donderdag 10 juli 2014

"Toch wel STOER",....


Vorige week met mijn maatje naar de kringloopwinkel geweest
omdat wij er zo van houden om heerlijk rond te neuzen tussen de oude spulletjes.

En oud vond ik zeker!!

Mijn maatje dacht meteen dat het toch wel erg leuk zou zijn als "het kleed" dan toch in deze oude Ariadne zou staan,....


En als je dan dit tijdschrift door kijkt,
 moet ik toch denken aan een jong meisje wat voor het eerst een Ariadne had gekocht.

Van mijn vader en zijn tweede vrouw kreeg ik linnen, een schaartje, borduurnaalden en heel veel kleurtjes DMC garen.
Prachtig vond ik al die mooie kleurtjes 
en met heel veel plezier begon ik aan mijn eerste borduurwerk.

Nee, dit jonge meisje begon niet met een letterlapje of speldenkussentje,..


Jaren verstreken en het jonge meisje was nog steeds aan "het kleed" aan het borduren.
Een vriendje, 
nu al jaren mijn maatje, 
werd mee naar huis genomen 
en mocht hier niets van weten!
Dit was natuurlijk helemaal niet stoer als je 16 jaar bent,...

En nu, dacht mijn maatje bij de kringloopwinkel
dat het wel erg leuk zou zijn als "het kleed" in dit tijdschrift zou staan
omdat hij het toen juist wel een heel stoer meisje vond,...

En "het kleed"? 
In mijn ouderlijke huis is veel veranderd 
en is mijn lieve zorgzame vader al 25 jaar geleden overleden
en toch ligt "het kleed" daar nog steeds op de tuintafel,..

Fijne donderdag!

12 opmerkingen:

  1. Wat leuk Wilma, dat ze dat steeds hebben bewaard. Jij was dus ook al vroeg verslingerd aan het handwerken, net als ik. Wat zijn er veel handwerkjes daarna gekomen he.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een mooi verhaal. Wat knap gedaan, want dit is toch wel al een heel groot borduurwerk voor een jong meisje.
    Wat heerlijk toch die oude Ariadnes. Ik heb er ook het borduren en quilten mee geleerd.
    Fijne namiddag,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sluit me aan bij de vorige schrijfsters mooi ver haal en heel herkenbaar was ook altijd met handwerken bezig ooit voor mijn 8st verjaardag een naaimand gekregen met alles de op en aan en mooie lapjes om te naaien wat was ik er groots mee van mijn paps en mams en ook ik was verzot op ariadnes was zo jammer dat het blad over stapte naar intrieur er stonden altijd van die leuke dingen in maar begrijp het wel handwerken deed men niet meer was niet hot ben blij dat het tij weer gekeerd is en dat het nu weer hot is jammer dat onze kinderen het niet mee gekregen hebben op school en die meiden van mij hadden er toen ook helemaal geen interesse in nu vinden ze het jammer dat ze het niet kunnen omdat er zoveel leuke dingen zijn om te maken
    Groetjes corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat super leuk dat jij op zo'n jonge leeftijd dit mooie (en moeilijke) borduurwerk hebt gemaakt, ik herken het overigens wel hoor dat handwerken niet echt 'stoer' was, maar gelukkig heb ik het toen ook veel gedaan en breng het nu op onze kleindochters over, die nu op diezelfde leeftijd met net zo veel plezier borduren als wij dat deden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief verhaal en leuk dat je die dingen met ons wilt delen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. GAAF verhaal van een mooi kleed, van een stoer wijffie!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, jij begon ook vroeg met handwerken, volgens mij begon ik met 9 of 10 jaar al, heerlijk om dan te borduren, breien of achter de naaimachine te zitten .
    Stoer meisje en mooi kleed!!!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij bent dus ook al gek op oude spulletjes.
    Ik schreef er van de week ook over, heerlijk dat snuffelen.
    Prachtig kleed heb je geborduurd toen je nog een jonge meid was.
    Leuk dat het nog steeds gebruikt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig verhaal Wilma en wat is dat kleed prachtig geborduurd. Ik waardeer deze dingen ook nog steeds en zie het graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi verhaal en die oude ariadnes doen het nog best, alleen al zo leuk om in te bladeren en bij weg te dromen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat bijzonder en wat leuk dat je de bladen hebt gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma