donderdag 21 augustus 2014

"Scrapboekje",...

 

Met de komst van de digitale foto's worden hier steeds minder foto's ontwikkeld,..

Wat heerlijk was het niet om je volle rolletje weg te brengen 
en later, veel later,
de foto's kon ophalen.

 Vol spanning keek ik bij de fotograaf al hoe ze waren geworden 
want de foto's die niet zo mooi waren of mensen waar het hoofd plotseling van was verdwenen,
kon je achter laten bij de fotograaf,...


Eenmaal thuis gekomen zat eigenlijk iedereen al te wachten op de foto's.

Met een kop thee en koekje erbij werden ze bekeken 
en nu jaren later bedenk ik mij hoe gezellig dit eigenlijk altijd was,...


En begrijp mij nu niet verkeerd 
want voor iemand die met weinig foto's naar huis kwam,
is deze ontwikkeling helemaal perfect
en hoef ik mij niet druk te maken of er wel een goede foto op de camera komt te staan,....


Sinds een paar jaar worden hier in het huisje van Kuin foto's ontwikkeld van mijn quilts met een kleine uitleg erbij.

Wanneer is deze quilt gemaakt, de naam, een stukje stof erbij, hoe groot deze quilt is, 
gewoon wat informatie die ik leuk vind om erbij te zetten.

Nu de foto's ingeplakt zijn snel verder met quilten dan kan de volgende in mijn kleine scrapboekje komen,..

Fijne dag allemaal en


16 opmerkingen:

  1. Ooo wat een leuk ideetje ,vind je het erg als ik het ideetje van je overneem?Leuke documentatie om eens terug te kijken.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een Super leuk idee.
    je kan het dan even lekker doorbladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee
    , en altijd mooi nog eens in het boekje te bladeren.
    Ik zet alles in een mapje op de computer, en klaar.
    Dit is toch leuker
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een superleuk idee. Ik heb een paar maanden geleden een klein foto album gewonnen van Albelli en omdat wij alle albums al gemaakt hadden(ook Albelli) van vakantie en familie, heb ik alle foto's van al mijn quilts nu in een album staan, erg mooi om te zien en makkelijk om aan andere te laten zien. Ook omdat de meeste weggegeven zijn :-)

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja de charme van de foto's 'vroeger' is weg nu we allemaal toch wel digitaal zijn gegaan.... maar gelukkig kunnen we nu zoveel foto's maken als we willen en de slechte gewoon 'deleten' (al vind ik dat soms ook al moeilijk ;-).
    Wat leuk om nu een overzicht te maken van al je quilts!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dit is een super goed idee, zo kijk je er makkelijker in dan in een map op de computer. Ik heb wel eens een klein proef-fotoboekje laten maken bij de Hema (met quilts), dit is ook al zo leuk, maar lang niet volledig en zonder uitgebreide teksten. Ik denk dat ik in de winterdag jouw idee toch ook eens ga volgen, bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou ook een soort van boekje bij. Zo leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, dat is leuk, een scrapalbum van je quilts. Ik mag ook graag scrappen. Weer een idee erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh, dat is een leuk idee, dat ga ik ook doen, dank je wel voor de tip.
    Vind de quilt die je aan het doorquilten bent prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja hier hetzelfde, er wordt niet meer geplakt.
    Eigenlijk wel een goed idee Wilma om dat zo te doen.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed idee om van de winter is mee te beginnen.

    Fijn weekend,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helaas worden hier ook geen foto's meer ingeplakt. Terwijl een album met foto's veel gezelliger is dan al dat digitale gedoe. Deze winter toch maar eens wat af laten drukken, en het idee om van je quilts foto's te maken en in een apart bokeje te doen is ook helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!