zaterdag 12 juli 2014

"Wie spaart oud papier? ;o) ",...


Bij de bloemist hier op de hoek staan de zonnebloemen in grote emmers
en doet mij eraan denken dat mijn jongste kind hier vroeger zo van hield.

Een zaadje in de tuin onder haar slaapkamer raam
en als snel kon ze boven de bloem vanuit haar raam bekijken,.....


Van de week,
nog sneller dan een zonnebloem kan groeien,
kwam een zonnebloem tevoorschijn met een oud roze ruitje.


Er wordt al een gezellig veldje gemaakt van de zonnebloemen 
en toch moeten de wybertjes nog even wachten.

Die zullen strakker op de hoeken komen 
als het veldje vol staat met zonnebloemen,...


Ook werd een vergeten letterlapje afgemaakt
die ineens uit een map viel 
en ik hier niet meer aan heb gedacht.

Het lapje zit even geprikt in de muur totdat er een lijstje om heen zit.


Het is een klein lapje die snel af was 
totdat ik het idee kreeg om draden eruit te trekken
en met mijn rode garen weer in te weven,....

Zo wordt het ineens mijn eigen oefenlapje,...


Een kopietje van het patroon,
dat doe ik altijd omdat je hier op kan schrijven en kliederen,
verdween al bijna bij het oud papier 
en bedacht mij ineens dat ik misschien iemand blij kan maken
met dit kopietje,....

Laat je het even weten of je dit graag wil hebben
dan kies ik maandag iemand uit
en anders toch bij het oud papier,...

Fijne weekend,

15 opmerkingen:

  1. Hoi Wilma,

    Mooie zonnebloemen! En wat een schattig merklapje. Je krijgt zo vanzelf een kleine tentoonstelling onder het kastje :-)

    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet de toch altijd zooooo gezellie uit bij jou! En toch fijn dat je nu weer met je pleisters je toch lekkerder in je vel zit. Geniet van het leven Wilma!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie zonnebloemen. En wat een leuk idee om de draadjes in het lapje te weven.
    fijn weekend hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HAllo Wilma
    Dat is weer een gezellig blogje om te lezen met een verrassing. Ik zou wel heel blij zijn met het patroontje.
    Een oude kapstok heb ik al en het idee van jou vind ik mooi. Het zou dan voor mij een eerste schoollapje zijn.
    Wie weet maak ik een kans.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marga, stuur je mij even een mailtje met je adres? Je eerste schoollapje komt naar je toe,..

      Verwijderen
  5. Wat zijn je zonnebloemen mooi. De draadjes doorweven bij het merklapje heb je leuk gedaan. Dit is een tip om te onthouden.
    Fijn weekend.
    Groetjes,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zonnebloemen zien er prachtig uit!
    En je hebt er weer een mooi schoollapje bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Wilma,

    Wat een mooie kleuren gebruik je voor de zonnebloemen. Ze passen erg goed bij het patroon.

    Groetjes,
    Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Wilma,

    Wat een mooie werkjes maak jij. Dikke duim. Deze morgen heel je blog zitten bekijken. Zo mooi!
    Veel groetjes uit Belgie.
    Martine Dyzers

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een geweldige titel. Graag loot ik mee om een tweede schoollapje te kunnen maken. De eerste hangt al........

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi lapje heb je gemaakt, het staat erg gezellig zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee om de draadjes door te weven. Ga ik onthouden.
    Prachtige zonnebloemen en ja ikmwil best het patroontje hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi merklapje..... ik verzamel nu zoveel mogelijk patroontjes zodat ik later lekker kan borduren. Ik wil dus wel mee loten.......

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk patroontje! Niet te groot... past goed in de vakantie koffer! Fijne zondag toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ziet het er allemaal mooi uit, je zonnebloemen, je rode merklapjes, je beren aan de kapstok. Wat een goed idee om stofdraden uit te trekken en dan rode draden in te weven. Dan heeft je merklapje haast geen lijstje meer nodig. (Ik hoef niet mee te loten voor het patroon hoor, maak iemand anders er maar blij mee - ik heb nog zat liggen.) Groetjes Betty.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!