woensdag 3 september 2014

"Ik kan het gewoon niet helpen!!",...


Er is een start gemaakt om mijn hobbykamer wat op te knappen.
Het voorste halletje heeft een nieuw smetteloos wit behangetje gekregen 
en als de rest van de kamer dan klaar is kan de nieuwe vloer gelegd worden,....

We merken wel dat we niet zo snel meer zijn als vroeger!!
:o)


Veel manden worden nagekeken,
om misschien toch afscheid te nemen van iets 
en steeds weer vind ik het gewoon te leuk om weg te doen,....

De herfst en winter van 2014  kom ik wel door,...
en 2015,...
2016,...
2017,...
;o)


Deze kwam ik ook  tegen.
Een prachtig patroon van Marjorie Massey,...

Dit keer niet in mijn favoriete kleur rood 
maar in de nummers 3860 en 779.
Twee kleuren die bijna gelijk zijn aan elkaar,
de een is net iets lichter dan de andere,...


Kijk hoe leuk ze zijn!!

Ik borduur ze alleen wat verder uit elkaar 
zodat ik 9 losse appeltjes krijg,..
in 2014 of
2015,...
misschien wel in 
2016?


Soms laat ik iets niet meteen zien,
gewoon omdat ik mij ook wel een beetje schaam,.....

Dat ik vaak vergeet dat ik niet alles te gelijk kan
en er niet genoeg uren in een dag zitten.

In deze mand lagen ook erg leuke borduurpatronen voor een gezellige kerst,..
Voor kerst 2014 gekocht,...
of 2015,..
2016?
misschien zelfs wel 2017!!

Er is gewoon veel te veel moois om te maken,..
ik kan het niet helpen,....
het gaat vanzelf,....


17 opmerkingen:

  1. Wie kent dat probleem niet. Gewoon blijven genieten van alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We raken nooit zonder handwerkjes, gelukkig maar,de appeltjes zien er prachtig uit. Veel plezier met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo herkenbaar! En je appeltjes, zo mooi!!!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar.... probeer tegenwoordig maar niet verder te kopen en te denken dan dit jaar en het begin van het volgende.
    Want in 2016 heb je allang weer nieuwe ideeën en patronen hoor!
    Zo raak je overspannen van je quilts :-)
    Leuk om je kamer op te knappen, niet te veel weggooien, want als quilter kan je vast alles een keertje gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar hoor! Ik hoef mij ook niet meer te vervelen! En dat is toch wel een heerlijke luxe!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De voorraad spullen die hier in huis liggen is enorm. Bladen, werkjes, nog niet af werkjes, wil ik ook nog ooit werkjes....
    Mag wel 150 worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een herinneringen met alles wat door je handen gaat. Het patroon is inderdaad heel mooi zo fijntjes en over 2014, 2015 en 2016 gesproken..... Ons vooruitzicht is toch heerlijk! Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als de rest van jou kamertje zo mooi wordt als het voorhalletje... leuk hoor, en dat je bij het opruimen allemaal mooie werken tegen komt wil alleen maar zeggen dat je er zin in hebt en dat is toch het leukste? of niet soms?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker van genieten, ik zei een paar weken geleden dat ik niets nieuws meer begin, maar dat ik iets af wil maken en wat denk je, win ik 27 FQ's en ik heb het boek en de CD van de farmers wife, maar ik probeer sterk te zijn en te genieten met wat ik allemaal in progress heb :-) Geniet jij ook maar lekker van al je mooie handwerken. Mooie appeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet het halletje er mooi en fris uit. Je quilt komt mooi uit tegen de witte muur en wat staat dat mandje met quilts gezellig op het kastje! Wat betreft je 'projecten nog te doen'.....zó herkenbaar, gelukkig dat ieder jaar dezelfde feestdagen en seizoenen weer voorbij komen ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wie wat bewaard heeft wat, jij hoeft de magere tijden niet te vrezen met zoveel heerlijke voorraad ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O wat een gezellig kamer
    nu daar ga je nu met nog meer plezier in werken
    Fijn weekeinden gr uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Niet vreemd voor mij hoor. Heb ik ook last van. Geniet er dan maar van, toch?
    Fijne dag, het ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Wilma, dit is voor mij ook zo herkenbaar ... Ik durf niet eens echt te zeggen wat ik nog allemaal heb liggen in mijn kasten. Ik mag ook wel 100 jaar worden en hoop dat ik goede ogen blijf houden ! De enige oplossing: Keep Calm & Keep Quilting !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk patroon van de appeltjes... en ja ook ik kan voort in 2015 -16-17.........

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik denk dat dit voor vele quiltsters, breisters, borduursters ... herkenbaar is!
    Zelf heb ik ook nog veel te veel patronen liggen! Goed tot ver na m'n pensioen - ik ben er nu 40 :-)
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!