toen ging ik toch weer voor de bijl. Maar dit is nu echt, ja echt, mijn laatste Nieuwe Project.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag naamgenoot, heerlijk die oude projecten! Ik heb de mandjes ook weer uit de kast gehaald.
    Succes, groeten, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik krijg opeens de kriebels als ik u mandjes zie kunt u mij vertellen in welk boek ik het patroon kan vinden?

    Gr Sonja.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Sonja,

      De mandjes heb ik zelf uitgetekend en zijn 7 cm. Er staat wel een patroon online gratis. Anders de quiltmania waar ooit de mandjes in hebben gestaan,...

      Hier het linkje,.. https://docs.google.com/file/d/0B7GQ4AvzbVtfVFlqTkdvV0dYNTQ/edit

      Verwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma