dinsdag 19 augustus 2014

"Regen en Sjaantje gaan goed samen",...


Oh wat ben ik aan het genieten de laatste dagen.

De regen klettert hier zo nu en dan tegen het woonkamerraam 
en dus tijd om het binnen gezellig te maken,..

Nog even niet warm en gezellig 
want ik ben juist zo blij dat de warmte aan het vertrekken is,...

Heerlijk een voorproefje van de herfst!!


Heerlijk alles bij de hand om blokjes te maken voor mijn eigen Sjaantjesquilt,..

Een heerlijke thee in mijn te gekke emaille mok
en ik kom de dagen met regen wel door,....


Zelfs in de Sjaantjesquilt kom ik een mandje tegen 
en moet ik even denken aan al die onaffe mandjesquilts die hier liggen,..

Jammer,
dat ik niet alles te gelijk kan! 


Terwijl ik nog een blokje maak heb ik de top gezellig aan de deur hangen 
en geniet ik van het heerlijke huiselijke getut hier in het huisje van Kuin,...


Wat een heerlijke "Wilmakleuren" zijn het weer!!

Allemaal verschillende lapjes worden gebruikt voor deze heerlijke quilt.
Steeds weer een ander blokje om te maken 
en zelfs ook nog verschillende technieken.

Wat een leerschool is deze Sjaantjesquilt toch!


Van links naar rechts,...
G-9 Mary's Journey, G-10 Woven meadow, G-11 Decisions, Desisions en G-12  Gloriae.
En als je denkt dat het deze 4 zijn,
die met de regen zijn gemaakt,...
heb ik nog een verassing voor je.


G-13 Molly's Muffins, H-1 Peek a boo, H-2 Jacob Anthony en dan de mandjes natuurlijk.
H-3 Berry Baskets.

Nu tijd om koffie te maken 
en hier geen koekje voor mij bij de koffie maar 
H-4 Abby's Eyes,..

Fijne avond,

14 opmerkingen:

  1. Stil van bewondering, wat wordt het een mooie quilt!!!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat worden je blokjes móói ! En je 2 Adventpoppen zijn ook al zo leuk geworden !
    En ik ben het ook met je eens dat dit weer uitnodigt om weer lekker aan het quilten te gaan.
    Fijne avond, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, Sjaan is een goede leerschool. Hij wordt steeds mooier !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je sjaan ziet er geweldig uit! Prachtige foto's weer.

    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze weer mooi. Zo mag het wel even doorregenen, als het maar niet te lang is. Sjaan voelt zich buiten in de zon (of schaduw) vast ook wel lekker als het weer ietsje is opgeknapt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je weer een hoop blokjes af. Het hangt ook mooi zo. Zulke mooie stofjes kijk er heel graag na.
    groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah, dat vind ik nou ook. ieder blokje een quiltje op zich. genieten dus!!!
    Mooie kleuren Wilma.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En ik maar balen dat de zomer op zijn retour is. Zomer houdt voor mij in lekker buiten zijn, minder pijn, genieten van de warmte. Ik lees overal dat de handwerk dames zo blij zijn dat het regent. Ik snap daar helemaal niets van. Handwerken kan toch ook lekker in het zonnetje of onder de parasol? Ik word helemaal down van dit weer. Ik haat de aankomende winter hartstochtelijk :-)))) Maar je hebt weer mooie blokjes gemaakt. Ook ik vond Dear Jane een echte leerschool.
    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je hebt helemaal gelijk, regen en sjaan gaan heel goed samen Wat een mooie blokjes heb je weer gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat wordt jouw DJ mooi..!!, wat het weer betreft hoop ik toch echt dat wij nog een mooie nazomer krijgen hoor! (hier in Frankrijk is het wel wisselvallig, maar wij hebben niet te klagen hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat is je quilt mooi
    Ook hier regent het, zit boven in mijn kamer, en geniet, want ik kan eindelijk weer eens wat meer dingen doen, die warmte is niets voor mij
    Groetjes uit Zweden en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Looks great! Wonderful combination of colors and fabrics.
    Happy sewing, Carmen María.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma