dinsdag 9 september 2014

"Herfstvakantie met wol. katoen en vilt",....


Ineens is het september,
de maand van de oogst 
en hierdoor ook de tijd van de verschillende gezellige oogstfeesten,...

De geur van appeltaart in huis 
en de geur van de herfst in de lucht!!


Het gezellig maken in huis 
en een kaarsje aan als het zo grijs buiten is,...

De haard heerlijk aan 
en genieten van de warmte in huis terwijl het buiten guur is,...


De katten die graag binnen zijn 
en hun eigen gezellige plekjes opzoeken
en met hun gespin voor een rustig achtergrond geluidje zorgen,...

Het getik van de breinaalden terwijl de wind om het huis huilt.


Met de wekelijkse boodschappen bij de Aldi
al verschillende pakketjes mee naar huis 
om in de avond gezellig huiselijk sokken te kunnen breien voor de winter,....

En zo nu en dan een haaknaald wordt gepakt om de stramme vinger eventjes rust te geven,...

Dan is het tijd voor de witte deken die ik aan het haken ben van een restje witte Catania katoen.


De kleine muis is verhuisd naar een schattig meisje van 2
en het materiaal is alweer in huis om een tweede te maken voor een jongetje 
die ook wel erg graag zo´n muisje wil hebben,...


De giraf die nog gehaakt moet worden staat online voor het geval je deze ook wilt maken,..


Ook staat er een doos klaar met veel patronen en vilt.

Daar ga ik mee  beginnen als de pepernoten in de winkel liggen, dacht ik vorig jaar.


Dit jaar moeten deze patroontjes maar echt eens gemaakt worden
want mijn kleinkinderen worden ook steeds maar groter,...
;o)


En daar lagen vanmorgen de pepernoten in de winkel,..

Tijd om met de sinterklaas patroontjes aan de slag te gaan als je alles op tijd af wilt hebben
want dit nog maar een klein beetje is van alle patronen die in de doos liggen,...


Kijk deze ligt voor de winter klaar.
Gewoon te leuk toch?

Het lijkt wel echt!!


En zo kwam ik vandaag op het idee om eventjes een herfst-blog-vakantie te nemen,
en dan straks 
weer terug te komen met patchwork en quilts.

Hopelijk maak ik van de bestellingen nog wat foto's voordat het de deur uitgaat
en kan ik veel viltwerk laten zien,....

Deze bofbibs gaat genieten van de herfstvakantie en de werkjes die hier allemaal liggen.

Een pootje van Boyke 
en tot gauw,...


20 opmerkingen:

  1. Je hebt aan mooie dingen gewerkt. De herfst is toch echt heerlijk om het een en ander in elkaar te knutselen. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van dit deel van het jaar en zet lekker je steekjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een gezellig blogje, en wat mooie werkjes weer.
    Vorig jaar kocht ik ook van die pakketjes sokkenwol bij de Aldi
    Heb daar sokken en beenwarmers van gebreid voor de jongste kleindochters.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige sfeerfoto is de eerste foto van dit blogje!
    Je hebt genoeg te doen denk ik zo, dus die blogvakantie is misschien zo gek nog niet ;-)
    Veel plezier bij het maken van al dat moois.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. As a little girl I used to be sad when summer was over, but now I love this time because it means more time to quilt. Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke blog hoor. En mooie werkjes allemaal. Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen. Maar sokkenwol bij de Aldi koop ik nooit meer. Dat is hier mis gegaan met het wassen. De sokken waren helemaal vervilt. Jammer van al het werk. Voor mij alleen nog maar sokkenwol van de duurdere merken. Fijne tijd ga je tegemoet hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een heerlijke blog geschreven, voor mij hoef je niet op herfstvakantie hoor! Dat is trouwens toch ook pas in oktober? Geniet ervan, van je vakantie, ik ga je alleen maar missen om te lezen...... dat is alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lots of lovely projects to look at and I am craving new season apples, we are at the opposite end of seasons to you. Enjoy your Autumn blog break.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je weer lekker creatief bezig! Geniet van je herfst
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een hele fijne heerlijke herfstvakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke plannen voor veel creatieve dagen. Ook van minder zonnige dagen kunnen we genieten hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wilma een blog vol met inspiraties , wat leuk allemaal, laat de winter maar komen
    Groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke patroontjes! Met name natuurlijk de vilten Sint en Pieten:) Bij de AH XL in mijn woonplaats lagen een paar weken geleden al pepernoten, chocoladeletters enzo... Vond ik wel heeeeeel erg vroeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heerlijk, leuk en mooi ( o, en zooo lief t grijze muisje ;o) allemaal :o))
    Veel plezier in je herfstvakantie!

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geniet van je vakantie. Krijgen je handen ook een beetje rust? Ik denk het stiekem niet. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Veel plezier met al je werkjes to do...
    Wat een lieve poezensnoet...
    Je komt er wel...werkje per werkje...
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geniet van je herfstvakantie en ik zie uit naar het resultaat!
    groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Genieten is het toch in de herfst hé? Hoewel de kletterende regen en de huilende wind nog even op zich laten wachten geloof ik. Eerst komende week weer 25 graden en dat is toch eigenlijk ook wel heel lekker. ;-))
    Een fijne blogvakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De herfst is ook wel een hele fijne tijd in het jaar, met alle huiselijke gezelligheid. Geniet van je gefröbel en ik ben benieuwd wat je straks weer allemaal laat zien.
    Fijne blogvakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb ook nog zo'n sinterklaasboot die ik nog moet afwerken + alle poppen. Zal er ook maar stilaan aan beginnen zeker ;-)!?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!