maandag 20 oktober 2014

"Andere verslavingen!!",....



Beer "Bina" is vanaf nu niet meer alleen 
en staat nu met lammetje "Lupo" op de schouw van de haard.

De eerste sok van de twee voor mijzelf is af,...

Het haken van de Lalylala poppetjes is erg verslavend,
net als het breien van de sokken.


Lammetje "Lupo" is gehaakt op pen 2.5 met sokkenwol van Regia.
De beige is een tweed 
en geeft samen met de popcorn-steek een erg leuk effect,...
De rest is gehaakt met een bruin effen Regia sokkenwol.

Sinds ik gestopt ben met roken verzin ik steeds weer iets om bezig te kunnen zijn.
Nu al 8 weken niet gerookt
en geef het geld nu uit aan heel veel sokkenwol
en heb heerlijke lapjes gekocht voor mijn Daer Jane bij Atelier Bep,...

So Happy!!


Sinds ik niet meer rook kom ik wel wat aan 
en als je dan dit klaar maakt is het zeker niet vreemd als je iets te veel eet,....

5 plakjes deeg voor hartige taart ( diepvries)
900 g spruitjes
1 rode paprika
4 eieren
100 ml kookroom
150 g geraspte oude kaas
250 g hamblokjes
peper en zout
boter om in te vetten.

  1. Verwarm de oven voor op 200 °C. Laat het deeg ontdooien. Maak de spruitjes schoon en kook in  7 min. beetgaar. Giet af en laat uitlekken.
  2. Snijd ondertussen de paprika in blokjes. Klop de eieren los met room, peper en zout. Meng de kaas erdoor. Vet de taartvorm in en bekleed de taartvorm met de deegplakjes. Verdeel de spruiten, ham en paprika over de bodem. Schenk het eimengsel erover. Bak de taart in het midden van de oven in  25 min. gaar.
Genoeg gekletst over mijn nieuwe verslavingen
en ga nog even terwijl de aardappels koken voor de hutspot met bruine bonen :o),
 een stukje breien aan mijn tweede sok.


10 opmerkingen:

  1. Laat ziet die hartige taart er heerlijk uit! En ja, de kilo's gaan inderdaad op de heupen komen als de stofwisseling veranderd na het stoppen met roken maar je krijgt er zo veel voor terug! Volhouden hoor! Ik heb nog jaren trek gehad in een sigaret en er jaren over gedroomd maar ik ben nog steeds zo blij dat ik destijds ben gestopt. Je popjes zijn enig. En wat heerlijk dat je nu extra veel lapjes kunt kopen! Weer een voordeel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke Lalylala poppetjes. Je maaltijd ziet er heerlijk uit. Goed om zo vol te houden. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je poppetjes zijn super schattig! Gaat de familie nog uitgebreid worden? Wat goed dat je gestopt bent met roken, hou vol!

    Groetjes,
    Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat zijn ze lief die 2, en helemaal met sok!
    ;o)
    Keiknap van het niet-roken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zijn die popjes met die lange lijfjes. Mooie kleuren ook.
    Heerlijk logje, met hutspot en spruitentaart.
    Wat fijn dat je het zo goed volhoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke verslaving, hoor en beter dan roken......;)
    en Lupo?? Mijn autootje is een Lupo, haha!!
    Dank voor het lekkere recept, heb even zitten knippen en plakken en het komt hier binnenkort op het menu!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig dat je niet meer rookt ! Houden zo !!! Reken maar om in lapjes en wol ...als dat niet helpt ;.-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wees maar heel heel trots op jezelf, ben ik ook nog steeds. Ik ben nu 19 jaar gestopt en rookte twee tot drie pakjes per dag......Daar kan ik zoveel lapjes en draadjes van kopen een veel leukerder verslaving

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede en nuttige verslaving.
    En weet je wat ik deed, zo 10 jaar geleden, een flinke wandeling,
    ben je de nieuwe pondjes zo kwijt
    Succes verder, en je poppen en sokken vind ik leuk
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellige popjes!
    En je taart ziet er heerlijk uit. Past prima bij zo'n onstuimige herfstdag om ons een beetje op te warmen...

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!