donderdag 14 augustus 2014

"Oma's mogen en moeten",...


Zie je de kleine Maileg kaboutertjes achter op de open haard?
Zo kan ik de plaats van de oogjes, mond en oortjes goed afkijken bij de twee adventskabouters.

Er wordt ook nog wel even wat anders tussendoor gedaan,..
Een sliert wordt aan elkaar gezet om even te kijken 
of mijn jongste kind het prachtig vind.

Helemaal Happy is zij nu al
 terwijl zij er nog niet echt onder kan liggen,....

Boyke,
pas jij er al wel onder?


Het lijkt wel een verjaardagsslinger 
of komt het omdat ik tussendoor aan een verjaardag van mijn jongste kleinzoon denk?

Die prachtige kerel wordt vrijdag alweer 8 jaar 
en de cadeautjes zijn binnen,..

Ook voor zijn grotere broer die morgen een klein beetje jarig is.

OMA'S en OPA'S mogen dat, hoor!!
*Ü*


Het biscuitdeeg is klaar 
en staat af te koelen om morgen een verjaardagstaart te worden voor de jarige job.

Dit is wel een leuke traditie geworden dat oma de taart moet maken,
gewoon omdat oma de lekkerste en mooiste taarten kan maken,....

Echt niet hoor,
maar toch geniet ik wel als ze zeggen dat oma de beste taartenbakker is!!


En dit zooitje op de bank is erg veel werk 
en toch leuk om te doen,
gewoon omdat ze zo ontzettend leuk zijn,...

Ben nu bezig om al die zakjes, bandjes,  lintjes en roezeltjes met de hand eraan te naaien.

Het patroon was al een tijd in het huisje van Kuin
 en is gekocht bij quiltshop "Leur" .

Hopelijk heeft ze genoeg van die patronen 
want als je gaat kijken ben je zeker verkocht!!

Tot de volgende keer,... 

8 opmerkingen:

  1. Ik snap heel goed dat je dochter al blij wordt van deze slinger! Gefeliciteerd met je kleinzoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die kleinkinderen, de tweeling wordt morgen alweer 4 jaar en gaat maandag voor het eerst echt naar school. Wat een eer dat je taart mag bakken.
    Bij ons wilde 1 van de kleindochters later oma Elza worden en dat vind ik zo lief. Daar krijg je een warm gevoel van. wat een mooi knuffelmeisje zal eens bij de patronen gaan zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet maar lekker van het Oma zijn. Ik wens jullie morgen een fijne dag voor iedereen Van Harte. En de quilt waar je mee bezig bent vind ik helemaal mooi.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alvast van harte! Die taart wordt vast nog opgesierd met lekkers, en gaat dan helemaal op.
    Je hebt je bank wel vol liggen met allerhande lapjeswerk, het is er echt weer voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oma's en Opa's zijn gewoon heel speciaal en wat een enige poppen, nee ik ga niet voor de bijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd en wat een mooie slinger op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben een beetje oma en vind het super. Prachtig lint :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellig blogje. Gefeliciteerd met je kleinzoon trouwens. En die taart ziet er heerlijk uit.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma