dinsdag 26 augustus 2014

"Steeds ietsjes meer trots!!!",...


Hier in Arnhem is het nat, erg nat,...
Het regent al de hele nacht 
en nu is het nog steeds niet droog,...

Komt wel goed uit dat ik sinds zaterdag niet meer heb gerookt
anders stond ik nu buiten in de regen te roken,
gewoon omdat er hier in ons huisje van Kuin al heel veel jaren niet binnen wordt gerookt,...


Oh,
 wat is het toch vreselijk moeilijk om na 31 jaar geen sigaret meer op te steken.

Om mijn vingers wat anders te laten doen,
liggen de lapjes en patronen voor Sjaantje naast mijn stoel 
zodat ik het zo kan oppakken.

H-4 Abbey's Eyes, H-5 Michael's Motorcycle zijn op lastige momenten gemaakt,...


H-6 Pie Sale en H-7 Bennington Star.


H-8 Eaton's Crossroads en H-9 Snowflake Melt liggen ook in de map te wachten op wat komen gaat,..

En mocht je denken dat dit het enige is wat ik heb gedaan?

Hihihi,...
nee er is nog meer,...


Voor rij G werden de blokjes aan elkaar gezet met een strookje crème kleurige stof
en zelfs later aan de top vast gemaakt.

Op het moment doe ik niet veel anders dan aan mijn Sjaantje werken
gewoon omdat het zo voor het grijpen ligt
en zeg nou zelf,
het gaat wel erg hard zo!!


En zo,
maakt een nare verslaving plaats voor een hele mooie en fijne verslaving!!

In de beurs zit wat geld wat niet gebruikt is om sigaretten te kopen,...
dat kan dan een mooi spaarpotje worden voor mijn lapjesverslaving!!

Ik hoop alleen wel dat het iedere dag ietsjes makkelijker wordt
en dat ik iedere dag ietsjes meer trots kan zijn,....

Fijne dag allemaal,

24 opmerkingen:

  1. Succes met stoppen Wilma! Je sjaan is prachtig en de motivatie om stofjes te kopen van het geld wat je voor sigaretten uitspaart is mischien een stok achter de deur!
    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan het geld wat je nu over houd veel beter opmaken aan mooie stofjes. Is veel beter voor je gezondheid ook. En van wat je met de stofjes maakt kunnen wij lekker meegenieten. Je Sjaan is heel mooi aan het worden. Ben zelf nog niet zover!! Nog lange niet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt vast een mooi spaarpotje. En je gezondheid is natuurlijk het belangrijkste. Zet 'm op! Sjaan helpt je er wel bij. Morgen kun je misschien wel fijn met Sjaan buiten zitten, want het wordt een zonnige dag. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat knap, ik weet hoe moeilijk het is maar ik ben zo blij dat ik ooit besloot te stoppen. Inderdaad een stimulans om het geld dat je uitspaart te besteden aan iets leuks voor jezelf. Hou vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sterkte met het niet roken, ik weet nog hoe moeilijk het was 12 jaar geleden maar sindsdien niet meer gerookt.
    je Sjaantje wordt prachtig en mooiere manier om je sigaretteneurootjes te besteden is er toch niet
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaat helemaal goedkomen met het niet roken hoor!! Volhouden, het is eerst niet makkelijk, maar straks ben je blij dat je het zo goed hebt gedaan :-)
    En je nieuwe verslaving.....?? Geweldig hoor!! Daar kan je beter verslaafd aan zijn!
    Fijne dag, groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stoppen met roken schijnt erg moeilijk te zijn, kan me er ook wel iets bij voorstellen.
    Maar ik stond laatst bij A.H., en iemand kocht 8 pakjes sigaretten, moest 64 euro!!!! betalen.
    Jeetje dacht ik toen, wat zonde van je geld om dat zo maar de lucht in te blazen.
    Mijn man heeft COPD, ik weet dus wat sigarettenroken met je doet, een ware lijdensweg is het. Dus houd vol Wilma!
    En van al dat geld dat je over hebt mag je lapjes kopen, als dat geen leuke beloning is.
    Sterkte er mee, en bedenk: het gaat je lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je mag nu al supertrots op jezelf zijn, je hebt een geweldige beslissing genomen! Natuurlijk maakt dat niet makkelijker dat stoppen met roken moeilijk is, maar je hebt de eerste stap daadwerkelijk gezet, dik compliment! Gelukkig werkt de regen mee ;-) en heb je iets gevonden om je handen mee te vullen. Misschien is het een idee om je 'gewoontes/rituelen' rond het roken te veranderen? Zodat je niet in het oude ritme blijft zittenwaarin het nietroken erg opvalt?
    Sjaan wordt prachtig en door het aan elkaar naaien zie je meteen 'grote' vorderingen.
    Succes en 'sterkte' de komende tijd, maar met Sjaan in de buurt gaat het je vast lukken!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Wilma, wat knap van je , volhouden :) De groeiende spaarpot voor lapjes lijkt me een heel goede motivatie met al dat moois dat uit je handen komen!
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat wordt ze mooi! en een prima vervanging lijkt mij...ook leuker toch, om daar geld aan uit te geven? succes :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super dat je gestopt bent. Hou vol hoor, blijf knokken tegen dat lelijke nicotinemonstertje. Op een dag houdt ie zich vanzelf stil. Ik ben er nu bijna 2 jaar van af en ik prijs elke dag dat ik niet meer hoef te roken. Het is echt een bevrijding als je die eerste tijd door bent. En wat is er nou een mooiere verslaving dan met je lapjes en draadjes bezig te zijn. Je Sjaan wordt prachtig. En straks zit jij met een volle knip en kun je de hele lapjeswinkel leegkopen
    Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volhouden hoor want het is toch veel leuker om lapjes te kopen die verdampen niet in de lucht.
    Sjaantje vaart er wel bij want ze wordt een luxe om naar te kijken.
    Het merklapje van jou oud papier is bijna klaarzo leuk om te doe .
    Groeten
    Marga


    BeantwoordenVerwijderen
  13. Succes hoor!
    niet meer naar kijken en niet aanraken .... dan opeens wil je het met geld toe niet eens meer ; 0)

    Mij lukte het 18 jaar geleden te stoppen door de wetenschap dat ik (eindelijk ...) zwanger was.

    En na nog een jaar borstvoeding ging opeens de knop weer om dat 't roken' nu weer zou kunnen ...
    dat koste me toen best moeite om er niet aan toe te geven !

    gek hoe dat met dat stoppen kan gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zie twee kanjers in je blogje: JIJ en Sjaan..... Maar jij bent de grootste kanjer hoor, supergoed om te stoppen met roken. En dat is zeker niet gemakkelijk!
    Wat een geweldige quilt is het toch, ik ben er ook helemaal verliefd op....

    groetjes (en houd vol hè...), Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ontzettend knap van je dat je bent gestopt met roken! Elke keer als je weer de neiging hebt om..... Gewoon naald en draad pakken en lekker aan de lapjes werken. Dan komt het helemaal goed. Als je wilt, kun je stoppen. Echt waar!
    Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Wilma,
    Ik hoop dat je het niet-roken echt volhoudt. Mjn vader heeft járen gerookt en kreeg daardoor COPD. Hij is langzaam aan gestikt omdat zijn longen het niet meer deden., zo veel rotzooi zat er in. Niets hielp meer om zijn leven te redden. Als je stopt krijg je er heel wat jaartjes bij. Mijn schoonvader is op zijn 50e gestopt met roken en heeft de 90 gehaald !
    En je zult zo veel geld overhouden om leuke lapjes te kunnen kopen !
    En je Dear Jane vind ik prachtig worden ! Leuk om te zien hoe je nu aan de blokjes bezig bent waarmee ik begonnen ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Succes met volhouden hoor!
    Ik heb nooit gerookt maar ben geloof ik wel verslavingsgevoelig, kan nu namelijk niet stoppen met Jane. Hoop dat Jane ook bij jou de nieuwe verslaving wordt.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi wilma
    Je mag al super trots zijn hoor op je zelf het begin is er hoop ook dat je met sjaantje en de rest van je mooie projecten het vol mag houden ga voor je duimen
    Misschien moet ik zelf met jou ook maar weer een de zoveelste pogin doen ik ben vorig jaar toen het zo slecht ging met mijn moeder en overleed weer begonnen door alle stress er om heen grrr en ik rook wel binnen in mijn huisje
    Zet hem op wilma lieve groetjes corrie v drunen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoihoi,

    Knap dat je gestopt bent. Het helpt wanneer je het uitgespaarde geld uitgeeft aan leuke dingen, dat heeft mij veertien jaar geleden ook zo geholpen. Als je de lapjes straks in de handen houdt kan je denken, dit heb ik maar mooi binnen en is niet in rook opgegaan. Succes en volhouden hoor.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik weet niet of het helpt, maar IK ben super trots op je. Gewoon omdat je het "allemaal" doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je kunt oprecht trots zijn. Iemand die nooit gerookt heeft kan niet invoelen en inschatten of begrijpen wat het aan je doet om na al die jaren te stoppen. Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou Wilma je kunt trots zijn en een fijn spaarpot als pleister op de wond om wat leuke lapjes te kopen is ook fijn.
    Hou vol!
    Je DJ wordt prachtig!

    groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Natuurlijk mag je trots zijn op wat je tot nu toe gemaakt hebt, meer dan dat, beretrots!!! Het wordt gewoon een bjoetie!!!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dapper, houd vol, en straks zoveel centjes voor lapjes. Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma